אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
עסקת האינטרנט הישראלית הגדולה בכל הזמנים: איירון סורס תרכוש את סופרסוניק בכ-150 מיליון דולר צילום: תומי הרפז

עסקת האינטרנט הישראלית הגדולה בכל הזמנים: איירון סורס תרכוש את סופרסוניק בכ-150 מיליון דולר

חברת הורדות התוכנה איירון סורס תרכוש בעסקה שעיקרה מניות את סופרסוניק המפעילה רשת פרסום לאפליקציות סלולריות. העסקה משקפת לאיירון סורס שווי של 1.1 מיליארד דולר - הגבוה ביותר של חברת אינטרנט בישראל

19.07.2015, 22:34 | אסף גלעד

חברת הורדות התוכנה איירון סורס צפויה להשלים בשבועות הקרובים את רכישת הסטארט-אפ סופרסוניק בעסקת האינטרנט הישראלית הגדולה בכל הזמנים. סכום העסקה צפוי לעמוד על כ-150 מיליון דולר, מתוכם מרכיב של 40-30 מיליון דולר במזומן והשאר במניות איירון סורס.

קראו עוד בכלכליסט

זוהי הרכישה הגדולה ביותר של איירון סורס עד כה. לפני כשנתיים רכשה החברה את רשת הפרסום אפטר דאונלאודס בכ-40 מיליון דולר ומוקדם יותר השנה היא רכשה את סטודיו המשחקים הירושלמי יופופה בסכום המוערך בכמה מיליוני שקלים.

רכישת סופרסוניק תוסיף נדבך מובייל מהותי עבור איירון סורס, שמפעילה כבר כיום את מנוע install core להפצת אפליקציות. העסקה צפויה להיחתם בתחילת אוגוסט.  

הצוות הישראלי של סופרסוניק, צילום: תומי הרפז הצוות הישראלי של סופרסוניק | צילום: תומי הרפז הצוות הישראלי של סופרסוניק, צילום: תומי הרפז

איירון סורס הישראלית נחשבת כיום לחברת האינטרנט הגדולה בישראל, והעסקה משקפת לה שווי שוק מוערך של כ-1.1 מיליארד דולר. איירון סורס היא מנוע להפצת תוכנות המשלב רשת פרסום להורדות חינמיות של תוכנות כגון אנטי וירוסים, משחקים ותוכנות שונות. איירון סורס מייצרת כיום הכנסות בקצב שנתי של יותר מ-300 מיליון דולר מהפצת תוכנות ואפליקציות.

סופרסוניק היא רשת פרסום לאפליקציות סלולריות שמתמחה במיוחד במשחקי מובייל ומיוחדת בכך שהיא משלבת פרסומות וידיאו בתוך אפליקציות, ובמיוחד בתוך משחקים. הטכנולוגיה שלה ייחודית בכך שהיא מסוגלת לפרסם לפי פילוח מדויק של מיקום, מגדר, גיל, העדפות וטעמים אישיים.

מייסדי סופרסוניק, שבעבר הקימו את פורטל הווידיאו מטהקפה, הפכו את החברה למתמחה בפרסומות וידיאו במודל מיוחד - צפו בפרסומת וקבלו נקודות באפליקציה שבה אתם משתמשים. מסיבה זו הפכה סופרסוניק לפלטפורמת הפרסום המועדפת על ענקיות משחקים כמו זינגה, קינג ו־EA. השיטה עובדת כך: באמצע משחק מופיעה פתאום אפשרות לצפות בפרסומת להורדת משחק אחר. המשתמש יקבל נקודות בונוס במשחק שבו הוא נמצא כרגע אם יבחר לצפות בפרסומת, ועוד נקודות אם יוריד את האפליקציה. לצד חברות המשחקים נעזרות בשירותיה של סופרסוניק גם טוויטר, סקייפ, אקספדיה, Hotels.com ואחרות.

באמצעות האפליקציות האלה הגיעה סופרסוניק למאות מיליוני משתמשים. היא צפויה להכפיל את הכנסותיה השנה, פחות או יותר, ופועלת ברווחיות כבר שלוש שנים.

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות