אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
רשות שדות התעופה: לבטל תוספות גלובליות למנהלים צילום: אלכס קולומויסקי

רשות שדות התעופה: לבטל תוספות גלובליות למנהלים

הנהלת הרשות פנתה לבית הדין האזורי לעבודה כדי שיחייב את הוועדים להסכים לקיצוץ של 9,000 שקל בחודש ל־90 בכירים בחברה; בשלב זה לא נראה שיש לוועדים כוונה להכריז על סכסוך עבודה

25.07.2015, 23:44 | מיקי פלד

הנהלת רשות שדות התעופה פנתה בשבוע שחלף לבית הדין האזורי לעבודה בתל אביב כדי לקבל פסק דין הצהרתי שיתיר לה לבטל את התוספת האוטומטית של 50 שעות עבודה נוספות לכ־90 בכירים בחברה — כ־9,000 שקל בממוצע בחודש — ולשלם על השעות שהם עובדים בפועל. זאת לאחר שהמשא ומתן עם ועדי העובדים לא הבשיל לכדי הסכם.

קראו עוד בכלכליסט

מדובר על עובדים בדרג של מנהל אגפים ומעלה, שמשכורתם החודשית נעה בין 40 ל־80 אלף שקל ברוטו, ולפי הרשות הם לא מבצעים את השעות הנוספות הללו בפועל. בשנתיים האחרונות מתנהל משא ומתן בין הנהלת הרשות לוועדי העובדים השונים בה. לטענת העובדים, אי אפשר להתעלם מהשעות הנוספות שהמנהלים עובדים מהבית ולזמינות שלהם לטפל באירועים חריגים בכל ימות השבוע. אולם בהנהלה טוענים כי בדיוק בשביל זה יש מסגרת של 85 "שעות ניהול" שמגדילה את המשכורת.

נתב"ג, צילום: אוראל כהן נתב"ג | צילום: אוראל כהן נתב"ג, צילום: אוראל כהן

הוויכוח בין הצדדים חריף בין השאר כי התוספת של השעות הנוספות היא פנסיונית, כלומר מופרשים בגינה כספים לקרן הפנסיה של העובד. במגזר הציבורי לא מדובר בדבר של מה בכך, שכן לרוב המשכורת לפנסיה נמוכה מאוד גם כאשר המשכורת ברוטו עצמה גבוהה.

מרשות שדות התעופה נמסר כי אלה שעות נוספות שהמנהלים קיבלו במסגרת הסכמי עבודה ישנים.

גורמים מקרב המנהלים ברשות טוענים כי כתב התביעה אינו משקף נאמנה את מצב הדברים והנושא יתברר בבית הדין לעבודה. לטענתם עיקר הבעיה היא בהתנהלות לקויה של ההנהלה הבכירה ובהגדלת מיקור החוץ ברשות על חשבון העובדים הקיימים מבלי שיש בכך צורך ממשי והנושא נידון גם בימים אלה. עוד הוסיפו כי בנושא השעות הנוספות כבר הגיעו להסכמות עם ההנהלה אולם חלק מחברי הדירקטוריון פעלו להגשת תביעה.

בשלב זה לא נראה שיש לוועדים כוונה להכריז על סכסוך עבודה.

תגיות