אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
בעירבון מוגבל: חוזרים להבטחות הבחירות של הפוליטיקאים צילום: אלכס קולומויסקי

בעירבון מוגבל: חוזרים להבטחות הבחירות של הפוליטיקאים

לאן נעלם מס העשירים, מה קרה לשכר החיילים, מי סתם הבטיח להגביל את תקציב הביטחון, כמה זמן החזיק האיום לפרק את המונופול החזק של שוק התקשורת, ומה מלבד הטיפול במשק הגז מסתתר בהבטחות הסרק של כחלון. העברת התקציב היא שעת המבחן של הבטחות הפוליטיקאים — בשורה התחתונה, רובן נשארו על הנייר

10.08.2015, 06:44 | כתבי כלכליסט

איך להתחמק מהבטחות מעורפלות? היי, אפילו מצע לא פרסמתי

ראש הממשלה בנימין נתניהו מיעט לפזר הבטחות באופן כללי במהלך תקופת הבחירות. מצאנו ארבע הבטחות מפורשות שלו בלבד. מעבר לכך, הליכוד מעולם לא פרסם מצע מסודר, אף שהבטיח שפרופ׳ אבי שמחון עובד על אחד כזה. לכן, כשלא מבטיחים, קל לא לקיים.

מערכת הבחירות האחרונה לא היתה הראשונה שבה הליכוד לא פרסם מצע כלכלי, או מצע בכלל. כך היה גם במערכת הבחירות הקודמת, בתחילת 2013. גם אז הליכוד לא הבטיח דבר, ולכן גם לא יכול היה לעמוד למבחן אמיתי על ידי ציבור בוחריו.

ראש הממשלה בנימין נתניהו , צילום: לע"מ ראש הממשלה בנימין נתניהו | צילום: לע"מ ראש הממשלה בנימין נתניהו , צילום: לע"מ

אחת ההבטחות הבודדות שנתניהו השמיע אז, לפני הבחירות, היתה שהוא לא יעלה מסים לאחר הבחירות. עם זאת, כפי שהזהיר בנק ישראל מראש, נתניהו (ושר האוצר דאז יאיר לפיד, שגם הוא הבטיח לא להעלות מסים) העלו מסים תוך זמן קצר. גם את מס ההכנסה, וגם את המע״מ. עם זאת, לזכותם ייאמר שבסוף 2013, כשנכחו לדעת שאפשר, הם ביטלו את העלאת מס הכנסה שהיתה אמורה להיכנס לתוקף בינואר 2014.

ההבטחה: פטור ממע״מ על מוצרי מזון בסיסיים שנמצאים בפיקוח מחירים: "אקדם תוכנית ל־0% מע"מ על מוצרי מזון בסיסיים בפיקוח. זו הטבה שתגיע למיליוני אנשים, הפחתה מיידית של 15% במחירי מוצרי המזון המפוקחים"

המציאות: נתניהו הבטיח לבטל את הפטור ממע״מ על דירות לזוגות צעירים שהבטיח שר האוצר הקודם יאיר לפיד, וכך אמנם עשה. מה שכן, הוא הבטיח שבכסף הזה (שלהערכתו יגיע ל־2 מיליארד שקל) הוא ייתן פטור ממע״מ על מוצרי מזון בסיסיים שנמצאים תחת פיקוח מחירים.

נתניהו לא מאמין בצעד הזה מבחינה כלכלית, ומבחינתו זהו כלי הישרדותי בלבד. הוא השמיע את ההבטחה הזו משום שהיא התאימה לסט ההבטחות שדרש יו״ר ש״ס אריה דרעי כתנאי סף לכניסה לממשלה, ומסיבה זו בלבד.

נתניהו ידע שהפקידים - כל הפקידים - יילחמו בו נגד ההבטחה הזו, וכך אכן היה. הם אמנם נלחמו בו, ואפילו גייסו חוות דעת שלפיה מימוש ההבטחה יסבך את ישראל בזירה הבינלאומית בגלל הסכמי סחר גלובליים שהיא חתומה עליהם. בסוף נתניהו התפשר, וחתם מול ש״ס כי יוקם צוות לבחינת יישום העניין.

נתניהו קיווה שבזה העניין יגווע וימות, אבל יו״ר ש״ס ממשיך להתעקש. בינתיים ההבטחה הומרה בגרסה פושרת יותר: הנחה בגובה המע״מ לשכבות החלשות על מים, חשמל ותחבורה ציבורית. וגם בגרסה המרוככת הזאת, סביר להניח שבסופו של דבר התחבורה הציבורית תישאר בחוץ ואם כבר המים והחשמל יישארו בפנים. ובמקום 2 מיליארד שקל, האוצר הסכים לחלק 600–700 מיליון שקל לכל היותר.

פועל לקיום ההבטחה בגרסה מרוככת ובאופן חלקי, אף שהוא עצמו לא מאמין בה

* * *

ההבטחה: הכפלת המענק לחיילים המשוחררים: "נכפיל את מענק השחרור ל־60 אלף שקל, סכום שיסייע לצעירים להתחיל את החיים"

המציאות: שר האוצר משה כחלון הזדרז לאמץ גם הוא את ההבטחה של נתניהו, ובהסכם הקואליציוני בין כולנו לליכוד נכתב כי יוקם צוות שימליץ אם להשתמש ב־1.3 מיליארד שקל על מנת להכפיל את מענק החיילים המשוחררים או לתת לחיילי החובה תוספת שכר משמעותית בשנה האחרונה לשירות.

בינתיים התברר שהבטחות עולות כסף, ושאין מספיק ממנו. אז ה־1.3 מיליארד שקל הפכו ל־600 מיליון שקל, ואושרו בישיבת הממשלה על התקציב. כעת מתנהלים דיונים כדי להחליט אם הכסף ישמש להגדלת שכר חיילי החובה (משרד הביטחון מתנגד כי הוא לא מעוניין בעלויות האלה), או בהגדלת המענק לחיילים משוחררים.

אם לשפוט לפי ההיסטוריה, הרי שנתניהו נכנע סדרתי למשרד הביטחון ולכן לא צפויה הגדלת מענק

* * *

ההבטחה: לא תהיה העלאת מסים: "תקבולי המסים והערכת הגירעון יותר טובים ממה שחשבנו"

המציאות: כשנתניהו אומר שהוא לא יעלה מסים, הוא מתכוון למס הכנסה ולמס חברות. ואמנם, בתקציב הקרוב אכן לא מתוכננת העלאת מס הכנסה, ואפילו לא העלאת מע״מ. מצד שני, הממשלה הנוכחית כבר הספיקה להגדיל את מס הרכישה שמשלמים רוכשי דירות להשקעה, ובחוק ההסדרים כלולים כמה צעדים נוספים בתחום המיסוי. למשל, המדינה צמצמה את הפטור ממס שהיא מעניקה לחוסכים לפנסיה מהעשירון העליון, ובכך הגדילה את המס שהם משלמים הלכה למעשה.

בנוסף, בחוק ההסדרים אושר כי ילדים שיורשים דירה מהוריהם יצטרכו לשלם עליה מס שבח אם לא ימכרו אותה תוך שנתיים, וכי פרק הזמן שבו קיים פטור ממס שבח בין מכירת דירה ישנה לרכישת דירה במקומה יקוצר לשנה במקום שנתיים. הצעדים האלה, לפחות חלקית, שקולים להעלאת מס.

קיים את ההבטחה באופן חלקי, אבל בעיקר הודות לשר האוצר כחלון, שהתנגד להעלאת מסים

* * *

ההבטחה: שינוי שיטת הממשל בתוך 100 יום: "הקואליציה התפרקה כי מפלגת השלטון לא היתה מספיק גדולה. החזון שלי הוא לתקן את הכשל הזה"

המציאות: השינויים היחידים שנעשו בינתיים בשיטת הממשל הם קניית השותפות הקואליציוניות בסכומי שיא, חלוקת ג׳ובים (על ידי חקיקת החוק הנורבגי שמאפשר לכל מפלגה להכניס עוד נציגים לכנסת על חשבון השרים בממשלה), דיל עם האופוזיציה לטובת הפרת האיזון בוועדה לבחירת שופטים, מעקף תקדימי של הממונה על הגבלים עסקיים ומחטף להדחת יו״ר רשות החשמל. זו אכן סוג של משילות, אבל היינו מעדיפים משהו אחר.

לא קיים את ההבטחה (אבל יש עוד כשלושה שבועות עד היום ה־100)

בואו נדבר שוב על בנקאות ודיור ואז ישכחו לי את כל היתר

שר האוצר משה כחלון הרבה בהבטחות במהלך הבחירות ואחריהן. על שני נושאים שבדמו - הבנקים ושוק הדיור - אפשר לתת לו נקודות על עשייה, אם כי התוצאות עדיין לא נראות בשטח. אך בנוגע לכל היתר - חלק מהנושאים נמצאים בתהליכי קידום שונים, לפעמים בלי קשר להבטחה עצמה, ואחרים נזנחו לחלוטין, כמו משק הגז ותקציב הביטחון.

ההבטחה: תקציב ביטחון קבוע, של 300 מיליארד שקל לחמש שנים: "ליצור ודאות והתייעלות לשם התעצמות, תכנון וניצול משאבים מיטבי"

המציאות: כחודשיים לאחר שכחלון נכנס למשרד האוצר הוגשו המלצות ועדת לוקר והציעו גם הן תקציב קבוע ותוכנית התייעלות. כחלון לא נקט עמדה, ובעקבות מתקפה חסרת תקדים של שר הביטחון, הודיע כי ההמלצות ייבחנו במשרדו — שקיבל אותן שבועיים קודם לכן.

לא קיים את ההבטחה והוא שותף מלא לקבירת המלצות ועדת לוקר

* * *

ההבטחה: הוזלת מחירי הדיור באמצעות הסרת חסמים: "נפרק את רשות מקרקעי ישראל, נגביל אחזקות ונמנע ריכוזיות. ניצור תחרות אמיתית"

המציאות: כחלון הפעיל את מלוא כוחו הפוליטי בכל הנוגע לדיור, עם העברת מינהל התכנון ממשרד הפנים לאחריותו. הוא מקדם חקיקה בנושא, גם כחלק מחוק ההסדרים וגם בנפרד, כמו למשל החוק לשכירות הוגנת, מסלול מהיר לאישור תוספות בנייה ועוד כמה מהלכים. עדיין מוקדם לקבוע אם הצליח או נכשל, אך ניתן לומר שהוא פועל לקיום הבטחותיו.

פועל לקיום ההבטחה, אבל בינתיים המדיניות עובדת נגדו

* * *

משה כחלון שר האוצר, צילום: אלכס קולומויסקי משה כחלון שר האוצר | צילום: אלכס קולומויסקי משה כחלון שר האוצר, צילום: אלכס קולומויסקי

ההבטחה: הפחתת מחירי המזון באמצעות עידוד תחרות בקרב היצרניות ורשתות השיווק

המציאות: תוכנית כוללת חדשה לא יצאה מלשכתו של כחלון, אך הוא מקדם מהלכים שהחלו בממשלה הקודמת ולא הבשילו - כמו רפורמת הקורנפלקס והגדלת התחרות בענפי הצאן והלול - דרך חוק ההסדרים. עם זאת, צפויה עדיין דרך ארוכה עד לאישור חוק ההסדרים בכנסת.

פועל חלקית לקיום ההבטחה, בעיקר דרך צעדים נקודתיים שגיבש קודמו

* * *

ההבטחה: פירוק מונופול הגז: "אני יודע לטפל במונופולים וכבר עשיתי זאת"

המציאות: עם כניסתו לתפקיד ביקש כחלון לבחון את מעורבותו במשק הגז בשל חברותו עם קובי כחלון, שנטען שלו אחזקות בישראמקו, מבעלי מאגר תמר. את סמכויותיו הוא העביר לראש הממשלה.

הפר את ההבטחה באופן גס ומפורש

 

* * *

ההבטחה: הפחתת שירותי הבנקאות והגברת התחרות בענף: "הרפורמה כוללת את הפרדת חברות האשראי מהבנקים, הכנסת שחקנים נוספים, הקמת בנק קואופרטיבי ועוד"

המציאות: בנושא הפרדת חברות האשראי מהבנקים פועלת בימים אלה ועדת שטרום, אך את הצלחתה ניתן יהיה להעריך רק אם וכאשר הממשלה תיישם את המלצותיה. בנוסף, בחוק ההסדרים נקבע כי גופי מימון חוץ בנקאיים יוכלו לגייס כסף משוק ההון ושרת המשפטים איילת שקד מקדמת הקמת מאגר נתוני אשראי. גם כאן מוקדם לומר אם המהלכים ישאו פרי.

טרם נראו תוצאות, אבל פועל לקיום ההבטחה

 

* * *

ההבטחה: "גופי הפנסיה הצוברת יחילו מודל להתאמת רמת הסיכון לגיל החוסך"

המציאות: כרגע מקודמים מהלכים אחרים להקלה על החוסכים, אך לא אלה.

לא קיים את ההבטחה לגבי החוסכים המבוגרים

* * *

ההבטחה: מסקנות ועדת אלאלוף למלחמה בעוני ייושמו על פני עשר שנים

המציאות: רק חלק מהן נכנסו לתקציב שאושר בממשלה - בעיקר העלאת קצבאות השלמת הכנסה לפנסיונרים והשקעה בדיור ציבורי. המלצות כמו הגדלת הסיוע בשכר דירה לזכאים - לא נכנסו.

אין שינוי מהפכני בתפיסת העוני, אך נעשו צעדים נקודתיים

* * *

ההבטחה: העלאת שכר החיילים

המציאות: בתקציב המדינה הוקצו 600 מיליון שקל עבור חיילי החובה, שישמשו להעלאת שכר או להגדלת מענק השחרור.

קיים את ההבטחה, אך הוסיף פחות משהבטיח

* * *

ההבטחה: דמי אבטלה לעצמאים ותשלום לספקים בתוך 30 יום

המציאות: דמי האבטלה לעצמאים נמצאים בחוק ההסדרים, וכרגע אין לכך התנגדות משמעותית. את הצעת החוק להסדרת התשלומים לספקים מקדם שר הכלכלה אריה דרעי, אך הצלחה תירשם רק כשהחוק ייכנס לתוקף.

קיים את ההבטחה באופן חלקי בלבד

* * *

ההבטחה: ייעול השירות הציבורי

המציאות: הנושא כלל לא עלה על סדר היום של כחלון עד כה. גם כשהיתה לו הזדמנות לעשות זאת סביב ההסכם עם ההסתדרות על קליטת עובדי הקבלן, בחר שלא להתמודד עם הסוגיה הנפיצה.

לא קיים את ההבטחה ובינתיים נכנע לכל דרישות ההסתדרות

שר הכלכלה אריה דרעי: אין מס עשירים, ההטבות לחברות הענק דווקא התרחבו, ומע"מ אפס? לא בדיוק וגם לא על מזון

ההבטחה: "נוריד לעשירים את הזיכוי ממס ונעביר לשקופים. נתחיל ליישם מס אחוזות שעובד כבר באירופה... נעלה את המס על רווחים משוק ההון... מס העשירים של ש"ס הולך לקחת מישראל השבעה, החוגגת... ולתת ל־2 מיליון הישראלים השקופים"

המציאות: דרעי לא קידם את מס העשירים - הבטחת הדגל של קמפיין הבחירות שלו - לא במסגרת פעילותו הפרלמנטרית ולא בהסכמים הקואליציוניים שעליהם חתם. כך גם לגבי יתר הבטחות המיסוי לשכבות העליונות שפיזר.

המהלך שהכי קרוב לסיוע לחלשים על חשבון החזקים הוא העלאת שכר המינימום ל־5,300 שקל בחודש. עם זאת, מדובר בקמפיין שהחל חודשים ארוכים לפני כניסתו לתפקיד, ודרעי קידם אותו בשלב שאחרי המריבות הקשות.

קידום הבטחת הדגל של הבחירות אפילו לא החל

* * *

אריה דרעי שר הכלכלה, צילום: דוברות הכנסת אריה דרעי שר הכלכלה | צילום: דוברות הכנסת אריה דרעי שר הכלכלה, צילום: דוברות הכנסת

ההבטחה: "אנחנו נחייב כל תוכנית בנייה שתאושר, ש־7.5% ממנה יוקצו לדיור ציבורי בחינם"

המציאות: מההבטחה המקורית שנקבה אחוז מדויק, נותרו כמה סעיפים מרוככים בהסכמים הקואליציונים של ש"ס, שבהם דרש דרעי כ־5,000 דירות למגזר החרדי, המשך שיקום השכונות בפריפריה ותוספת של 700 דירות בכל שנה למלאי הדירות שבדיור הציבורי לממתינים הזכאים.

מהדרישה הגדולה נותרה רק הבטחה ל־700 דירות ציבוריות בשנה

* * *

ההבטחה: "נבטל מע"מ על מוצרי הבסיס כדי שאף ילד לא יילך לישון רעב"

המציאות: חוק מע"מ אפס החל את דרכו כתוכנית שאפתנית בשווי מוערך של כ־3 מיליארד שקל עם שורה של מוצרי יסוד מפוקחים ושאינם מפוקחים, החל בלחם אחיד וכלה במזון לתינוקות. בסופו של דבר התפשר דרעי עם האוצר על כיוון אחר לגמרי - פטור ממע"מ על מים וחשמל לארבעת העשירונים התחתונים ופטור ממע"מ לכל האוכלוסייה על נסיעה בתחבורה הציבורית.

עם זאת, עדיין לא ברור כיצד ייושם הצעד הסבוך - איך יאותרו כל הזכאים לפטור, ואיך יציגו את זכאותם לחברת החשמל ולתאגידי המים? שכר לצורכי מס מחושב באופן שנתי - האם בסוף שנה יצטרכו הזכאים להגיע למשרדי מס הכנסה לקבל החזרים? ואיך ידאגו למי שלא בקיא בבירוקרטיה?

הסעיף היחיד שדרעי יכול לזקוף לזכותו סטה רחוק ממתכונתו המקורית

* * *

ההבטחה: "ניקח מחברות הענק שקיבלו פטורים במיליארדים, ממסים ומרווחים כלואים"

המציאות: דבר אחד ודאי כבר ניתן לומר על כהונתו של דרעי עד כה - ההטבות לחברות הענק לא צומצמו, אלא דווקא התרחבו. בשבוע שעבר חשף "כלכליסט" כי בעקבות הלחצים שהפעילה כיל נגד המלצות ועדת ששינסקי להטיל עליה מס רווחי יתר - משרד הכלכלה הכין תוכנית לפצות אותה בהקלות במסגרת החוק לעידוד השקעות הון ב־300 מיליון שקל בשנה.

באשר לסיוע לעסקים קטנים ניתן לזקוף לזכות דרעי שתי חקיקות שקידם: חוק עסקים קטנים, שמציע להתאים רגולציה לגודל העסק, וחוק ימי אשראי, שבמסגרתו יוגבלו ימי האשראי ל־30 יום במוסדות ממשלה ול־45 יום במגזר העסקי.

דרעי צ'יפר את חברות הענק ונתן פירורים לעסקים הקטנים

שר החינוך נפתלי בנט: הבטיח להילחם בתקציב הביטחון, לא להצליח

 

ההבטחה: לטפל בפנסיה התקציבית ולייעל את תקציב הביטחון

המציאות: בנט אמנם תמך בממשלה בצעד שהביא שר האוצר לטיפול בפנסיה התקציבית, אבל סביר להניח שגם הוא יודע שבסופו של דבר לא יישאר הרבה מההצעה הזו. באשר לתקציב הביטחון, בנט הוא השר היחיד עד כה שתמך בפומבי במסקנות ועדת לוקר, אך גם כאן הסיכויים לאימוץ מלא שלהן בממשלה אינו ברור.

קל לתמוך במהלכים שברור שאחרים יפילו

* * *

נפתלי בנט, צילום: אוראל כהן נפתלי בנט | צילום: אוראל כהן נפתלי בנט, צילום: אוראל כהן

ההבטחה: תוספת סייעת שנייה בגני הילדים, הקטנת הצפיפות בכיתות, צמצום פערים והכפלת מספר תלמידי 5 יחידות במתמטיקה

המציאות: עוד לפני אישור התקציב בממשלה בנט הצליח להביא מהאוצר כסף למימון תוספת סייעת שנייה בגני הילדים הצפופים (כ־500 מיליון שקל), ובאישור התקציב הצליח להוציא עוד כסף לטובת הקטנת הצפיפות בכיתות הנמוכות. עם זאת, מדובר בסכום יחסית נמוך - פחות מ־200 מיליון שקל. בנט גם דוחף את הטיפול בלימודי המתמטיקה, אולם המהלך החל עוד לפני כהונתו.

המבחן הגדול ביותר של בנט יהיה צמצום הפערים בחינוך, מה שמחייב הסטת תקציבים מהחינוך הממלכתי־דתי (שמקבל היום תקציבים עודפים) לטובת תלמידי המגזר הערבי. וזו כבר נראית משימה הרבה יותר מאתגרת עבור יו"ר הבית היהודי.

בנט עמד בהבטחות הקלות עד כה, אבל כדי לעמוד בההבטחה לשוויון הוא צריך להסתכן מול המגזר שלו

 

 

סגן שר הבריאות יעקב ליצמן: איים לבטל את רפורמת גרמן, רק כדי לאמץ חלקים ממנה

 

הבטחה: "כשאחזור למשרד הבריאות, דו"ח גרמן יבוטל"

המציאות: רוב ההבטחות של סגן שר הבריאות עסקו פשוט בחיסול הרפורמה שתכננה קודמתו בתפקיד יעל גרמן והיתה אמורה ליצור הגבלות אגרסיביות מאוד על מערכת הבריאות הפרטית בתמורה למיליארד שקל לטובת קיצור התורים לניתוחים בבתי החולים הציבוריים. במקום זאת הוא כלל בחוק ההסדרים שורת הגבלות מצומקות על המערכת הפרטית, והאוצר הסכים להזרים סכום דומה למערכת הציבורית בפריסה לשנתיים.

ההבטחה לבטל הבטחה של אחר היא דבר שקל ליישם

 

* * *

 

יעקב ליצמן סגן שר הבריאות, צילום: אוהד צויגנברג יעקב ליצמן סגן שר הבריאות | צילום: אוהד צויגנברג יעקב ליצמן סגן שר הבריאות, צילום: אוהד צויגנברג

הבטחה: הנהגת ביטוח סיעודי ציבורי והחזרת טיפולי שיניים בחינם עד גיל 18

המציאות: אמנם ליצמן הכניס את ההבטחות האלה להסכמים הקואליציוניים, אך אין זה מבטיח שהן יתגשמו. הצעד הראשון קובע שהגיל המקסימלי למתן טיפולי שיניים בחינם יעלה מ־12 ל־14 ועד 2020 יעלה בהדרגה ל־18. עם זאת, תקציב ההרחבה מעבר לגיל 15 טרם סוכם עם האוצר.

 

רפורמת הביטוח אמורה להחיל ביטוח ממלכתי על כל הציבור בישראל, כך שיהיה סל בסיס לסיעוד שכל אזרח זכאי לו, בעיקר לצורך אשפוז בבית אבות סיעודי. משרד האוצר מתנגד לרפורמה בין השאר כי היא מחייבת העלאה של 0.5%–1% בדמי הבריאות. עד ינואר אמורים משרדי הבריאות והאוצר להציע את המתווה ליישום הרפורמה, שאמורה להיכנס לתוקף ב־2017.

הסעיפים עדיין לא תוקצבו ועלולים ליפול

 

 

השר לביטחון פנים גלעד ארדן: מכר את ההבטחה לפרק את בזק תמורת תפקיד שר

ההבטחה: פיצול בזק והפיכתה לחברת תשתית בלבד שלא תמכור שירותים היישר לצרכן. במאי אמר ארדן: "הדרך הנכונה להתמודד עם מונופול כה עוצמתי היא לחייב את בזק למכור את כל אחזקותיה בתחום התוכן ולהשאירה חברת תשתית בלבד".

המציאות: ההצעה להפקיע מבזק את שירותי האינטרנט והתוכן שלה עולה מפעם לפעם, בעיקר בשל הטענות שהיא מקשה בקיום רפורמות המחייבות אותה להחכיר את התשתית שלה לספקים אחרים שיתחרו בה. ואולם, ההצעה של ארדן עלתה כחלק מכיפופי הידיים מול נתניהו. יותר משארדן היה מעוניין בפיצול בזק, הוא סימן שהוא יכול לאתגר את השליטה של נתניהו בשוק התקשורת ולהערים עליו קשיים בקואליציה הצרה. כעבור שבוע בדיוק הושבע ארדן כשר לביטחון פנים, ושר התקשורת הנוכחי ככל הנראה כבר לא יקדם את פיצול בזק.

הבטחה שנאמרה רק כדי להלחיץ את נתניהו ולא צפויה להתממש

* * *

גלעד ארדן , צילום: נמרוד גליקמן גלעד ארדן | צילום: נמרוד גליקמן גלעד ארדן , צילום: נמרוד גליקמן

ההבטחה: "אגרת הטלוויזיה תבוטל במהלך 2015"

המציאות: חוק רשות השידור שקידם ארדן כשר התקשורת בממשלה הקודמת קבע שהציבור ישלם את האגרה עד סגירת הרשות ופתיחת התאגיד החדש, צעד שתוכנן ל־1 במרץ. ואולם, המועד נדחה פעמיים בשלושה חודשים, והתשלום אמור היה להימשך. בפועל האגרה לא נגבתה השנה. הממשלה החדשה העבירה תיקון לחוק בהובלת השר אופיר אקוניס, וזה דחה את סגירת הרשות למרץ 2016, אבל קבע שתשלום האגרה ייפסק.

תשלום האגרה נפסק, אבל הקרדיט על המהלך עבר לשר אחר

 

תגיות