אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
מכירות המוצרים של חמת המשיכו להישחק גם ברבעון השני צילום: ניר גולן

מכירות המוצרים של חמת המשיכו להישחק גם ברבעון השני

הכנסות חמת גדלו ב-12.7% לסכום של 75 מיליון שקל - אך רק בגלל רכישת פעילות חדשה ולא בגלל שיפור במכירות הברזים והכיורים

23.07.2015, 18:35 | גיל קליאן

חברת חמת - המייצרת ומשווקת את מוצרי הברזים של חמת, הכיורים של חרסה והפלסטיקה של ליפסקי - סיימה את הרבעון השני של 2015 עם עלייה במכירות וברווח הנקי. עם זאת, העלייה במכירות נבעה מאיחוד חברה שנרכשה ולא משיפור בפעילות עצמה - והעלייה ברווח הנקי נבעה מהטבת מס. כך עולה מדו"ח החברה לרבעון השני שפורסם היום (ה').

קראו עוד בכלכליסט

מכירות חמת עמדו על 75 מיליון שקל, עלייה של 12.7% לעומת הרבעון המקביל. המכירות צמחו בגלל איחוד חברת צוקר מינקין, כאשר מכירות כל אחד ממגזרי הפעילות של החברה - ברזים, כיורים ופלסטיק - רשמו ירידה בין הרבעונים. השחיקה במכירות נובעת מהתחרות הקשה עמה מתמודדת חמת מול מוצרי יבוא.

חמת שיפרה את הרווחיות הגולמית, אך מהלך זה קוזז בגלל עלייה בהוצאות. העלייה בהוצאות נבעה מעלייה בהוצאות פרסום, בהפרשות לחובות מסופקים, וכן בהובלה ולוגיסטיקה. הוצאות אלה התקזזו חלקית מול ירידה בהוצאות השכר של החברה בליפסקי וחרסה. כך, הרווח התפעולי של החברה עמד ברבעון השני על 10.7 מיליון שקל, כמעט ללא שינוי לעומת הרבעון המקביל.

בשורה התחתונה עמד הרווח הנקי של החברה על 8 מיליון שקל, עלייה של 6% שנובעת בעקיר מירידה בהוצאות המס של החברה. זאת, בעקבות ירידה במיסוי על הכנסה מועדפת בפעילות הברזים.

ברז של חמת ברז של חמת ברז של חמת

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות