אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
יום אחרי פרישת המנכ"ל חושפת HOT הפסד רבעוני של 13 מיליון שקל צילום: אלי דסה

יום אחרי פרישת המנכ"ל חושפת HOT הפסד רבעוני של 13 מיליון שקל

זאת, לעומת רווח נקי של 37 מיליון שקל ברבעון המקביל. הכנסות החברה ירדו ב-2% ועמדו על 996 מיליון שקל

29.07.2015, 08:52 | אופיר דור

יום לאחר הודעתו של מנכ"ל HOT אילן צחי על סיום תפקידו לאחר שנה וחצי, מפרסמת הקבוצה את הדו"חות הכספיים שלה לרבעון השני. בהתאם לציפיות, HOT מציגה תוצאות חלשות עם ירידה בכל המדדים התפעוליים והפיננסיים ומעבר מרווח נקי להפסד בשורה התחתונה.

קראו עוד בכלכליסט

קבוצת HOT מדווחת על הכנסות של 996 מיליון שקל ברבעון, ירידה של 2% בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד. הירידה בהכנסות נובעת מאובדן לקוחות במגזר הטלוויזיה שקוזזה בחלקה בעלייה מהכנסות הסלולר.

אילן צחי מנכ"ל הוט, צילום: אלי דסה אילן צחי מנכ"ל הוט | צילום: אלי דסה אילן צחי מנכ"ל הוט, צילום: אלי דסה

ה-EBITDA הסתכם ב-429 מיליון שקל, קיטון של 9% לעומת רבעון מקביל.

בשורה התחתונה רושמת קבוצת HOT הפסד בשורה התחתונה של כ-13 מיליון שקל, לעומת רווח נקי של כ-37 מיליון שקל ברבעון המקביל. המעבר להפסד נובע מהירידה בהכנסות החברה וגידול בהוצאות התפעול של החברה בשל עלייה בהוצאות דמי הקישוריות שמעבירה זרוע הסלולר HOT mobile למפעילים האחרים (בשל גידול בכמות השיחות ברשת) ועלייה בעלויות רכישת מכשירים סלולריים.

ההכנסות של HOT מהשוק הקווי (אינטרנט, טלפוניה קווית וטלוויזיה) הסתכמו ב-783 מיליון שקל לעומת 816 מיליון שקל ברבעון המקביל – ירידה של 4%. ירידה זו נובעת מהמשך מגמת אובדן הלקוחות של HOT בשוק הקווי.

החברה מסיימת את הרבעון עם 838 אלף מנויי טלוויזיה, ירידה של 8,000 ביחס לרבעון קודם. חלק מאובדן הלקוחות ניתן לייחס לכניסה של סלקום לשוק הטלוויזיה. HOT גם מדווחת על אובדן של 8,000 מנויי אינטרנט.

בתחום הסלולר רשמה HOT mobile הכנסות בגובה 227 מיליון שקל לעומת 213 מיליון ברבעון המקביל. העלייה בהכנסות נבעה מצמיחה במכירות של מכשירים סלולריים כאשר ההכנסות ממכירת שירותים דווקא ירדה מעט. בהיקף המנויים הסלולריים גדלה HOT ל-1.1 מיליון מנויים בעקבות גיוס של 43 אלף מנויי סלולר ברבעון. אלא שההכנסה פר מנוי בסלולר ממשיכה לרדת והיא עמדה על 55 שקל לחודש בלבד לעומת 71 שקל ברבעון מקביל.

המנכ"ל היוצא אילן צחי התייחס לתוצאות ואמר כי "תוצאות הרבעון מבטאות את החרפת התחרות בגזרות בהן פועלת הקבוצה וכן את השלכות משבר השירות שחוותה החברה לפני כשנה. קבוצת HOT שיפרה משמעותית את השירות והשקיעה מעל רבע מיליארד שקל בתשתיות טכנולוגיות לטובת הלקוח. אנו מאמינים כי שיפור השירות לצד שדרוג התשתיות יציב את הקבוצה בעמדה טובה להתמודדות בשוק המאתגר".

תגיות

7 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

7.
אין מקום לחברה שכזו בעולם העיסקי המודרני
להלן מייל ששלחתי לאורית גדרון, מזכירת החברה עבור הרצל עוזר: " אורית בוקר טוב, אתמול חיכיתי 1.4 שעות על הקו וכמובן... לא נעניתי. אז למה שאשלם לכם? להזכירך, שכר הבכירים משולם בזכותי ובזכות מינויים אחרים. ששי-שבת בפתח. אין טלביזיה. החלטתי לעבור ל-YES וביום א' אצור קשר עם איש מכירות שלהם. בנוסף, על גבי לוח המודעות בבניין שלנו-56 דירות-אדפיס כתבה על האירוע. אקדיש לפחות את אותו זמן שהקדשתי בתקשורת עמכם לטובת יתר הדיירים שאוכלים קש מכם. לאחר מכן אעבור לבניינים הסמוכים ........................ בכל בניין 56 דירות. אשתדל לתת להם יותר שקט נפשי בחברה אחרת. מעבר לכך, אני נחוש בדעתי להביא לידיעת כל חברי, קרובי, מכרי, ידידי ומקורבי באשר הם, והם רבים וטובים- את פרשת ההתעללות שלכם בי. אין מילה אחרת לתאר את מעשיכם ומחדליכם ודרך "טיפולכם" הקלוקלת בי כבמאות אלפי [העוד נותרו כ"כ הרבה ?]- לקוחותיכם- קרבנותיכם, כל אלו שהלכו שבי אחרי הבטחות הסרק שלכם. אעיר בהקשר זה, כי גם הקמפיינים הפרסומיים שלכם עם "גיבורי תרבות" מהעולם התחתון אכן תואמים את דפוסי ה " שירות" שלכם. פשוט בושה וחרפה. את יודעת היטב על מה אני מדבר וגם הרצל עוזר יודע. המקרה שלי ישמש לכם לקח לעתיד. אתם לא יודעים טל"כ מהו ושירות מהו. ראוי ורצוי שחברת הוט תתפרק ועל חורבותיה תקום חברה חדשה עם שם אחר לגמרי. צר לי ש"נפלתי" עליך. אני בטוח שכבעלת תפקיד מפתח בחברה תדעי למי להעביר את המייל. אולי מייל זה יהיה נקודת המפנה בחברת הוט.
דב , רמת אביב ג  |  29.07.15
לכל התגובות