אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
גוגל מתחילה לקלוט: גולשים שונאים פרסומות לאפליקציות

גוגל מתחילה לקלוט: גולשים שונאים פרסומות לאפליקציות

ענקית הטכנולוגיה גילתה ש-70% מהגולשים שנדרשים להוריד אפליקציות כדי לקרוא כתבות מתעצבנים ומוותרים על הקריאה. לכן ביטלה את עמודי הפרסומות שמקדמים את גולשי גוגל פלוס בכניסתם לשירות. האם זה יהפוך לטרנד?

26.07.2015, 12:46 | עומר כביר
מנסים להעביר גולשים לאפליקציה שלכם? יכול להיות שאתם דווקא מבריחים אותם. בדיקה שערכה גוגל מגלה שעמודי כניסה לאתרים שבהם מוצע לגולשים להוריד את אפליקציית המובייל של האתר, לפני שהגולש זוכה לצפות בתוכן שלו, גורמים לגולשים רבים לברוח בבהלה גדולה.

קראו עוד בכלכליסט

כל גולש כבר מכיר את התרגולת הזו: לוחצים על לינק בפייסבוק או בטוויטר, ובמקום לזכות בתוכן המבוקש מוצגת קודם לכן מודעה שששואלת האם הגולש מעוניין להוריד את האפליקציה של האתר (כשלעתים מוצגות גם אפשרויות לצפות באתר בגרסת המובייל או בגרסה הרגילה).

פרסומת לאפליקציה פרסומת לאפליקציה פרסומת לאפליקציה

"אפליקציות רבות מספקות חוויית משתמש עשירה יותר ועושות שימוש בתכונות שלא זמינת דרך הדפדפן", כתב דייוויד מורל, מהנדס תוכנה בגוגל פלוס, באחד הבלוגים הרשמיים של גוגל. “לאור זאת, מפעילי אתרים רבים חושבים שהם צריכים לעודד משתמשים להתקין את האפליקציה שלהם".

אחת מהדרכים הפופולריות לעשות זאת היא עמוד הכניסה הידוע לשמצה - ובגוגל+ החליטו לבדוק את היעילות שלו כדי לדעת האם להמשיך להשתמש בו כדי לקדם את הורדת האפליקציה שלהם. התוצאות: 9% מהמבקרים לחצו על הלינק להורדת האפליקציה (חלקם כבר התקינו את האפליקציה קודם לכן או ייתכן שלא הורידו את האפליקציה בפועל). ואולם, 69% מהגולשים נטשו את האתר לחלוטין, מבלי להוריד את האפליקציה או להמשיך לתוכן המבוקש.

גוגל פלוס, צילום מסך: Google גוגל פלוס | צילום מסך: Google גוגל פלוס, צילום מסך: Google

"בשעה ש-9% נשמע כמו שיעור הקלקלה מצוין בקמפיין פרסומי, אנחנו ממוקדים הרבה יותר במספר המשתמשים שנטשו את המוצר לאור החיכוך הגבוה בחוויה שלהם", כתב מורל. לאור נתונים אלו החליטו בגוגל+ לעשות ניסוי, וביולי 2014 הוחלף עמוד הכניסה בבאנר פרסומי. התוצאות היו מפתיעות: מספר התקנות האפליקציה ב-iOS ירד אמנם בשיעור קטן של 2% (מכשירי אנדרואיד הגיעו לרוב עם אפליקציית גוגל+ מותקנת מראש), ואולם מספר הגולשים הפעילים ביותר עלה ב-17%.

"לאור זאת החלטנו לוותר על עמודי הכניסה", מסכם מורל. “אנחנו מאמינים שהגידול נטו במספר המשתמשים במוצר הוא חיובי. אנחנו משתפים אתכם במידע הזה בתקווה שתשקלו מחדש את השימוש בעמודי כניסה. בואו נסיר את החיכוך ונהפוך את הגלישה במוביל לשימושית ומהנה".

ואם אכן לבדיקה זו של גוגל תהיה יד בהעלמת עמודי הכניסה המעצבנים, יהיה זה הדבר החיובי היחיד שיצא אי פעם מגוגל+, שבלי קשר לשימוש בעמודי כניסה או לא כבר נמצאת בתרדמת עמוקה מזה זמן רב.

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות