אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
ג'ובוקיט של חלוץ זינקה ב-60%: חתמה על הסכם פרסום עם יאהו צילום: מיכאל קרמר

ג'ובוקיט של חלוץ זינקה ב-60%: חתמה על הסכם פרסום עם יאהו

החברה שבה הרמטכ"ל לשעבר מכהן כיו"ר תפרסם את אתר האינטרנט Ebaumsworld.com, ואת האפליקציה לקידום התכנים ביאהו. ג'ובוקיט לא יודעת להעריך בשלב זה את היקף העסקה

02.08.2015, 16:35 | גיל קליאן

ג'ובוקיט, חברה בורסאית קטנה שידועה בעיקר בגלל היו"ר שלה – הרמטכ"ל לשעבר דן חלוץ – דיווחה היום (א') על הסכם פרסום עם ענקית האינטרנט יאהו.

קראו עוד בכלכליסט

לפי ההסכם, יאהו תפרסם את אתר האינטרנט Ebaumsworld.com, ואת האפליקציה לקידום התכנים שלו (שהם בעיקר תמונות וסיפורים משעשעים מהאינטרנט). ג'ובוקיט דיווחה כי היא צופה שההסכם ישפיע לחיוב על ההכנסות שלה, אך לא העריכה מה היקפי ההשפעה.

ההסכם הוא חלק ממאמצי ההשקה סביב האפליקציה של האתר, כאשר לפני כחודש העלה האתר לראשונה אפליקציה לחנות האפליקציות של אפל. לאתר אפליקציה פעילה גם לאנדרואיד, כאשר נכון לעכשיו כ-10 אלף משתמשים בלבד הורידו את האפליקציה, לאחר שהיא זמינה להורדה כבר יותר משנה. לשם השוואה, אפליקציה של אתר בעל אופי דומה בשם 9GAG הורידו כבר מעל 10 מיליון משתמשים.

את הרבעון הראשון של 2015 סיימה ג'ובוקיט עם הכנסות של 2.4 מיליון שקל, ועם הפסד של 677 אלף שקל בשורה התחתונה. החברה נסחרת לפי שווי של 14 מיליון שקל. החברה נמצאת בשליטת אריק פילסטיין שמחזיק 23.3% ממניותיה.

דן חלוץ, צילום: חן גלילי  דן חלוץ | צילום: חן גלילי דן חלוץ, צילום: חן גלילי

החברה מפסידה עם הערת "עסק חי"

ג'ובוקיט היא חברה מפסידה, ולכן נזקקת להלוואות על מנת להמשיך להתקיים. בדצמבר 2014 לקחה החברה הלוואה בערבות בעלים בריבית של 10% ובסכום של 250 אלף שקל. באפריל השנה פרעה החברה את ההלוואה בין השאר באמצעות כספים של הבעלים ובהם חלוץ עצמו. כך, באפריל הזרים חלוץ לחברה 81 אלף שקל, אריק פילסטיין, בעל השליטה ומנכ"ל החברה הזרים 60 אלף שקל והדירקטור רפי שקולניק הזרים 60 אלף שקל נוספים.

את אתר האינטרנט EbaumsWorld רכשה החברה באפריל 2014 תמורת 2.5 מיליון דולר. הכוונה של החברה ברכישת האתר היתה להפוך לאחד משחקני תוכן הווידיאו הגולים בעולם. החברה עוד רחוקה מאוד מהחזון - הכנסות האתר בשנת 2014 עמדו על 1.65 מיליון דולר.

החברה כתבה עם פרסום דו"חות 2014: "EbaumsWorld הוא אחד מפלטפורמות תוכן הגולשים הפופולריות בעולם, הזוכה למאות מיליוני כניסות מדי חודש, וזוכה לתפוצה ויראלית נרחבת גם ברשתות החברתיות השונות. פוטנציאל ההכנסות מפלטפורמה זו ממוצה באופן חלקי ביותר, ויש לנו תכניות להרחיבו באופן משמעותי. כיום אנחנו לא ממצים את פוטנציאל ההכנסות העצום הגלום בכלי הזה, בעיקר ברמת המובייל: כ-60% מהטראפיק אל האתר מגיע ממכשירים ניידים, אך רק 15% מהכנסות הפרסום מגיעות מפרסום ממוקד מובייל. מה שאומר שכל שאר ההכנסות מגיעות מכ-40% הגולשים במחשבים השולחניים. אנו מתכוונים לבצע אופטימיזציה לכלי הפרסום באתר המותאם למובייל, ובמקביל להשיק אפליקציה שימקסמו את פוטנציאל ההכנסות מן הגולשים המגיעים לאתר מהמכשירים הניידים".

רואי החשבון של החברה היו מעט סקפטיים יותר לגבי עתיד החברה, ובדו"חותיה מתנוססת הערת "עסק חי".

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות