אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
חמש הערות עצבניות על פרשת "האינטרנט נגד אגאדיר" צילום מסך: פייסבוק

חמש הערות עצבניות על פרשת "האינטרנט נגד אגאדיר"

הקמפיין השוביניסטי של רשת ההמבורגרים הצליח לעצבן את הגולשים בישראל. אבל מה יצא להם מזה ועד כמה אפקטיבית היא מחאה שמתבססת על הורדת דירוג באינטרנט?

14.08.2015, 21:03 | כתבי כלכליסט
הכנסנו להם! מי שהסתובב באינטרנט בשבוע האחרון התקשה להתחמק מהוויכוחים על רשת ההמבורגרים אגאדיר. כמו גולדסטאר לפניה, היא יצרה קמפיין פרסום שוביניסטי במטרה לעורר פרובוקציה ולהשיג חשיפה בזול. החלק המשמח: הפעם ארגוני נשים כמו נעמת החליטו להתעלם, והשאירו את הבמה לגולשות וגולשים מהשורה שדאגו להבהיר לאגאדיר שהם פשוט מאוד לא מגניבים.

הקמפיין של אגאדיר, צילום: פייסבוק הקמפיין של אגאדיר | צילום: פייסבוק הקמפיין של אגאדיר, צילום: פייסבוק

אבל... אם הבית שלכם בוער, האם דלי מלא בסולר יהיה האמצעי המתאים לכבותו? זרם הפוסטים הזועמים והממים חשף את הלוגו של אגאדיר לעיני מאות אלפי אנשים, שחלקם הגדול לא מבין בכלל איפה הבעיה, וכל מה שיישאר בתודעתו בסוף הסיפור הוא החיבור בין המילים "המבורגר" ו"אגאדיר" (כן, גם הטור שאתם קוראים לא חף מהבעיה הזאת). מה השגנו בזה? כנראה לא הרבה.

אבל... בניגוד למקרים קודמים, הפעם הגולשים הבינו שסתם כעס וקריאה לחרם זה לא מספיק, ויצרו קמפיין נגדי מאורגן במטרה לפגוע לאגאדיר בכיס. הרשת מאפשרת לגולשים לדרג אותה בפייסבוק, גוגל וטריפ אדוויזור, והמוחים הסתערו עליה בכולן, פגעו בדירוג ואולי גם הבריחו סועדים. במדינות עם תרבות רשת חזקה יותר, כמו ארה"ב, זו כבר דרך פעולה ידועה ומוכרת. עכשיו גם בארץ למדו.

עמוד מחאה נגד אגאדיר שעלה לפייסבוק, צילום מסך: פייסבוק עמוד מחאה נגד אגאדיר שעלה לפייסבוק | צילום מסך: פייסבוק עמוד מחאה נגד אגאדיר שעלה לפייסבוק, צילום מסך: פייסבוק

אבל... זו היתה רק מכה זמנית. אגאדיר חסמו במהירות את האפשרות לדרגם בפייסבוק, ודאגו שגם טריפ אדוויזור תסיר את הדירוגים השליליים. חברות אחרות שירצו לצאת בקמפיין רשת פרובוקטיבי בלי לשלם מחיר גבוה מדי כנראה ייערכו מראש לדרך הפעולה הזאת, והיא תהפוך ליעילה פחות. מה למדנו? שאם אתם כועסים על חברה, נסו פשוט לא לקנות את המוצרים שלה.

אבל... במקביל לקמפיין של אגאדיר ולקמפיין הנגד, נשטף בימים האחרונים הפייסבוק בממים מסוג אחר, שהראו שקמפיין רשת לא חייב להיות מלוכלך כדי להיות יעיל. מסע הפרסום החמוד לסרט "Straight Outta Compton" אפשר לגולשים ליצור גרסאות חדשות לפוסטר של הסרט. הפורמט התגלה כבסיס מצוין לבדיחות וזיכה את הסרט בסיקור אדיר. אז למה לעשות פרובוקציה זולה ושוביניסטית אם אפשר פשוט לעבוד נכון?

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות