אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
אל על: הרווח הנקי עלה ב-6% ברבעון; תרכוש מטוסים בעד 900 מיליון דולר

אל על: הרווח הנקי עלה ב-6% ברבעון; תרכוש מטוסים בעד 900 מיליון דולר

העלייה ברווח נרשמה למרות ירידה בהכנסות; החברה תנהל מו"מ בלעדי עם בואינג לרכישה וחכירה של 15 מטוסי דרימליינר רחבי גוף חדשים, ואופציות לרכישת 13 מטוסים נוספים

05.08.2015, 21:16 | גולן חזני ותומר הדר

אל עלפרסמה הערב את דו"חותיה לרבעון השני: בהתאם לציפיות ועל רקע הירידה במחירי הנפט, רשמה החברה רווח נקי של 17.3 מיליון דולר, לעומת רווח של 16.3 מיליון דולר בתקופה המקבילה אשתקד, עלייה של 6%.

קראו עוד בכלכליסט

העליה ברווח נרשמה למרות קיטון בהכנסות החברה ל-510 מיליון דולר לעומת 571 מיליון דולר ברבעון המקביל ב-2014. הקיטון נובע מירידה של 15% בתיירות הנכנסת לישראל, מעיתוי חג הפסח, ומירידה בתשואה של נוסע לק"מ שנבעה מירידה במחירי הנפט והתחרות.

הוצאות החברה בגין גידור מחירי הנפט נטו עמדו על 12 מיליון דולר ברבעון השני. אל על נהנתה מכך שהמחיר הממוצע של הדלק הסילוני לחברה ירד ב-37% בממוצע ברבעון השני יחסית לרבעון המקביל ב-2014, לפני פעולות הגידור. לאחר פעילות הגידור ירד המחיר ב-30%.

החברה רשמה הוצאה של 4.8 מיליון דולר במחצית הראשונה של 2015, בגין פרישתם המוקדמת של 35 עובדים. במחצית המקבילה נרשמו הכנסות אחרות בסך 4.9 מיליון דולר בעיקר מרישום רווח הון ממכירה וחכירה מחדש של שני מנועים.

תוכנית הצטיידות

מוקדם יותר היום הודיעה החברה על ניהול משא ומתן עם חברת בואניג לרכישה וחכירה של 15 מטוסי בואינג דרימליינר חדשים רחבי גוף, מדגמי 787-8 ו787-9 בסכום של 900-800 מיליון דולר. בנוסף מודיעה אל על על קבלת אופציה לרכישת 13 מטוסים נוספים מבואינג. 

לדברי דוד מימון, מנכ"ל אל על: "אני גאה להכריז היום על תכנית ההצטיידות הגדולה ביותר בתולדות אל על. דירקטוריון אל על אישר היום לחברה לנהל מו"מ עם חברת בואינג לקראת הצטיידות במטוסי דרימליינר רחבי גוף, אשר צפויה לכלול רכישה וחכירה של 15 מטוסים בחמש השנים הקרובות".

"מהלך זה צפוי להוות קפיצת מדרגה משמעותית באופטימיזצית רשת הנתיבים, בשירות לנוסעים ובחוויית הטיסה. מטוסים אלו יחליפו במהלך חמש השנים הקרובות את צי מטוסי ה- 747-400 וצי 767 והם מיועדים לטוס ליעדים בטווח הבינוני והארוך (ניו יורק, בוסטון, טורונטו, בנגקוק, בייג'ין, מומבאי, דרום אפריקה ועוד)", אמר מימון.

"המטוסים הינם מהחדישים והמתקדמים בעולם, בעלי יתרונות תפעוליים רבים ונחשבים ליעילים וחסכוניים בצריכת דלק, בניצולת ובעלויות האחזקה.אנו נמשיך ונשמור על מעמדנו כבחירה ראשונה מישראל ואליה, כחברה מובילה, המציעה ללקוחותיה נוחות מרבית, חדשנות טכנולוגית, מטוסים מתקדמים ושירות איכותי. אני משוכנע כי מהלך זה מהווה הזדמנות גדולה לעמוד ברף הגבוה המצופה מאיתנו ולהמשיך את תנופת ההתחדשות של אל על", הוסיף מימון. 

דרימליינר עם צבעי אל על דרימליינר עם צבעי אל על דרימליינר עם צבעי אל על

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות

12 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

10.
מימון , מאיפה הכסף ....
התכנית יפה. המטוסים עוד יותר...., אבל מאיפה מימון יביא את הכסף ? מטיסות up הגרועות? ממחלקות העסקים המתרוקנות.? מאנשי העסקים המאוכזבים שעברו לטוס בחברות אחרות? מהמינוס בבנק של חשבון החברה , שלא מצליחה להתייעל ! מתי נסעת לאחרונה מר מימון בטיסת up של אל על ? כי רק אז היית מבין מר מימון עד כמה המצב לא טוב....
חיים , תל אביב  |  05.08.15
לכל התגובות