אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
הנחה בהמתנה: נדחה השימוע לגבי חיוב קמעונאים להעביר לצרכן הנחות

הנחה בהמתנה: נדחה השימוע לגבי חיוב קמעונאים להעביר לצרכן הנחות

השימוע בנוגע לחיוב קמעונאים להעביר לצרכן הנחות שהם מקבלים מהיצרנים על מזון מפוקח, נדחה לסוף החודש

19.08.2015, 08:31 | נורית קדוש
השימוע בנוגע לחיוב הקמעונאים להעביר לצרכנים את ההנחות מהיצרנים על מוצרים בפיקוח נדחה לסוף החודש. "בעקבות פניות שהתקבלו אנו דוחים את מועד הגשת ההערות לדו"ח ל־27 באוגוסט", נמסר ממשרד הכלכלה. את השימוע יזמה ועדת המחירים המשותפת למשרדי החקלאות, הכלכלה והאוצר, לאחר שקיבלה לידיה דו"ח שמצא כי הקמעונאים נהנים מהנחות על מוצרים המצויים בפיקוח מחירים, אך אלה אינם מעבירים אותה במלואה לצרכן.

במסגרת השימוע צפויות רשתות השיווק להביע התנגדות נחרצת למהלך, שיגרע מהן מאות מיליוני שקלים בשנה. עם זאת, משיחה עם בכיר בענף עולה כי לצעד זה לא צפויה להיות השפעה מהותית על הרשתות: ״אם יחייבו אותי להעביר את ההנחה לצרכן, אדאג שהספק ייתן לי את ההנחה על מוצרים שאינם בפיקוח, ואז לא תהיה כל משמעות להתערבות של הרגולטור". גם יצרני המוצרים המפוקחים, ובראשם המחלבות, צפויים להתמודדות מורכבת, שכן העברת ההנחות לצרכנים תחשוף את ההנחות המסחריות שהם מעניקים לכל רשת בהתאם למשתנים שונים, ובהם כוח הקנייה שלה. העובדה שהקמעונאים יכולים לעקוף את המהלך מוכיחה שהפתרון אינו יכול לטפל רק בחוליה אחת בשרשרת הפיקוח ושצריך לשנות את נוסחת סוארי לקביעת המחיר לאורך כל שרשרת הערך, המתחילה למשל במחיר לליטר חלב גולמי שמשלמות המחלבות.

סופרמרקט. ההנחות יגיעו לצרכן?, צילום: כרמית פלר סופרמרקט. ההנחות יגיעו לצרכן? | צילום: כרמית פלר סופרמרקט. ההנחות יגיעו לצרכן?, צילום: כרמית פלר

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות