אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
שר התחבורה: פקחים עירוניים יאכפו נסיעה במסלולי אוטובוסים צילום: אוראל כהן

שר התחבורה: פקחים עירוניים יאכפו נסיעה במסלולי אוטובוסים

שלוש שנים לאחר ההבטחות ולקראת עבודות הרכבת הקלה, משרד התחבורה יסמיך פקחים עירוניים לרשום דו"חות על נסיעה בנתיבי תחבורה ציבורית

26.07.2015, 23:08 | ליאור גוטמן

שר התחבורה ישראל כץ ינסה להניע שנית את יוזמת משרדו מ־2012 המציעה להסמיך פקחים עירוניים ברשויות המקומיות לרשום לנהגים דו"חות על עבירות שתועדו במצלמות אכיפה בנתיבי תחבורה ציבורית (נת"צ). זאת לקראת עבודות התשתית של הרכבת הקלה בתל אביב שאמורים להתחיל בתחילת אוגוסט. ההצעה פורסמה במקור באוגוסט 2012, שנייה לפני גיבוש חוק ההסדרים לשנת 2013 ומאז לא קרה עמה דבר.

קראו עוד בכלכליסט

לכל הצדדים המעורבים בנושא - החל במשרד התחבורה, דרך משטרת ישראל וכלה בנת"ע (נתיבי תחבורה עירוניים) — ברור כי עבודות הרכבת הקלה יצרו מהומה גדולה במטרופולין תל אביב, ונראה כי משרד התחבורה מנסה להוציא רעיונות ישנים מהמגירה ולאשרם במהלך־בזק עד יום רביעי הקרוב.

העבודות להקמת הרכבת הקלה בתל אביב, צילום: שאול גולן העבודות להקמת הרכבת הקלה בתל אביב | צילום: שאול גולן העבודות להקמת הרכבת הקלה בתל אביב, צילום: שאול גולן

במקביל תקיים המשטרה תדרוך מיוחד בשיתוף נת"ע כדי "להרגיע את הרוחות" לקראת תחילת העבודות. הסיבה הרשמית להסמכת הפקחים העירוניים לביצוע עבודת השוטרים היא מחסור אקוטי בשוטרים. נת"ע ביקשה מהמשטרה כ־240 שוטרים, אבל עד כה הוקצו לה כ־170 בלבד.

בשבוע שעבר משרדי התחבורה וביטחון הפנים החליפו האשמות ביניהם על היערכות המדינה לעבודות. במשרד לביטחון פנים טענו כי רק בחודש מרץ פנו אליהם והזהירו ש"יכול להיווצר כאוס גדול כמו פקקים, עומסים יוצאי דופן וצירים שאולי אפילו ידרשו פינוי ואנחנו נצטרך לטפל בהם. לשם הדוגמה: אמורים היו להיות 36 חניונים ציבוריים ומוכנים רק שלושה. בנוסף, עד עכשיו לא הוכשרו נת"צים כדי להקל על העומס".

משרד התחבורה מצדו טען בתגובה כי "העבודות על הרכבת הקלה בת"א יימשכו במלואן בדיוק בהתאם למה שסוכם עם כל הגורמים המקצועיים במשטרה ובהתאם ללוח הזמנים שפורסם. על השר לביטחון פנים לוודא שמשטרת ישראל מבצעת את המטלות שהוטלו עליה ולהיות ערוכה בהתאם למשימות שלקחה על עצמה".

לפי נתוני משרד התחבורה, כדי להתמודד עם העומס יש לקזז כ־10 אלף מכוניות מדי שעה מהכניסות והיציאות מתל אביב. החניונים אמורים לתת מענה לכ־3,500 כלי רכב, ו־14 רכבות תגבור של רכבת ישראל יתנו מענה לכ־4,000 כלי רכב. בנוסף, מערכת אוטוסטרדות של אופניים צפויה להיחנך אבל רק בשנים הקרובות.

מבקר המדינה הבטיח לבחון את היערכות הגורמים לעבודות, אך הבטחה זו תתממש בזמן שהאזרחים בעיר כבר יהיו תקועים ב"אתר בנייה" גדול.

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות