אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
בעקבות עבודות הרכבת: משרד התחבורה יצמצם כניסת משאיות לגוש דן צילום: אוראל כהן

בעקבות עבודות הרכבת: משרד התחבורה יצמצם כניסת משאיות לגוש דן

שר התחבורה הורה על גיבוש תוכנית שתצמצם כניסת משאיות ורכבים כבדים בשעות הבוקר לאזורים בהם יתבצעו עבודות הרכבת הקלה בגוש דן

02.08.2015, 12:08 | תומר הדר וליאור גוטמן

שר התחבורה ישראל כץ הנחה את גורמי המקצוע במשרדו לגבש תכנית שתאפשר צמצום משמעותי של כניסת משאיות וכלי רכב כבדים לתל אביב בשעות הבוקר, וזאת באזורי העבודות של הרכבת הקלה בגוש דן. אחת התוכניות שעל הפרק היא העתקה של הנוהל שקיים בכניסה לירושלים, לפיו תאסר תנועת משאיות וכלי רכב כבדים בין השעות 06:30 ועד 09:30 בבוקר.

קראו עוד בכלכליסט

לדברי כץ האיסור על תנועת משאיות בשעות הבוקר באזורי העבודות של הרכבת הקלה לא יחול על משאיות אספקה, המובילות את תוצרת הבוקר, למרכולים ולרשתות השיווק השונות. "סגירת צירי התנועה למשאיות וכלי רכב כבדים באזורי העבודות בשעות הבוקר, נועדה להקל ככל הניתן על תנועת כלי הרכב, ולפנות צירי תנועה עמוסים, בצירים העוקפים את אזורי העבודות", אמר.

משאיות בנתיבי איילון. אחת האפשרויות שנבחנת היא איסור על כניסתן עד שעות הבוקר המאוחרות, צילום: אוראל כהן משאיות בנתיבי איילון. אחת האפשרויות שנבחנת היא איסור על כניסתן עד שעות הבוקר המאוחרות | צילום: אוראל כהן משאיות בנתיבי איילון. אחת האפשרויות שנבחנת היא איסור על כניסתן עד שעות הבוקר המאוחרות, צילום: אוראל כהן

העבודות על הקמת הקו הראשון של הרכבת יחלו למעשה היום בערב (א'), כאשר רחובות יהודה הלוי והרכבת יחסמו לתנועת כלי רכב בקטע שבין רחוב רמח"ל לרחוב אלנבי. התנועה ממזרח למערב תנותב דרך הרחובות לבונטין ומקווה ישראל. רחוב מקווה ישראל יהפוך חד סיטרי החל מרחוב לבונטין ועד לרחוב אלנבי. תיחסם הכניסה מרחוב יהודה הלוי לרחובות שד"ל ויבנה, אשר יהפכו לרחובות ללא מוצא. הכניסה לרחובות אלה תתאפשר משדרות רוטשילד בלבד.

תחנת "אלנבי" היא התחנה התת קרקעית הדרומית ביותר, מבין עשר התחנות התת-קרקעיות שייחפרו על תוואי 'הקו האדום' של הרכבת הקלה. עומקה של תחנת אלנבי הנו 30 מ', אורכה- 100 מ' ורוחבה 30 מ'. סיום מלא של הקמת התחנה ושדרוג רחוב יהודה הלוי לכל אורכו צפוי להסתיים בתום 4 שנים. ככל שיתקדם תהליך העבודה כך יצומצמו ההגבלות בהסדרי התנועה. בשלב הראשון יחל "פירוק" הרחוב (אספלט, עמודי תאורה, איי תנועה). לאחר שהשטח ייחשף לחלוטין תחל עבודת העתקת התשתיות (חשמל, ביוב וכדומה) . בתום העתקת התשתיות תחל בניית הקירות החיצוניים של התחנה וחפירה מסיבית לעומק של 30 מ'. על פי מודלים קיימים בעולם, במהלך הימים הקרובים תושלם גדר מעוצבת ובה ישולבו, בין היתר, חלונות צפייה עבור התושבים המעוניינים לצפות בתהליכי הכרייה והחפירה.

לפיכך, היום בשעה 21:00 ייסגר מתחם אזור העבודות ויוכנסו בהדרגה הכלים לעבודה. ביום למחרת, החל מהשעה 6:00, ציבור הנהגים המגיע לאזור העבודות ינוע על צירי התנועה החדשים.

"אחרי 60 שנה של הבטחות, אנו נמצאים כעת בנקודה משמעותית מאד- ממש יוצאים לדרך בהקמת הקו האדום של הרכבת הקלה בגוש דן. בתוך שש שנים נצרף את תל אביב ואת גוש דן לעולם המודרני והמתקדם מבחינה תחבורתית. אנו יוצאים לדרך קשה אך הכרחית ואני נחוש לעמוד ביעדים שהצבנו לעצמנו", מסכם כץ.

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות