אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.

איתן כבל יוזם קרן פיצויים לבעלי העסקים באזור הרכבת הקלה

יו"ר ועדת הכלכלה יוזם הצעת חוק לפיה בעלי עסקים בתוואי הרכבת הקלה יקבלו פיצוי על הנזקים הכלכליים שיגרמו להם; ההצעה תוגש בשם חברי הוועדה בתחילת מושב הכנסת הבר שיחל באמצע אוקטובר

12.08.2015, 11:53 | אורי תובל

בזמן שהעבודות על התחנות הראשונות של הרכבת הקלה בתל אביב צוברות תאוצה, הודיע יו"ר ועדת הכלכלה איתן כבל, כי הוא יוזם הצעת חוק להקמת קרן פיצויים לבעלי עסקים בתוואי עבודות הרכבת הקלה. הצעת החוק תוגש בשמם של כל חברי ועדת הכלכלה בתחילת מושב הכנסת הבא, שיחל באמצע אוקטובר.

קראו עוד בכלכליסט

   

עבודות הרכבת הקלה ברחוב יהודה הלוי, צילום: שאול גולן עבודות הרכבת הקלה ברחוב יהודה הלוי | צילום: שאול גולן עבודות הרכבת הקלה ברחוב יהודה הלוי, צילום: שאול גולן

היום יחלו השינויים בהסדרי התנועה באחד הצמתים המרכזיים בתל אביב, צומת מעריב, לקראת תחילת העבודות במקום מחר. אזור עסקים גדול באזור ייחסם לתנועה לתקופה המוערכת בשש שנים, כאשר גם אזורים שאינם צמודים דווקא לאיזור החפירה אמורים להיפגע מירידת זרם הלקוחות. שר התחבורה ישראל כץ אמר בישיבת ועדת הכלכלה לפני כחודש וחצי כי הוא תומך בהנחה בארנונה לבעלי העסקים באזור, אך דבר לא התקדם בנושא.

כבל טוען כי הנחה בארנונה לבעלי העסקים לא תפתור את הבעיה. "חייבים לפעול למען פיצוי ולא הנחה. פיצוי משמעותי שימתיק ולו במעט את הסיוט שעובר על אותם בעלי עסקים ומשפחותיהם", מסר כבל. עם זאת, יו"ר ועדת הכלכלה לא יודע עדיין לפרט את מתכונת הפיצוי, את התקציב הדרוש לקרן ומהו גובה הפיצוי הראוי.

כבל. פיצוי ולא הנחה, צילום: דוברות הכנסת כבל. פיצוי ולא הנחה | צילום: דוברות הכנסת כבל. פיצוי ולא הנחה, צילום: דוברות הכנסת

"לא יתכן שבפרויקט שעולה מיליארדי שקלים, לא יימצא סכום שיפצה את בעלי העסקים שיהיו הראשונים לשלם את המחיר הכבד של הרכבת הקלה", אמר כבל. "מחיר איבוד הפרנסה הוא לא פחות מטראומה, וחשוב שנזכור שמאחורי כל עסק יש אנשים ועומדת משפחה. כיוון שמדינת ישראל לא הצטיינה עד היום, בלשון המעטה, בפיצויי תושביה – עיין ערך הרכבת הקלה בירושלים, מפוני גוש קטיף, מלחמת לבנון השנייה - אינני מוכן שהמצב הזה ימשך ועלינו לתת מענה לאותם אנשים שסובלים בעקבות החלטות".

כבל מתכוון להגיש את הצעת החוק בשם כל 13 חברי ועדת הכלכלה, והוא מאמין כי חברי כנסת רבים יחתמו על ההצעה.

שינויי תנועה בצומת מעריב

מחר יחלו השינויים בהסדרי התנועה באחד הצמתים המרכזיים בתל אביב, צומת מעריב, לקראת תחילת העבודות במקום מחר. אזור עסקים גדול באזור ייחסם לתנועה לתקופה המוערכת בשש שנים, כאשר גם אזורים שאינם צמודים דווקא לאיזור החפירה אמורים להיפגע מירידת זרם הלקוחות. שר התחבורה ישראל כץ אמר בישיבת ועדת הכלכלה לפני כחודש וחצי כי הוא תומך בהנחה בארנונה לבעלי העסקים באזור, אך דבר לא התקדם בנושא.

תגיות

8 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

8.
איפה היה כשעשו זאת ברחוב הרצל, החלוץ וכעת בנתנזון ויפו בחיפה
אלפי בעלי עסקים פרטיים, סבלו וסובלים בזמן השיפוצים ש"נסחבים" לאורך שנה ויותר !!! כ"שסופרים" אותך, אתה מקבל פיצוי, כדוגמת: עובדי בנק ישראל, שעוברים למשכנים זמניים. עובדי בנקים שונים, שעוברים שיפוצים. עובדי חברת החשמל, שעוברים למשרדים חדשים. ואתם, שאין לכם "אבא ואמא" ובשפה פשוטה, ועדים חזקים, תמשיכו להתייבש
משה , חיפה  |  13.08.15
6.
סתם סחטנים
כל התלונות והבכי של בעלי העסקים הם למטרת סחטנות גרידא: אין צל של ספק שהעבודות על הרכבת יפגעו להם בפרנסה, אבל הבא נשים דברים על דיוקם, היכן בדיוק עוברת הרכבת? באיזורים נידחים ורחובות צדדיים? כמובן שלא! הרכבת עוברת בלב ליבו של מתחם העסקים של ישראל! כלומר אותם בעלי עסקים שבמשך עשרות שנים נהנו מתנועת קונים ולקוחות שאין שני לה בארץ, והתעשרו (כן, כן, בעל פיצוציה סוגר קופה של 10 אלף שקל ביום רע), עכשיו בוכים ומנסים לסחוט עוד כספים מהמדינה. יותר מכך, הרי שבתום העבודות על הרכבת, אותם איזורים יקבלו אף שידרוג ובעלי העסקים ירוויחו יותר. בקיצור, שלא יעבדו עליכם. אם כבר הייתי מעלה להם את הארנונה לאחר העבודות, כי הם קיבלו השבחה לעסק שלהם, ובמקום הייתי מוריד את הארנונה לתושבים הגרים בסמיכות לעבודות.
חנן , רמת גן  |  12.08.15
לכל התגובות