אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
פוקס המשיכה להגדיל נתחי שוק באופנה - אך רווחיותה נפגעה צילום: יונתן בלום

פוקס המשיכה להגדיל נתחי שוק באופנה - אך רווחיותה נפגעה

פוקס דיווחה על צמיחה של 24.6% במחצית הראשונה לאור רכישת פעילויות חדשות - אך על צלילה של 47% ברווח הנקי ל-16.5 מיליון שקל

18.08.2015, 17:10 | גיל קליאן

קבוצת האופנה פוקס סיימה את המחצית הראשונה של שנת 2015 עם קפיצה במכירות, על רקע המשך ההתרחבות והכנסת הפעילויות החדשות לקבוצה - אך עם שחיקה ברווחיות לאור התחרות העזה בענף, ועלויות ההתרחבות לחברה.

קראו עוד בכלכליסט

הכנסות פוקס גדלו במחצית (הסתכלות על המחצית ולא על הרבעון השני מנטרלת את השפעת עיתוי חג הפסח) בשיעור של 24.6%, לסכום של 640.9 מיליון שקל. הצמיחה הגיעה בעקיר מהפעילויות החדשות שהחלו להשפיע במהלך המחצית - חנויות נייק, רשת התיקים והנעליים Charles & Keith ואיחוד רשת מנגו.

הרווח התפעולי עמד על 4.9% במחצית, לעומת 7.5% במחצית המקבילה. לאור כך, הרווח הנקי עמד על 16.5 מיליון שקל, המהווים צניחה של 47% לעומת המחצית המקבילה. החברה הודיעה על דיבידנד של 8.1 מיליון שקל.

השחיקה ברווח התפעולי של פוקס הגיעה בעיקר מפעילות מותגי האופנה של החברה - ובראשם פוקס ואמריקן איגל. מגזר האופנה של פוקס רשם רווחיות תפעולית של 2.8% בלבד במחצית, לעומת רווחיות תפעולית של 5.4% במחצית המקבילה.

פוקס, צילום: יח"צ פוקס | צילום: יח"צ פוקס, צילום: יח"צ

השחיקה ברווחיות נבעה מהשינוי בשער החליפין של הדולר (פוקס רוכשת פריטים בדולרים במזרח, ומוכרת אותם בשקלים בישראל), וכן מעלייה בהנחות שנתנה. עלייה בהנחות נובעת ישירות מהתחרות בין הרשתות השונת על ליבו של הצרכן. כמו כן, פעילות האופנה סבלה מהתרחבות בשטחי המסחר - מה שגורר מהחברה הוצאות תפעוליות על החנויות החדשות.

החברה בת ללין למוצרי טיפוח מציגה מסורתית שיעורי רווחיות גבוהים במיוחד לעומת פעילות האופנה של פוקס. במחצית ללין לא איכזבה, אך סבלה גם היא משחיקה בשיעורי הרווחיות התפעולית. ללין רשמה רווחיות תפעולית של 10%, לעומת רווחיות תפעולית של 13.7% במחצית המקבילה. הרווחיות של ללין נפגעה בעיקר מהוצאות על התרחבות הרשת בעולם.

פעילות מכירת האופנה לחו"ל הראתה רווחיות משופרת, אך מחזור המכירות בה ירד ב-25% ועמד על 20.8 מיליון שקל. הפעילות בעולם היתה הרווחית ביותר - עם רווחיות תפעולית של 24.7% - אך עם מחזור המכירות הנמוך ביותר מבין הפעילויות השונות של הקבוצה.

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות