אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
הנרתיק הנכון

הנרתיק הנכון

עם תיפורים מינימליסטיים, ריפוד קל, עורות רכים ולקינוח גם ניטים קטנים - התיקים של המעצבת רייצ'ל פיינברג יוצרים סימבול פמיניסטי שלא מותיר מקום לדמיון ועדיין מצליח לא להיות וולגרי. ביונסה וכל הנערות הנכונות כבר הצטיידו

22.07.2015, 09:10 | תמרה וולמן
בינואר השנה הכריזה רשות התחבורה הציבורית של ניו יורק (ה־MTA) על השקת קמפיין שעניינו, בין היתר, מלחמה במנהג גברי נפוץ אך מגונה: ה־Manspreading, ביטוי שבא לתאר את אותה תנוחה שגברים רבים מאמצים כשהם נוסעים באמצעי התחבורה הציבורית השונים. ה־Manspreading היא תנוחה "מרוחה" שבה יושב הגבר כשרגליו פשוקות ופשוטות לכל עבר, וכמבלי משים אינו מאפשר ישיבה על המושב - ואף השניים - שלצדו.

הקמפיין עורר את העניין המתבקש, כשלא מעט גברים טענו בתגובה כי מדובר בעניין פיזיולוגי גרידא, שנעוץ במבנה גופם, בעוד אחרים (ובעיקר אחרות) טענו כי ה־Manspreading הוא ביטוי נוסף לאגרסיביות גברית. אחת התוצאות המפתיעות ביותר של הדיון הזה, כמו גם להאדרה המתמשכת של איבר המין הגברי על ידי עולם האופנה, היא פריצתה לתודעה של מעצבת האופנה הצעירה רייצ'ל פיינברג, שהוציאה לאחרונה קולקציה נוספת של תיקים שמזכירים בצורתם את איבר המין הנשי, והפכה בן לילה ללהיט. התיקים של פיינברג, שנמכרים תחת שם המותג DAMNsel (ב־damnsel.co, יש שילוח בינלאומי) במחירים שבין 160 ל־895 דולר, כבר זכו לעדת מעריצים ידועים — החל מהזמרת ביונסה, דרך הדוגמן הבינלאומי אנדרה פג'יק ועד, איך לא, בנות להקת המחאה פוסי ריוט.

פיינברג, שסיימה את בית הספר הגבוה לעיצוב פרסונס בניו יורק ב־2014, עיצבה את תיק הוואגינה הראשון עוד בזמן לימודיה.

זהו תיק שבחזיתו עיטור מעודן שמבוסס על קווי המתאר האייקוניים של איבר המין הנשי. באמצעות תיפור מינימליסטי, ריפוד קל שהעניק לו נפח, שימוש בעורות רכים ולקינוח גם ניט קטן (שבא לסמל את הדגדגן), הצליחה פיינברג ליצור סימבול שלא מותיר מקום לדמיון - אך מבלי להיות וולגרי.

למרות הבאזז התקשורתי שלו זכו התיקים, פיינברג התעקשה כי פרובוקציה לשמה אינה העניין. העיסוק שלה בתיקים החל בעקבות שורה של תובנות, שאותן גיבשה לאחר שנים של נסיעה ברכבת התחתית של ניו יורק. במהלך נסיעותיה נהגה פיינברג להתבונן בנוסעים האחרים ובמחוות הגוף שלהם, ושמה לב כי גם כאשר היא נכנסת לקרון עם כבודה רבה, היא - כמו רוב הנשים - עושה מאמץ כביר לצמצם את השטח שאותו היא תופסת במרחב.

התיקים של רייצ התיקים של רייצ'ל פיינברג. להיראות קלאסית ומהוגנת ועדיין לדרוש שינוי התיקים של רייצ

 

עם התיק בחיק

 

"הרמתי עיניים מהספר שקראתי, שהיה במקרה ספרה של מרילין פריי 'הפוליטיקה של המציאות: דיכוי' (ספר שעוסק בכוחות שתורמים לסקסיזם - ת"ו) כדי לסקור את הנוסעים שסביבי", סיפרה פיינברג לאתר Refinery29. "כל אשה בקרון, כולל אני, ישבה כשהתיק שלה בחיקה, עם רגליים מוצלבות או סגורות היטב, בעוד רוב הגברים ישבו עם גפיים פשוטות לצדדים".

לטענתה, פיינברג הבינה כי התנוחה הנשית הזו, השכיחה כל כך בתחבורה הציבורית, משקפת עמדות של דיכוי ואף של פחד, שכן מעבר לצמצום הפיזי, נשים נאחזות בחפצים שייצרו חוצץ בינן לבין אחרים. כשהיא התבוננה בגברים, היא ראתה בדיוק את המצב ההפוך.

רוצות שינוי

 

פיינברג החליטה להילחם במאזן הזה בדרך היחידה שהכירה - עיצוב, וכך נולד תיק ה־Pussy Pouch. עצם נשיאת התיק, טוענת פיינברג, הוא הצהרה על רצונך להילחם במצב הקיים, שכן המראה שלו כופה על הסביבה את העיסוק בנושא. "אני רוצה שהתיק ייצור שיח על משטור המיניות הנשית, ושהמילה Pussy לא תהיה טאבו", אמרה פיינברג ל־yahoo.

התיקים של פיינברג אינם אביזרי האופנה הראשונים שנושאים דימויים של ואגינות ואיברי מין נשיים אחרים בגאון: כבר בשנת 2010 הוציא המעצב הלמוט לאנג קו תיקים שכולו מחווה לוואגינות; באפריל האחרון הצעיד מעצב האופנה כריסטופר למייר את תיקי השדיים המבריקים שלו על המסלולים; ותכשיטים ששואבים את צורתם מהוואגינה - שרשראות, טבעות, סיכות ועגילים - אינם מחזה נדיר. אך אין ספק כי פיינברג הצליחה ליצור אקססורי שעומד גם בפרמטרים בסיסיים של אסתטיקה אופנתית, וגם לגרות את המשתמשים וסביבתם מבחינה מחשבתית.

"אנחנו (הנשים) חונכנו שלא להיות חסרות כל דאגה כמו הגברים", אמרה פיינברג באחד הראיונות. "אין לנו הפריבילגיה הזו ואני לא מבינה למה. האם איברי גוף נשיים פוגעניים יותר מאיברי מין גבריים? אין בזה כל היגיון". התיקים שלה, הסבירה, עדיין מאפשרים לנשים לשבת עם רגליים מוצלבות ולהיחשב "קלאסיות" ו"מהוגנות" אם הן רוצות בכך, "אבל אם תיק של DANMsel יהיה בחיקך, הוא יזכיר לעולם שאנחנו עדיין משוועים לשינוי חברתי".

ה־Pussy Pouch. נולד מהתבוננות בנשים ברכבת התחתית ה־Pussy Pouch. נולד מהתבוננות בנשים ברכבת התחתית ה־Pussy Pouch. נולד מהתבוננות בנשים ברכבת התחתית

 

תור הזהב של הפין

 

האירוע הכי מסעיר בסבב שבועות האופנה לגברים שהתקיים בינואר השנה התרחש על מסלול התצוגה של המעצב ריק אוונס. בזה אחר זה יצאו הדוגמנים כשאיברי המין שלהם מבצבצים מבעד לבגדים, חשופים לגמרי, ומתנועעים לכל עבר. "המראות בתצוגה מייצגים אתוס מסוים", אמר אז אוונס, "אני רוצה להציג עולם אוטופי מלא חן ומשוחרר מכל פחד או בושה".

אוונס הציג את איברי המין הגבריים על המסלול בשיאה של תקופה שזכתה לכותרת "תור הזהב של הפין בעולם האופנה". מה שהחל כבר ב־2013 עם קו תכשיטים שעיצבה הזמרת Ke$ha המציג לראווה איברי מין גבריים, המשיך עם תיק הפין של וויוויאן ווסטווד שאותו מיהרה ריהאנה לאמץ בחום, והגיע עד תליון הפין מעורר המחלוקת שעיצב טום פורד כפרפראזה פרובוקטיבית על תליוני הצלב האייקוניים. כך, בפועל, הפך איבר המין הגברי לאייקון אופנתי.

תגיות