אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
מייסד ויקיפדיה חשף את TPO, רשת חברתית ללא פרסומות

מייסד ויקיפדיה חשף את TPO, רשת חברתית ללא פרסומות

הרשת מאפשרת לגולשים לעקוב אחר ארגונים התנדבותיים ועמותות למיניהן ולשים דגש מיוחד על מעורבות חברתית. היא תפעל ללא פרסום או ריגול אחר המשתמשים, שכן TPO תהיה גם רשת סלולר - שאף תתרום 10% מהכנסותיה לצדקה

23.07.2015, 17:15 | עומר כביר
מייסד ויקיפדיה, ג'ימי וויילס, יוצא לעוד ניסוי שאפתני והפעם מכוון ישר לפייסבוק והמודל הקיימים של ספקיות הסלולר גם יחד, לא פחות. וויילס וספקית הסלולר הבריטית The Network Operator השיקו השבוע שירות שהוא בחציו רשת סלולר שלא רוכשת פרסומות וחציו רשת חברתית שלא מציגה פרסומות. המטרה של ההיבריד המשונה הזה? ליצור נקסוס שבו גולשים יכולים לקדם סוגיות חברתיות ואחרות שנוגעות ללבם בעצם הפעילות שלהם בשירות החדש.

קראו עוד בכלכליסט

הרשת החברתית, TPO.com, דומה לכל רשת חברתית אחרת (אם כי בשלב זה הרבה פחות מורכבת), עם ניוזפיד ועמודי פרופיל. ההבדלים הבולטים הם בשלב ההרשמה, שם מוצע למשתמש לעקוב גם אחרי ארגונים התנדבותיים ועמותות, ובפעילות היומיומית שהיא נטולת פרסומות. פעילות הרשת החברתית צפויה להיות ממומנת מפעילות הרשת הסלולרית, שאופן עבודתה מהווה את הסוגיה המעניינת ביותר.

ג ג'ימי וויילס | צילום: אי פי אי ג

“במקום לעשות מה שחברות אחרות עושות ולהוציא יותר מ-10% מהכסף שלך על פרסומות יקרות - אנחנו נותנים 10% למטרה שחשובה לך", נכתב באתר. “כל שאנו מבקשים בתמורה הוא שתעזרי לנו להפיץ את הבשורה. כמו כל רשת, היא צוברת עוצמה ככל שיותר נשים מצטרפות אליה. בדרך זו אנחנו מתכננים לגייס מיליוני לקוחות ולתרום מיליארדים למטרום שחשובות לך. כשאת נרשמת לרשת הסלולר שלנו, 10% מהחשבון החודשי שלך מועבר לעמותה לפי בחירתך, ללא עלות נוספת".

TPO TPO TPO

הרשת החברתית משמשת, אם כן, כפלטפורמה לקידום הרשת הסלולרית, שבתמורה מבטיחה לתרום לצדקה 10% מהכנסותיה - סכום משמעותי ביותר. היה אפשר לתרום את כל העסק כתרגיל שיווקי מוצלח ולא יותר, לולא האמינות שמקנה לו וויילס שגם מכהן כיו"ר הביצועי של TPO.

“יש משהו ממש מקולקל ברשת ואני רוצה לעזור לתקן אותו", כתב באתר. “רשתות חברתיות קיימות מתייחסות אליכן כאל סחורה שנמכרת למפרסמים. ספקיות סלולר משקיעות סכומים ניכרים כדי למכור לכם שירות. ואולם, אנחנו חיים בעולם שבו כוחן של שמועות גדול מתמיד. כל הכסף שמושקע בפרסומות הוא בזבוז. אנחנו משקיעים במטרות שחשובות לכם, ולא בפרסומות. כדי לעזור לנו להפיץ את השמוע, יצרתי רשת חברתית חדשה – דומה לטוויטר אבל טובה יותר – ואני מקווה שהיא תהיה מאסיבית. הצטרפו לרשת החברתית, הזמינו חברות וקרובות משפחה, והתחייבו להעביר לכאן חלק גדול מהחיים הדיגיטליים שלכן. הפכו אותה לכוח קהילתי לשינוי לטובה".

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות