אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
שופרסל חזרה להרוויח במחצית הראשונה - בזכות סגירת סניפים מפסידים צילום: נמרוד גליקמן

שופרסל חזרה להרוויח במחצית הראשונה - בזכות סגירת סניפים מפסידים

הכנסות שופרסל במחצית עמדו על 5.6 מיליארד שקל, ירידה של 3.4%, שנבעה מהורדת מחירים וסגירת סניפים. המכירות בחנויות הזהות נחלשו ב-3.2% אך המכירות למ"ר עלו ב-1.3% בגלל צמצום שטחי מסחר. הרווח התפעולי במגזר הקמעונאות עמד על 39 מיליון שקל, לעומת הפסד תפעולי של 150 מיליון שקל בתקופה המקבילה

05.08.2015, 08:24 | נורית קדוש

שופרסל דיווחה הבוקר (ד') על תוצאות כספיות לרבעון השני ולמחצית הראשונה. בחינת התוצאות בהסתכלות על המחצית הראשונה מנטרלת את השפעת עיתוי חג הפסח, שתרם להרעת התוצאות ברבעון השני.

קראו עוד בכלכליסט

הכנסות שופרסל במחצית עמדו על 5.6 מיליארד שקל, ירידה של 3.4%, שנבעה מהורדת מחירים וסגירת סניפים.

מכירות הרשת בחנויות זהות במחצית קטנו ב-3.2%. הסיבות לכך הן האטה בצריכה, הורדת מחירים ותחרות חריפה. אולם בזכות צמצום שטחי המסחר עלו המכירות למ"ר בסניפי הרשת בחציון ב-1.3%.

הרווחיות הגולמית של שופרסל במחצית הראשונה ירדה ל-23.3%. הירידה בהוצאות מכירה, שיווק, הנהלה וכלליות ל-21.5% מהמכירות, איפשרה לרשת לחתום את המחצית עם רווחיות תפעולית 0.7% בהשוואה להפסד תפעולי בגובה 150 מיליון שקל במחצית הראשונה אשתקד.

הרווח התפעולי במחצית עמד על 100 מיליון שקל, לעומת הפסד של 88 מיליון שקל בתקופה המקבילה. הרווח התפעולי במגזר הקמעונאות עמד על 39 מיליון שקל, לעומת הפסד תפעולי של 150 מיליון שקל בתקופה המקבילה.

קניות בשופרסל, צילום: תומריקו קניות בשופרסל | צילום: תומריקו קניות בשופרסל, צילום: תומריקו

ירידה בהוצאות המימון כתוצאה מירידת המדד במחצית הראשונה בשיעור גבוה מהירידה במחצית המקבילה אשתקד וכן צמצום חובות החברה והוצאות המס, הובילו את שופרסל לחתום את המחצית הראשונה של השנה עם רווח נקי בגובה 29 מיליון שקל בהשוואה להפסד נקי בגובה 125 מיליון שקל אשתקד.

ברבעון השני רשמה שופרסל ירידה של 8% במכירות, שהסתכמו ב-2.75 מיליארד שקל, ונגרמו בין היתר מסגירת סניפים ועיתוי חג הפסח. המכירות בחנויות הזהות ירדו ב-7.4% ברבעון, ובנטרול השפעות עונתיות הן ירדו בשיעור מתון משמעותית של 2.7%.

חג הפסח חל השנה ברבעון הראשון ולא ברבעון השני כבשנה שעברה. לעיתוי החג היתה השפעה הפוכה על הרווחיות הגולמית שעלתה ברבעון החולף ל-24.4% מהמכירות, לעומת 22.9% ברבעון השני אשתקד. העליה ברווחיות הגולמית נבעה מכך שהיקף ההוזלות והמבצעים ברבעון החולף היה נמוך מזה שנרשם ברבעון המקביל אשתקד, בו חל החג המחייב הגברת מבצעי הוזלות.

העליה ברווחיות הגולמית לצד ירידה חדה של 28% בהוצאות מכירה, שיווק, הנהלה וכלליות, הובילו לכך שהרשת עברה ברבעון השני לרווח תפעולי בגובה 42 מיליון שקל המהווים רווחיות תפעולית בשיעור 1.5%. זאת, אחרי שרשמה ברבעון המקביל אשתקד הפסד תפעולי בגובה 183 מיליון שקל.

רפי ביסקר, צילום: יונתן בלום רפי ביסקר | צילום: יונתן בלום רפי ביסקר, צילום: יונתן בלום

ברבעון המקביל אשתקד התמודדה החברה עם הוצאות חד פעמיות בשל סגירת סניפים ויישום תכנית פרישה מרצון לעובדים במסגרת תכנית ההבראה. החברה הצליחה לעבור לרווח נקי בגובה 16 מיליון שקל ברבעון לעומת הפסד נקי בגובה 157 מיליון שקל רבעון המקביל אשתקד בו ביצעה את ההוצאה החד פעמית להבראת החברה.

 

רפי ביסקר, יו"ר דירקטוריון שופרסל ואיציק אברכהן, מנכ"ל שופרסל, מסרו עם פרסום הדו"חות "שופרסל מסכמת רבעון רווחי שלישי ברציפות מאז השקת התכנית האסטרטגית החדשה שבוצעה בקיץ שנה שעברה ושעיקריה היו הוזלת סל המוצרים לצרכן ע"י הורדות מחירים רוחבית, התייעלות תפעולית ונדל"נית, קידום המותג הפרטי ומנועי צמיחה נוספים. החברה ממשיכה לפתח חדשנות ולקדם פעילות תומכת צמיחה ובכלל זה את המותג הפרטי, אשר שיעור מכירותיו מסך מכירות החברה נכון להיום הנו כ- 15%, קידום מכירות תחום האונליין, פיתוח התחום האורגני ועוד".

תגיות