אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
מודל הפנסיה החדש של הלמן אלדובי ולשכת סוכני הביטוח: תגמול הסוכנים יופרד מדמי הניהול

מודל הפנסיה החדש של הלמן אלדובי ולשכת סוכני הביטוח: תגמול הסוכנים יופרד מדמי הניהול

סוכן הביטוח יקבל תגמול קבוע על הצבירה ותגמול קבוע על ההפקדות מחברות הביטוח. גובה התגמול הקבוע מהצבירה ומההפקדה ייקבע במו"מ מול כל סוכנות ביטוח לפי גודלה

27.07.2015, 12:23 | אורן פרוינד

בית ההשקעות הלמן אלדובי, בשיתוף על לשכת סוכני הביטוח, השיק היום (ב') מודל תגמול חדש לסוכנים ולמשווקים הפנסיונים. "המודל השקוף" כפי שמכנים אותו בהלמן אלדובי, יהיה מעתה בלתי תלוי בדמי הניהול שמשלם העמית לחברת הביטוח. בכך הופך בית ההשקעות לראשון שמאמץ את ההנחיות שפרסם האוצר בחודש ינואר האחרון שזכו להתנגדות עזה מצד חברות הביטוח.

המודל השקוף בא לשים סוף לניגוד האינטרסים שקיים היום בשוק הפנסיוני כאשר לסוכני הביטוח ישנו אינטרס לשווק ללקוחות שלהם מוצרים פנסיונים בדמי ניהול גבוהים כיוון שהעמלה שלהם נגזרת (עמלה של 50%) מדמי הניהול שמשלמים העמיתים לחברות הביטוח.

לפי עקרונות המודל השקוף, סוכן הביטוח יקבל תגמול קבוע (עמלת FIX) בגין הצבירה ותגמול קבוע בגין ההפקדות מחברות הביטוח. בנוסף תשולם לסוכן עמלת פתיחת קופה ועמלת יעד נוספת לפי פרודוקציה, כך שככל שהסוכן יפנה לחברת הביטוח תיק לקוחות גדול יותר, כך עמלת הפרודוקציה שלו תגדל. גובה התגמול הקבוע מהצבירה ומההפקדה ייקבע במו"מ מול כל סוכנות ביטוח לפי הגודל שלה.

אריה אברמוביץ, נשיא לשכות סוכני הביטוח אריה אברמוביץ, נשיא לשכות סוכני הביטוח אריה אברמוביץ, נשיא לשכות סוכני הביטוח

למרות השם המבטיח של המודל, בהלמן אלדובי סירבו לפרט מה יהיה טווח התגמול שישלמו לסוכנים, הם רק הבטיחו שהלקוחות יוכלו לקבל שקיפות מלאה לגבי התגמול שמקבל הסוכן מחברת הביטוח שעימה הוא עובד. ואולם ל"כלכליסט" נודע כי מדובר על תגמול של כ-0.25% על הצבירה בקופות הגמל וקרנות ההשתלמות ותגמול של כ-0.1% על הצבירה בקרנות הפנסיה. לגבי ההפקדות מדובר בתגמול של כ-1%.

רמי דרור, מנכ"ל בית ההשקעות הלמן אלדובי, אמר במסיבת העיתונאים כי "אני מקווה שהמהלך הזה שהממונה על שוק ההון התחילה אותו הוא מהלך שיסיט את הדיון משוק ההון לכיוון איכות המוצרים".

איתי ברדה מנכ"ל הלמן אלדובי גמל ופנסיה, הסביר כי "גם הלקוחות גם הסוכנים וגם הרגולטור בעד ניתוק דמי הניהול מהסוכנים. אנו הבנו את הסיטואציה הזו. אנו רואים בזה שינוי מתבקש. השיח יהפוך להיות על איכות ושירות וזה יתמוך בקידום התחרות בענף.

אריה אברמוביץ, נשיא לשכת סוכני הביטוח אמר כי "אנו מברכים את הלמן אלדובי על היוזמה. אנחנו היינו ראשונים שאמרנו שהעמלה שלנו לא צריכה להיות תלויה בדמי הניהול. חברות הביטוח התנגדו לעמדה הזו וניסו לעשות כל מיני מהלכים. והיום אנו רואים שכשרוצים, אז הכל פשוט. אני קורא לשאר חברות הביטוח לעשות ולהצטרף למודל".

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות

2 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

1.
שקיפות
אני לא רואה כאן שום שקיפות, כל המטרה היא להסיט את הדיון על העמלות הגבוהות שגובים מהעמיתים, ועל המשכורות המנופחות שלמנהלי החברות לוקחים לעצמם, גם אם הקופה של העמית לא עושה רווחים הם את העמלות לוקחים. שירות? בושה וחרפה בפרט להלמן אלדובי ולאלטשולר שחם, כמה זמן צריך להמתין לשוחח עם מי שאמור לטפל בהשקעה שלו. שעה, שעתיים..... אני מדבר על ימים שאף אחד לא חוזר אלייך, אך כאשר הגיעו למשרדיהם מסמכי העברה לחברה אחרת ידעו כולם ליצור קשר. מבחינתי כל החברות האלה הם לא יותר מאשר עלוקות, כל מטרתן היא לעשוק את ציבור ה"משקיעים" ומבחינתם לא משנה מה יהיה עם כספי המשקיעים. להזכיר לכולם, שבעבר ההשקעה הייתה דרך הבנק של המשקיע, אך "היה" שר אוצר שהחליט שיש להעביר את ההשקעות האלה לבתי השקעות חיצוניים. (שמור לי ואשמור לך). אני את ההשקעות שלי משכתי, לא מעוניין בכם יותר, צאו לעבודת כפיים אוכלי חינם.
ישראל העובד , ירושלים  |  27.07.15