אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
ההצעה של יוניקלו: ארבעה ימי עבודה בשבוע, 10 שעות ביום  צילום: בלומברג

ההצעה של יוניקלו: ארבעה ימי עבודה בשבוע, 10 שעות ביום

רשת האופנה היפנית מתחילה בפיילוט שיכלול את 10,000 עובדיה במדינה - ועשויה להרחיב אותו לכל סניפיה בעולם; "התוכנית מעניקה גמישות רבה לאמהות העובדות"

22.08.2015, 09:50 | שירות כלכליסט
רשת האופנה היפנית יוניקלו הכריזה ביום שישי כי תאפשר לחלק מהעובדים לעבוד רק ארבעה ימים בשבוע.

פאסט ריטיילינג, החברה האם של יוניקלו, שבבעלותה גם מותג ג'י.ברנד, הודיעה כי התכנית החדשה תאפשר ל-10,000 עובדים ביפן לעבוד 10 שעות ביום, ארבעה ימים בשבוע. עם זאת התוכנית לא בהכרח תבטיח לעובדים שלושה ימי חופש רצופים, והם יתבקשו לעבוד בסופי שבוע ובחגים. בהתאם להצלחת הפיילוט שיושק ביפן, תחליט החברה אם ליישם אותו גם במטה ובחנויות ברחבי העולם. בחברה ציינו כי מטרת התוכנית היא למשוך עובדים טובים, ולשמור על אלה הקיימים - במיוחד הנשים. עוד העריכו כי כ-20% מהעובדים יקבלו את ההצעה.

יוניקלו יוניקלו יוניקלו

"אנחנו מתחילים כעת בתוכנית גדולה ופועלים על מנת להעצים נשים במקום העבודה", מסר דובר החברה. "הרעיון הוא שהתוכנית מעניקה גמישות רבה לאמהות העובדות".

פאסט ריטיילינג מצטרפת בכך לשורה של חברות שלאחרונה הכריזו על צעדים לשיפור האיזון בין החיים והעבודה. לדוגמה, חברת שירותי הסטרימינג נטפליקס הכריזה החודש כי תעניק לעובדים חופשת לידה לא מוגבלת של עד שנה. בחברה ציינו כי הסיבה לכך היא ש"ההצלחה המתמשכת תלויה בכך שאנחנו נתחרה ונשמור על העובדים הטובים ביותר בכל תחום". יום לאחר מכן, חשפה מיקרוסופט כי תעניק חופשת לידה מורחבת והטבות נוספות לעובדים.

תגיות