אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
רמי שביט מעביר את ניו־פארם לזכיינות

בלעדי לכלכליסט

רמי שביט מעביר את ניו־פארם לזכיינות

הרשת מתכננת לפתוח 100 סניפים בזכיינות בשלוש שנים כדי להתמודד עם הירידה בהכנסות והתחרות מצד סופר פארם. כעת נערך פיילוט באחד הסניפים

12.08.2015, 06:47 | אורנה יפת

המשביר 365, המחזיקה בבעלות על רשת הדראגסטורס ניו־פארם, צפויה להתפתח בשנה הקרובה באמצעות סניפים בזכיינות, כך נודע ל”כלכליסט”. בחברה נבחן המודל באמצעות חברת ייעוץ שאמונה על האסטרטגיה החדשה, ובתוך חודש צפוי להתגבש המודל המוסכם. בשלב זה לא ברור עדיין אם כל הסניפים הנוכחיים יעברו למודל החדש, או רק חלק מהם.

קראו עוד בכלכליסט

ניו פארם, צילום: עמית שעל ניו פארם | צילום: עמית שעל ניו פארם, צילום: עמית שעל

בימים אלה נערך פיילוט על סניף אחד של הרשת, ובתוך שלושה חודשים יורחב לסניפים נוספים. במהלך 2016 ייושם המודל החדש בהדרגה בהתאם להזדמנויות הנדל”ן, וההענות מצד זכיינים. מנכ”ל הקבוצה רבי שביט מתכנן לפתוח 100 סניפים בזכיינות במרכזי ערים בשלוש השנים הקרובות, חלקם בגודל של כ־450 מ"ר וחלקם קטנים יותר.

עסקת ניו־פארם, בה יאיר פיליפ ודב צימברג היו אמורים לשלם 165 מיליון שקל עבור הרשת השנה, לא צלחה. כעת מנסה הרשת לשנות אסטרטגיה לכיוון זכיינות שיאפשר לו להתפתח בהוצאות יחסית נמוכות ולקבל תמלוגים מהזכיינים עבור כל סניף.

כיום, ניו־פארם לא מרוויחה כסף ומתקשה להצדיק את הסכום שדורש עליה שביט. הרשת סיימה את 2014 עם ירידה של 6% בהכנסות שהסתכמו ב־733 מיליון שקל. הרווח הגולמי של החברה ירד ב־5% לעומת 2013 והסתכם ב־223 מיליון שקל. ניו פארם עברה להפסד נקי של 3.5 מיליון שקל ב־2014, לעומת רווח של 7.3 מיליון שקל ב־2013.

ניו־פארם לא פותחת סניפים חדשים אלא מתחזקת קיימים. זאת, בניגוד להתרחבות של המתחרה סופר־פארם שמונה מעל 200 סניפים ואף ממשיכה לחתום על חוזים לפתיחת סניפים בקניונים עתידיים וגם זוכה לעדיפות במיקומים אסטרטגיים בקניונים.

בעבר, בתקופה בה ביצעה הרשת את הסחר של מוצרי הקוסמטיקה גם עבור המשביר לצרכן, מכירותיה הגיעה למיליארד שקל בשנה. עם זאת, לאחר פיצול החברות בשנה האחרונה, חזרה המשביר לבצע את הרכש של הקוסמטיקה עבור עצמה ומכירות ניו־פארם צנחו לכ־732 מיליון שקל.

שביט סרב להגיב לידיעה.

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות



11 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

11.
אסור לקנות כלום מרמי שביט נקודה!
רמי שביט לא מצליח להרוויח משום מקום שהוא נכנס אליו. את אופיס דיפו מכר בהפסד אחרי שברח משם, המשביר כושלת, ניו פארם לא ברור למה הקונה קיבל רגליים קרות. עכשיו הוא מחפש 100 פריירים שיחלצו אותו.. להיזהר ממנו יש בו מידה מסויימת של פישיות, בעברית זה נקרא נוכלות - אצל רמי אין WIN-WIN יש רק WIN אחד וזהו עצמו.
מוטי , אשקלון  |  15.08.15
10.
עשרות פעמים נכנסתי לקנות,אבל ברחתי שראיתי את התור בקופה.
פותחים בקושי קופה אחת,מקסימום 2 שיש עומס. הידיעה הזאת שיש תור מנקרת בראש ולכן אתה לא נכנס מראש,אפילו לא לבדוק או להסתכל. דבר שני,אין תור מסודר,העומדים חוסמים את המעברים למדפים או את היציאה החוצה. לא נעים לקנות כך. מעברי מדפים צפופים אין היכן ללכת ברווחה,לכן נמנע מלהכנס,למרות שאני אוהב את הרשת. רוב מה שהרשת מוכרת אפשר להשיג בסופרמרקט איןן יתרון לקניייה שם,בטח מבחינת מחירים. שאתה עושה את הקנייה השבועית בסופר אתה לוקח גם את מצרי הפארם. הבשמים יקרים וחסרי ייחוד.
מוטי  |  14.08.15
8.
מקווה שיקראו לדעתי הבעיות שלהם
1)נורא יקרים 2) בניגוד למתחרה ובעידן הסמרטפונים האתר בנייד לא נגיש וידידותי למשתמש כמו בסופר פארם. 3)לא יוזמים מבצעים, נגררים אחרי המתחרים. 4)מציעים את אותם מוצרים ובעצם את אותם מבצעים כשיש, אין יחודיות... יש להם פוטנציאל אדיר צריכים מיקאובר...
אזרחית  |  12.08.15
7.
הדרך היחידה בתחום הזה
אם רוצים לתת איזשהו פייט לסופר פארם, כדאי להם להביא מוצרים שונים, יותר מוצרים טבעיים, מגוון קצת אחר. אם יש לניו פארם את אותם המוצרים שיש בסופר פארם, למה להיכנס לשם? רשתות צריכות להבין שכדי לנצח את החזק בקטגוריה, צריך להציע משהו חדש ומוצרים חדשים ומעניינים זו הדרך - בעיקר קוסמטיקה ופרפומריה. יש כל כך הרבה חברות בעולם שמייצרות קוסמטיקה, איך זה שכולם מוכרים את אותו הדבר?
אנני , תל אביב  |  12.08.15
לכל התגובות