אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
התקווה לשוק הסלולר: סלקום מדווחת על קצב גבוה של גיוס לקוחות לטלוויזיה צילום: סיון פרג'

התקווה לשוק הסלולר: סלקום מדווחת על קצב גבוה של גיוס לקוחות לטלוויזיה

המתחרות סלקום ופרטנר דיווחו על שחיקה כמעט בכל הפרמטרים התפעוליים והפיננסיים בהשפעת התחרות האגרסיבית הנמשכת בשוק הסלולר, אך בסלקום מדווחים על יותר מ-40 אלף מנויים לשירות הטלוויזיה. פרטנר עדיין מגששת דרכה בשדה הטלוויזיה

16.08.2015, 07:58 | אופיר דור

בשבוע שעבר חשפו פרטנר וסלקום תוצאות עגומות ברבעון השני. שתי המתחרות דיווחו על שחיקה כמעט בכל הפרמטרים התפעוליים והפיננסיים בהשפעת התחרות האגרסיבית הנמשכת בשוק הסלולר.

קראו עוד בכלכליסט

למעשה, השחיקה של סלקום בתוצאות היתה אף גדולה יותר, עם אובדן הכנסות של 10% בהשוואה לרבעון מקביל לעומת 4% בפרטנר למשל, כיוון שלפרטנר נוספה בסוף 2014 הכנסה מאירוח HOT mobile על הרשת שלה, מה שאיזן מעט את תוצאותיה. ברבעון השני אף נרשם שינוי מגמה סמלי שבו עקפה פרטנר בהכנסות את סלקום, הגדולה ממנה במונחי כמות מנויים. פרטנר רשמה הכנסות של 1.044 מיליארד שקל, 4 מיליון שקל יותר מסלקום. הסיבה היא ההכנסות הגבוהות יותר של פרטנר ממכירת ציוד. אלא שפרטנר גם משלמת מחיר כבד על מכירות הציוד הגבוהות ותזרים המזומנים שלה נשחק בחדות בשל הפריסה הרחבה לתשלומים בחשבונית החודשית של לקוחות שרוכשים ממנה מכשירים.

סלקום TV. התקווה לשוק הסלולר המדשדש? סלקום TV. התקווה לשוק הסלולר המדשדש? סלקום TV. התקווה לשוק הסלולר המדשדש?

סלקום הפרישה לטובת מיזם הטלוויזיה שלה 20 מיליון שקל כבר ברבעון הקודם, בעוד שפרטנר עדיין לא נכנסה לתחום. סלקום מספקת מידע מועט יחסית על שירות הטלוויזיה שהשיקה בתחילת 2015: עד כה, לפי החברה, יותר מ־40 אלף מנויים הצטרפו לשירות אולם סלקום אינה מדווחת על התוצאות הפיננסיות של הפעילות או על היעדים שלה עם הכניסה לשוק הטלוויזיה מבחינת גיוס מנויים, כך שקשה להעריך באמת את מידת ההצלחה של השירות.

שאלה מעניינת נוספת היא מה הגודל של נתח השוק שאליו פונה הטלוויזיה ועד לאן יכול המיזם לצמוח. סלקום עושה מאמצים גדולים להרחיב את התוכן שהיא מציעה, כולל ערוצים חדשים תוך שמירה על מחיר נמוך. אולם עדיין היצע התכנים של סלקום TV נמוך משמעותית משל המתחרים ב־HOT ו־yes, במיוחד בתחומים כמו ספורט, מה שעשוי להגביל את קהל היעד שאליו פונים השידורים. בפרטנר ממשיכים לחפש מודל שונה וזול יותר מזה של סלקום לכניסה לשוק הטלוויזיה, כשנראה שגם לחברה לא ברור מה יהיה המודל הזה.

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות