אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
אפל Music צבר 11 מיליון מנויים תוך חודש

אפל Music צבר 11 מיליון מנויים תוך חודש

שירות המוזיקה בסטרימינג של ענקית הטכנולוגיה, שזמין בשלב זה בחינם, מסתמן כהצלחה. ואולם, אפל מכוונת גבוה ורוצה להגיע למאה מיליון מנויים בתשלום. בתוך כך, זכה אפל מיוזיק לפרגון מהזמרת שונאת הסטרימינג, טיילור סוויפט

06.08.2015, 13:52 | עומר כביר
בחודש הראשון להשקתו צבר שירות המוזיקה בסטרימינג של אפל, אפל מיוזיק, 11 מיליון מנויים - כך מגלה סגן הנשיא הבכיר לתוכנה ושירותי אינטרנט, אדי קיו, בראיון לעיתון USA Today. עם זאת, ענקית הטכנולוגיה עדיין לא מייצרת הכנסות ממנויים אלה, שכן שלושת חודשי השימוש הראשונים בשירות הם בחינם.

קראו עוד בכלכליסט

"אנחנו נרגשים מהמספרים עד עתה", אמר קיו. “שני מיליון אנשים אפילו נרשמו לחבילה המשפחתית שמספקת גישה לשישה בני משפחה תמורת 14.99 דולר בחודש (מחיר המנוי הרגיל עומד על 9.99 דולר; ע"כ)”.

שירות אפל מיוזיק שירות אפל מיוזיק שירות אפל מיוזיק

מדובר בפתיחה יפה לשירות החדש של אפל, אך השאלה הגדולה היא כמה ממנויים אלו יישארו עם השירות ויהפכו למנויים משלמים בתום תקופת המבחן. מכיוון שבתור ברירת מחדל כל מי שמצטרף לשירות לתקופת הניסיון יהפוך למנוי משלם בתום שלושת החודשים אלא אם יבטל זו אקטיבית, אפשר לשער שמרבית המנויים יהפכו גם למנויים משלמים.

לספוטיפיי, השירות המתחרה הגדול ביותר, יש כיום 20 מיליון מנויים משלמים ואם באמת תצליח אפל לצבור חצי ממספר זה בתוך רבעון פעילות אחד יהיה זה הישג מרשים. ואולם, גם הישג זה עדיין יהיה רחוק מהיעד לפי דיווחים אפל הציבה לעצמה: 100 מיליון מנויים משלמים - כפליים מכל השירותים האחרים גם יחד. צעד משמעותי בדרך להשגת מטרה זו יגיע בסתיו הנוכחי, כשאפל תשיק את גרסת האנדרואיד של השירות.

בשיחה עם העיתון התייחס קיו גם לבאגים השונים שליוו את השקת השירות, כמו תיוג לא נכון של שירים שהועלו לענן מספריית המוזיקה הפרטית שלהם ואף מקרים שבהם נעלמו שירים וספריות מוסיקה שלמות. “אנחנו יודעים שחלק מהמשתמשים סבלו מבעיות ואנחנו שונאים את זה שאכזבנו אותם, אבל אנחנו משחררים עדכונים הכי מהר שאנחנו יכולים כדי לטפל בבעיות האלו", אמר.

אדי קיו, צילום: apple.com אדי קיו | צילום: apple.com אדי קיו, צילום: apple.com

ג'ימי אייבין, מייסד ביטס שנרכשה על ידי אפל תמורת שלושה מיליארד דולר וכיום אחד מבכירי החברה, דיבר על הקשיים שאתם מתמודדת אפל בקידום אפל מיוזיק: “צריך להסביר להרבה אנשים מחוץ לארה"ב מה זה השירות ואיך הוא עובד. בנוסף לכך, יש את הסוגיה של שכנוע בני דור המילניום, שאף פעם לא משלמים על מוסיקה, על ידי כך שנראה להם שיש לנו משהו שישפר את חייהם. ולבסוף, יש אנשים שני חושב שמבינים את ערך השירות אבל אנחנו עדיין צריכים למצוא אותם".

חרף זאת, אייבין סבור שאפל מיוזיק יחולל מהפכה בתעשיית המוזיקה בדומה לזו שהתרחשה עם השקת חנות אייטיונס לפני יותר מעשור. “המטרה היא לא לספק גישה למוזיקה, אלא לבנות קהילה", הוא אמר. “אני שומע אנחת רווחה מהצד של האמנים, על כך שסוף סוף יש להם כלים לתקשר עם המעריצים שלהם".

פרגון מפתיע

לא רק עובדי אפל משבחים את השירות החדש של החברה, גם הזמרת והיוצרת טיילור סוויפט חולקת מחמאות לשירות ולאפל, תוך שהיא מותחת ביקורת קשה על ספוטיפיי המתחרה. לסוויפט יש סכסוך ארוך עם שירותי סטרימינג, שלדבריה לא מספקים פיצוי נאות לאמנים. בסתיו שעבר אף הסירה האמנית את כל הדיסקוגרפיה שלה מספוטיפיי ושירותים אחרים. אני לא מוכנה להשתתף בניסוי שלא מפצה את היוצרים בצורה ראויה", אמרה בזמנו.

טיילור סוויפט, צילום: איי פי טיילור סוויפט | צילום: איי פי טיילור סוויפט, צילום: איי פי

עם השקת אפל מיוזיק הצטרפה גם חברת הטכנולוגיה לרשימת האויבים של סוויפט, שמחתה על כך שבתקופת הניסיון, שבה לא משלמים המשתמשים על השירות, אמנים ששיריהם ינוגנו לא יזכו לתמלוגים. "מדובר בהחלטה מזעזעת, מאכזבת ושמנוגדת לחלוטין לנדיבות של החברה", כתבה בחשבון הטאמבלר ימים ספורים לפני השקת אפל מיוזיק.

המחאה של סוויפט עוררה עניין רב ברשת ובכלי התקשורת, ושעות ספורות לאחר פרסום הפוסט הודיעה אפל על שינוי המדיניות במסגרתו אמנים יזכו לתמלוגים גם בתקופת המבחן. “שמענו אתכם, טיילור סוויפט ואמני אינדי. באהבה, אפל", כתב אז קיו בחשבון הטוויטר שלו.

כעת, בראיון לוואניטי פייר, משווה סוויפט בין התגובה של ספוטיפיי לתגובה של אפל על מחאותיה נגד פעילות שתי החברות. “אפל התייחסה אלי כאל הקול של קהילת האמנים והראו שאכפת להם ממני", היא אמרה. “אני חושבת שזה ממש אירוני שחברה בשווי מיליארדי דולרים הגיבה לביקורת באנושיות, וסטארט-אפ ללא תזרים מזומנים הגיב לביקורת כמו מכונה תאגידית". אאוץ'.

תגיות