אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
ממחר: מצלמות אכיפה יוצבו בנתיבי איילון צילום: יריב כץ

ממחר: מצלמות אכיפה יוצבו בנתיבי איילון

בשלב הראשון יוצבו מצלמות בין מחלף חולות בדרום נתיבי איילון למחלף חולון, זאת במסגרת תוכנית משרד התחבורה לאכיפת האיסור על נסיעת רכבים פרטיים בנתיבי תחבורה ציבורית; כיום עומד הקנס על עבירה זו על 250 שקל והוא צפוי לעלות

16.08.2015, 14:47 | תומר הדר

לאחר שנים שבהן נתיבי איילון נחשבו לאזור "נקי ממצלמות", הדבר הולך להשתנות. מחר בערב (ב') צפויים אנשי משרד התחבורה ומשטרת ישראל להתחיל בהצבת עמדות מצלמות אכיפה אוטומטיות בנתיב התחבורה הציבורית שבנתיבי איילון. מדובר במצלמות שיוצבו בין מחלף חולות למחלף חולון, במסגרת תכנית משרד התחבורה לאכוף את האיסור על נסיעת רכבים פרטיים בנתיבי תחבורה ציבורית.

קראו עוד בכלכליסט

עמדות המצלמה יוצבו בנתיבי התחבורה הציבורית לאורך כעשרה קילומטרים. נהגים שיחפשו את המצלמות, כפי שהורגלו זה שנים במסגרת פרויקט האכיפה א3, יצטרכו להרים מבט: המצלמות יוצבו על גשרים שמעל הכביש. המצלמות עצמן יחוברו למרכז הבקרה והשליטה של משטרת ישראל שיפענח את הצילומים וישלח דו"ח לכל רכב בלצתי מורשה לנסיעה בנתיב תחבורה ציבורית (נת"צ). יצוין שהמצלמות אינן מצוידות בטכנולוגייה שנדרשת לזיהוי מספר הנוסעים - ולכן יידרשו אלפי שעות עבודה של שוטרים כדי לפענח את הצילומים.

נתיבי איילון. ממחר יוצבו מצלמות על הגשרים, צילום: יריב כץ נתיבי איילון. ממחר יוצבו מצלמות על הגשרים | צילום: יריב כץ נתיבי איילון. ממחר יוצבו מצלמות על הגשרים, צילום: יריב כץ

מכון התקנים הישראלי, צפוי לאשר בקרוב תקן ישראלי חדש למצלמות האכיפה שיוצבו בנת"צים. עם אישור התקן, יוחל מיידית בהתקנת המצלמות, בכל אחת מעמדות האכיפה, שיוצבו בנתיבי התחבורה הציבורית בארץ בכלל ובנתיבי איילון בפרט.

חברת נתיבי איילון הציבה בימים האחרונים, לאורך נתיב התחבורה הציבורית באיילון, שלטים המתריעים על מצלמות אכיפה בנת"צ. הקנס על נסיעה בנת"צים בניגוד לחוק, עומד כיום על 250 שקלים. בכוונת משרד התחבורה להעלות את גובה הקנס ל- 750 שקלים ולהוסיף נקודות חובה לעבירה.

תגיות

14 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

13.
למה רק נת"צ אחד??!!!
לנתיב הנת"צ הרי אין שום ביקוש ציבורי, פשוט אין אוטובוסים שעוברים בו על בסיס קבוע. משום כך יש להפוך שניים מתוך שלושת הנתיבים לנת"צים. חלק גדול מנהגי הרכבים הפרטיים לא יוכלו לסבול את העמידה במשך שעות בנתיב הבודד שישאר, יעברו לנת"צים , יצולמו, וכך תועשר קופת המדינה ויוכלו לסלול עוד נת"צים וכך תועשר הקופה הציבורית וכך תועשר קופת המדינה ויוכלו לסלול עוד נת"צים וכך תועשר הקופה הציבורית , וכך תועשר קופת המדינה ויוכלו לסלול עוד נת"צים וכך תועשר הקופה הציבורית.......,נפתרו בעיות מימון תקציב הבטחון !!!
אחיתופל  |  17.08.15
11.
חלם זה כאן
אפשר לסלול בכל כביש נתיב נוסף ולהפוך אותו לנת"צ. גם בקיבוץ, במושב, אפשר אפילו בתוך בסיסי צה"ל. המימון יבוא כמובן מנהגים שיסעו בנת"צ. אם 750 ש"ח זה מעט מידיי, אפשר להגדיל את הקנס ל-10,000 ש"ח. תמיד נוכל להעלות את גובה הקנס כך שיכסה את כל העלויות בגין סלילת הנת"צ. בנוסף, סלילת הכביש תייצר עבודה במשק לחברות שמתמחות סלילת כבישים, טכנאי מצלמות יהפוך למקצוע מבוקש - והרי לכם הקטנת האבטלה במדינת ישראל. כמובן שנצטרך עוד שוטרים ושופטים. אם עדיין יהיה חסר כסף - אז 100 האנשים שיקבלו את הדוח ישלמו 50,000 ש"ח. הכל פתיר, הכל הגיוני. איך לא חשבו קודם על סלילת נת"צ במקום שאין תחבורה ציבורית? הרי באותו נתיב בדיוק עוברת רכבת ישראל, כך שלא צריך אוטובוסים. אבל זה רעיון פצצה הנת"צ, לא?
17.08.15
לכל התגובות