אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
ועדת הכלכלה דנה בחוק האופניים החשמליים: הקנסות בדרך צילום: יריב כץ

ועדת הכלכלה דנה בחוק האופניים החשמליים: הקנסות בדרך

הוועדה בראשות ח"כ איתן כבל החלה להכין לקריאה ראשונה את החוק הקובע קנסות לרוכבי אופניים וקורקינטים חשמליים; ח"כ מירב בן ארי מציעה - קנס של 300 שקל לרוכב שמשתמש בטלפון סלולרי בעת הרכיבה

20.07.2015, 19:04 | תומר הדר

וועדת הכלכלה של הכנסת, ברשות ח"כ איתן כבל החלה היום להכין לקריאה ראשונה הצעה לתיקון פקודת התעבורה לקביעת קנסות על עבירות שונות בשימוש באופניים, אופניים חשמליים וקורקינטים חשמליים.

קראו עוד בכלכליסט

בפתח הדיון הציג כבל נתונים של מרכז המחקר והמידע של הכנסת מהם עולה כי ייבוא האופנים החשמליים רשם זינוק חד משנת 2010 ועד היום. לפי הנתונים ב-2010 עמד הייבוא על כ-1,158 אופניים חשמליים וב-2014 זינק ל-72,602. כמו כן, מאז תחילת השנה יובאו עוד 28,503 אופנים חשמליים ומאז אפריל 2014 ועד יוני 2015 יובאו 120,363 אופנים כאלה. "אף אחד כבר לא הולך ברגל ולא מדווש", אמר.

כבל הבהיר כי צריך לקבוע כללים ברורים להתמודד עם התופעה, אך למצוא איזון נכון שלא יפגע ברוכבים.

בן ארי. 300 שקל קנס על עבירות לרוכבי האופניים החשמליים, צילום: אלכס קולומויסקי בן ארי. 300 שקל קנס על עבירות לרוכבי האופניים החשמליים | צילום: אלכס קולומויסקי בן ארי. 300 שקל קנס על עבירות לרוכבי האופניים החשמליים, צילום: אלכס קולומויסקי

לדברי ח"כ מירב בן ארי, יש לתקן את החוק כך שיוטלו קנסות של 300 שקל על העבירות הבאות: רכיבה בלי להחזיק את הכידון; אחיזה בסלולרי או שליחה או קריאת מסרון; נהיגה באופניים עם מנוע עזר או החזקה בהם על ידי נערים מתחת לגיל 14; הרכבת אדם אחר על אופניים בטרם מלאו לרוכב 14 שנים. כמו כן הציעה בן ארי גם תיקון לפקודת התעבורה שנועד לאפשר לראשי רשויות מקומיות להסמיך פקחים לאכוף את עבירות הקנס והציעה לחייב את בעלי העסקים המוכרים אופניים חשמליים למסור לרוכשים מסמך המפרט את תקנות התעבורה הנוגעות לרכיבה על הכלי.

לדברי יו"ר הוועדה איתן כבל, הדיון חשף את שלל הבעיות בתחום. הוא הוסיף כי הצעת החוק של ח"כ בן ארי באה ממקום נכון, אך היא דרושה עוד תיקונים ושיפורים לפני שאפשר יהיה להצביע עליה. היו"ר כבל דרש שההצעה לא תחול על רוכבי אופניים רגילים וביקש מח"כ בן ארי לשבת עם גורמי המקצוע כדי לטפל בבעיות שעלו בדיון. הוא הוסיף כי בכוונתו להיפגש בעניין עם מנכ"ל משרד התחבורה והציע לח"כ בן ארי להצטרף. "יש סדרה ארוכה של שאלות שצריך לתת עליהן את הדעת, אך נעשה את כל המאמצים לקדם את הצעת החוק".

תגיות

6 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

3.
טוב שלא אסרו רכיבה על המדרכה, אחר על הכביש זה נגמר באסון יותר גדול
ועל המדרכה תחזיקו הכידון ובזהירות כשיש אנשים, נכים על כיסאות נכים, אם המעבר צפוף - נא לעצור ולחכות קצת זמן ולא יקרה שום דבר אם זה יקח גם דקה עד שיתפנה המעבר. על הכביש רק פנוי מתנועה אבל שימו מראות צד כמו באופנוע כדי לא לקחת סיכון, גם ככה עדיין מסוכן כי משאית נוסעצ בכל רחוב ופוגעת ברוכב אופניים חשמלי. עדיף לסלול שבילים בכל רחוב כמה שיותר מהר, איפה שאין מקום לבטח צד אחד של חניה ולסלול שביל, שיחנו במקומות אחרים מסביב או לנסוע בתחבורה ציבורית, לא יקרה שום דבר. אני נוסע על מדרכות בזהירות, עוקף אנשים בזהירות ולא במהירות 24 קמ"A, אני מוריד מהירות ל 15. בשבילים להולכי רגל פנויים אני מדי פעם מעלה ל 24 רק אם אין אנשים.
אזרח  |  20.07.15
לכל התגובות