אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
בעלת הפינצ'רית חויבה לשלם עליה באוטובוס; החברה תתרום לבעלי חיים צילום: צביקה טישלר

בעלת הפינצ'רית חויבה לשלם עליה באוטובוס; החברה תתרום לבעלי חיים

חברת מטרופולין תשלם 15 אלף שקל לעמותה לכלבי נחייה וכן תפרסם מודעות מטעם עמותת תנו לחיות לחיות במסגרת הסדר שהתקבל בינה לבין תובעת שטענה נאלצה לשלם כרטיס נסיעה גם עבור כלבתה, זאת בניגוד לחוק

09.08.2015, 16:38 | זוהר שחר לוי

האם מותר לעלות עם כלב לאוטובוס? וכמה צריך לשלם עליו? חברת מטרופולין חייבה בעלת פינצ'ר בתשלום כרטיס לכלבתה ותשלם במסגרת תובענה ייצוגית 15 אלף שקל לעמותה למען כלבי נחייה ותפרסם על גבי האוטובוסים שלה את עמותת תנו לחיות לחיות.

ריקי לופו בעלת כלבת פינצ'ר ביקשה לעלות עם כלבתה לאוטובוס של חברת מטרופולין כשהיא קשורה ועל פיה מחסום, אך התבקשה על ידי הנהגים לרכוש שני כרטיסי נסיעה: אחד בשבילה ואחד בשביל הכלבה.

אוטובוסים של חברת מטרופולין, צילום: צביקה טישלר אוטובוסים של חברת מטרופולין | צילום: צביקה טישלר אוטובוסים של חברת מטרופולין, צילום: צביקה טישלר

לופו החליטה שלא לוותר ופנתה לבית המשפט המחוזי בתל אביב בבקשה לאשר תביעה ייצוגית נגד חברת התחבורה. בבקשה, שהגישה באמצעות עוה"ד שרון ענבר-פדלון וטלי לופו, נטען כי לפי חוק פיקוח על מחירי מצרכים אין לגבות מנוסע שנכנס לאוטובוס עם בעל חיים קטן (שתנועותיו מוגבלות) תשלום בעבור נסיעת בעל החיים. לופו צירפה לתביעתה כמה כרטיסים שרכשה עבור כלבתה כשלדבריה בכל פעם שביקשה לעלות עמה לאוטובוס – התבקשה לשלם עליה.

לופו הוסיפה כי בכך שמטרופולין גבתה סכומי כסף עבור נסיעתה של כלבת הפינצ'ר היא הפרה את חובתה, עשתה עושר ולא במשפט וכי הנזק שנגרם לה הוא התשלום על כרטיסי הנסיעה של בעל החיים, פיצוי על המבוכה ועוגמת הנפש ופגיעה בזכותה לנסוע באוטובוס עם החיה.

מנגד, טענה מטרופולין כי התובעת לא הוכיחה שהיא עצמה נדרשה לרכוש כרטיס לכלבתה או כי זאת המדיניות הנהוגה בחברה. לטענת החברה, מאז ומעולם היא הנחתה נהגים שלא לחייב את הנוסעים בתשלום בעד נסיעתם של בעלי חיים קטנים ושאם היו מקרים כאלה הם היו בודדים ונבעו מטעות.

ההליך בין הצדדים התנהל בבית המשפט משנת 2012 והגיע עד לשלב הסיכומים – אז הצליחו להגיע לפשרה שהתקבלה בשבוע שעבר בבית המשפט המחוזי בתל אביב. לפי ההסדר, החברה חידדה בקרב עובדיה את הנהלים לפיהם יש פטור מתשלום הובלת בעל חיים מותר. בין היתר נשלחו הודעות לנהגים במסרונים ובתלושי השכר.

במסגרת ההסדר, תעביר חברת מטרופולין 15 אלף שקל לעמותת מרכז ישראלי לכלבי נחייה לעיוורים ותפרסם על ירכתי 35 אוטובוסים שהיא מפעילה מודעות מטעם עמותת תנו לחיות לחיות כששוויו של מסע הפרסום הוא 90 אלף שקל.

"את הסדר הפשרה המוצע יש לאשר הן מן הטן שהטעון תיקון תוקן והן בשים לב לפיצוי שיינתן העומד על 105 אלף שקל", כתבה השופטת שושנה אלמגור בפסק הדין. לדבריה, הנזק לחברי הקבוצה לו אולץ כל אחד מחבריו לרכוש כרטיס לבעל החיים הקטן לא היה עולה על 27 אלף שקל וזאת לפי חישובי הצדדים. לכן, סכום הפיצוי בהסדר הפרשה עומד ביחס הולם לנזק שנגרם.

"אין ספק שבלתי אפשרי לאתר את כל החברים בקבוצה, שכן הדעת נותנת כי רובם ככולם לא שמרו את כרטיסי הנסיעה שנאלצו לקנות לבעל החיים הקטן. בנסיבות דנן העברת הכספים לעמותה העוסקת באילוף כלבי נחייה ופרסום לטובת עמותה הפועלת למען רווחתם של בעלי החיים הם פיצוי הולם וראוי", נכתב בפסק הדין. לופו, בעלת הכלבה, תזכה במסגרת ההסדר בגמול של 5,000 שקל ובאי כוחה יקבלו מהחברה תשלום עבור שכר טרחה של 65 אלף שקל.

תגיות