אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
"אייפון על מסילה": הכירו את הרכבת הקלה העתידנית צילום: Ilya Varlamov / zyalt.livejournal.com

"אייפון על מסילה": הכירו את הרכבת הקלה העתידנית

רכבת קלה שנחשפה ברוסיה נועדה לשנות את תדמית התחבורה הציבורית - ולייצר אווירה של "מחלקת עסקים". צפו בתמונות

08.08.2015, 22:47 | שירות כלכליסט

רכבת קלה חדשה ועתידנית נחשפה ברוסיה, בתערוכה לעיצוב תעשייתי "Innoprom 2014". לרכבת החדשה קוראים Russia 1, או R1, והיא פותחה בשיתוף עם אלכסיי מסלוב מסוכנות העיצוב OKB Atom.

קראו עוד בכלכליסט

הרכבת היא בעלת מראה עתידני. עיצובה נועד לשנות את הגישה הרווחת כלפי תחבורה הציבורית באמצעות אווירת של "מחלקת עסקים" והוא תוארה כבר כ"אייפון על מסילה". פרט לעיצוב, הרכבת מביאה לידי ביטוי את היכולות של תעשיית התחבורה ברוסיה.

אב הטיפוס שהוצג בתערוכה הוא בן שלושה חלקים ואורכו הכולל הוא 24 מטרים. רוחב הקרונות הוא 2.5 מטרים. 

הודות לשימוש בחומרים מרוכבים, זו אכן רכבת קלה. שיטת הרכבה מודולרית מאפשרת התאמתה של הרכבת לצרכיה של כל עיר בנפרד.

תא הנהג מעוצב כך שהוא יוכל לראות בטווח של של 180 מעלות ומבטל את מה שהנהגים מכנים "שטחים מתים". השיפוע של חזית הרכבת מצמצמת סנוור. תאורת LED בתוך ומחוץ לרכבת מחליפה צבעים, והתאורה הפנימית ברכבת מתחלפת בהתאם לתנאי האור במהלך היום. מצלמות המותקנות על פני גוף הרכבת מזינות נתונים למסכים בתא הנהג. מושב הנהג ידידותי למשתמש ויש גם כניסת USB 3.0 להטענת טלפון סלולרי.

הרכבת החשמלית מסוגלת לנסוע למרחק של למעלה מ-100 קילומטרים. חיפוי הזכוכית השחור נועד לשקף את הסביבה ולאפשר את שילובה של הרכבת בנוף.

קרונות הנוסעים עצמם יפהפיים בעיצוב מודרני שקט. הישיבה היא על מושבים מרופדים בלבד. קרון המחלקה הראשונה מציע מושבים דמויי ספה וכן ספות רחבות. פתיחת הדלתות בעת עצירת הרכבת נעשית באמצעות הנפת היד לפני חיישן. 

 , צילום: Ilya Varlamov / zyalt.livejournal.com צילום: Ilya Varlamov / zyalt.livejournal.com  , צילום: Ilya Varlamov / zyalt.livejournal.com
 , צילום: Ilya Varlamov / zyalt.livejournal.com צילום: Ilya Varlamov / zyalt.livejournal.com  , צילום: Ilya Varlamov / zyalt.livejournal.com
 , צילום: Ilya Varlamov / zyalt.livejournal.com צילום: Ilya Varlamov / zyalt.livejournal.com  , צילום: Ilya Varlamov / zyalt.livejournal.com
 , צילום: Ilya Varlamov / zyalt.livejournal.com צילום: Ilya Varlamov / zyalt.livejournal.com  , צילום: Ilya Varlamov / zyalt.livejournal.com
 , צילום: Ilya Varlamov / zyalt.livejournal.com צילום: Ilya Varlamov / zyalt.livejournal.com  , צילום: Ilya Varlamov / zyalt.livejournal.com
 , צילום: Ilya Varlamov / zyalt.livejournal.com צילום: Ilya Varlamov / zyalt.livejournal.com  , צילום: Ilya Varlamov / zyalt.livejournal.com
 , צילום: Ilya Varlamov / zyalt.livejournal.com צילום: Ilya Varlamov / zyalt.livejournal.com  , צילום: Ilya Varlamov / zyalt.livejournal.com

תגיות

12 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

10.
קוסמטיקה קוסמטיקה
יפה היו עושים אם היו מאפשרים: א. קרון לרוכבי אופניים ויתר כלי ניוד וקישור (Commuting Transportation Devices) הרי שום רכבת קלה לא מגיעה בדיוק למחוז חפצינו ועלינו להתהלך בין כלי תחבורה או מהתחנות ליעדים כגון עבודה, בית, בית ספר, חוג וכדומה לרוב עם ציוד או תיק. ב. הצבת ציוד מותאם צרכים כגון: מושבים מוגבהים לקשישים (אוכלוסייה הולכת וגדלה בעולם המערבי), גישה נוחה לעגלות (ילדים, קניות, כיסאות גלגלים וכדומה). הלוואי שרוסיה תתחיל לעשות משהו חיובי ותורם למין האנושי כגון קידום פרויקטיים תשתיתיים גלובליים במקום להתבסס אך ורק על משאבי טבע שלה וייצוא נשק כי אם כך יהיה אולי יחליטו לשנות מדיניות, ירדו מהעץ של מסכסך בכך שמחלקים כספים ונשק לעולם ה- 3 כדי שזה ימשיך ליצר בעיות לעולם ה- 1 ובכך להתפרנס מסכסוכים מקומיים לרוב אתניים ושבטיים שלא מובילים לשום מקום.
RML  |  09.08.15
לכל התגובות