אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
עשרות מכוניות של בטר פלייס מיוצאות לאוקראינה צילום: דוד הכהן

עשרות מכוניות של בטר פלייס מיוצאות לאוקראינה

שנתיים אחרי קריסת חברת הרכבים החשמליים, לכלכליסט נודע כי יזם ישראלי פונה לבעלי רכבים משומשים ומציע לייצאם

19.08.2015, 08:30 | תומר הדר

עשרות מכוניות חשמליות מסוג רנו פלואנס ZE יוצאו בעת האחרונה מישראל לאוקראינה, כך נודע ל"כלכליסט".

קראו עוד בכלכליסט

מדובר ביוזמה פרטית של יזם ישראלי, שפנה לאחרונה לבעלי רכבים והציע להם למכור את רכביהם ליצוא. בשלהי 2014 נרשמו בעולם 3,935 מכוניות מסוג רנו פלואנס ZE, ולפי נתוני משרד התחבורה, כיום נעות בכבישי ישראל 988 מכוניות מסוג זה. מחיר המחירון של דגם משנת 2012 של הרכב עומד על 41 אלף שקל ושל מודל 2013 על 50 אלף שקל.

בטר פלייס קרסה ב־2013 לאחר שש שנות פעילות והותירה בארץ כ־1,500 מכוניות. עמדות הטעינה וחלק ממלאי הרכבים נמכרו לג'ינרג'י, ואילו חלק מהרכבים שנותרו בנמלי ישראל בהמתנה ליצוא הושמדו לבסוף על ידי קבוצת קרסו (יבואנית רנו) בשל מצבן המכני הירוד - שנגרם, בין היתר, בעקבות חשיפה ממושכת למי המלח בנמל.

בהיעדר עמדות טעינה באוקראינה, הנהגים צפויים לטעון את רכביהם עצמאית באמצעות כבל ביתי רגיל.

 , צילום: תומר הדר צילום: תומר הדר  , צילום: תומר הדר

תגיות

15 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

14.
אגסי לא ניסה למכור מכונית חשמלית אלא לעשות קופה על הישראלי הפראייר
זה התחיל בהבטחות מנופחות לרכב שיעלה חצי מרכב בנזין מקביל ויסע מחיר של אגורות בודדות לק"מ כשהגיע סופסוף לכביש גילינו רכב במחיר מלא, עם טווח מוגבל ומחיר תפעול זהה לרכב בנזין - וגם זה בתנאי שחתמת התחייבות לתשלום מלא במשך שלוש שנים לשמחתי מיזם הגזל הזה נכשל - אין שום קשר בין בטר פלייס לרכב חשמלי למה בעולם זה מצליח ובארץ נכשל? כי בעולם מטעינים משקע ביתי בעלות של חשמל ביתי - ובלי התחייבות לטווח ארוך
נהגוס , רמת החייל  |  20.08.15
12.
נהג מאושר על פלואנס חשמלי
מי שהתנגד לתחבורה חשמלית אז בתקופת בטר פלייס עדיין מתנגד. אינטרסים בלבד. אז כתבים השמיצו כי סוקרים יבואנים מתחרים ללא רכב חשמלי. הכתבה מפגרת, חותם לכם לא אמת. הרכב היה ונשאר מדהים. אנחנו נוסעים בעלות של שקל 1 ל עשרה ק"מ. רק פקידי העוצר וכתבים מטעם התנגדו.
דיוויד  |  20.08.15
לכל התגובות