אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.

משאיות ללא נהג ייסעו לראשונה על כבישי אירופה

יצרנית הרכב דיימלר קיבלה אישור לבצע נסיעות מבחן במשאיות ללא נהג בכבישי גרמניה. בעוד נהגי המשאיות חוששים מהחידוש, בחברה מדגישים כי הוא לא נועד להחליף אותם

24.08.2015, 09:16 | תומר הדר ושירות כלכליסט

המשאיות ללא נהג של יצרנית הרכב דיימלר יוכלו לנסוע ברחבי מדינת באדן־וורטמברג שבגרמניה, כך הודיעה החברה ביום שישי. בכך צפויה דיימלר להפוך ליצרנית המשאיות הראשונה בעולם שזוכה להעלות משאית ללא נהג על כביש ציבורי באירופה. עם זאת, לעת עתה המשאיות ייסעו בכבישים לצורכי בדיקה בלבד.

קראו עוד בכלכליסט

על פי דיווח של רשות השידור הגרמנית דויטשה וולה, המשאית של דיימלר תנוע ללא כל סיוע אנושי, אך מטעמי בטיחות יהיה נוכח בה נהג מקצועי, שיפקח על נסיעתה. לדברי האחראי על ענף התחבורה בבאדן־וורטמברג ווינפריד הרמן, המידע שייצבר באמצעות ניסוי המשאיות של דיימלר יסייע בהקטנת מספר תאונות הדרכים באמצעות שילוב של טכניקות נהיגה אוטונומית. בתחילת השנה העניקה מדינת נבאדה שבארה"ב לדיימלר אישור לבצע בשטחה ניסויים במשאיות ללא נהג.

מפעל דיימלר בבייג מפעל דיימלר בבייג'ין | צילום: בלומברג מפעל דיימלר בבייג

על פי סקירות שהתפרסמו בכתבי עת מקצועיים, המשאיות ללא נהג של דיימלר מצוידות במיטב החידושים המוכרים כיום לרוכשי מכוניות פרטיות בעלות מערכות בטיחות מתקדמות, בעיקר בשוק רכבי היוקרה. כך, למשל, המשאית של דיימלר מצוידת, בין היתר, בחיבור לווייני המאפשר מעקב תמידי אחרי מיקומה של המשאית, מערכות רדאר המודדות בכל רגע נתון את המרחק של המשאית מעצמים שסביבה, מערכות סריקה המאפשרות למשאית "לחזות" באמצעות תקשורת לוויינית את תנאי הדרך שמלפנים ומערכות בלימה אוטונומיות המסוגלות לבלום את המשאית במקרה חירום במהירות תגובה גבוהה יותר מזו של נהג בשר ודם.

אחד המכשולים שעומדים בפני הצלחת המיזם של דיימלר הוא חששם של נהגי המשאיות מחידוש שיגזול את פרנסתם. משאיות ללא נהג עלולות להפוך מאות אלפים מהם באירופה ובארה"ב למובטלים. מסיבה זו דיימלר מדגישה כי הטכנולוגיה במשאית החדשה נועדה לסייע לנהגים ולא להחליפם. בחברה ציינו גם כי היא עשויה להפחית את מידת העייפות של הנהגים ב־25%.

תגיות

8 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

7.
המטרה הסופית של הטכנולוגיה היא לייתר אתה האדם בביצוע פעולות פשוטות
ונהיגה במשאית זאת פעולות מונוטונית ומיותרת שרובוט יעשה אותה פי עשר יותר טוב מנהג משאית ,בעוד שני עשורים כל הדבר הזה שנקרא נהג יעלם ,אוטובוסים אוטונומיים ,ומכוניות אוטונומיות זה העתיד ,נהגי מוניות ונהגי שירות יהיו נחלת עבר ,אני מניח שיהיה מישהו שישב בתא כמו ברכבות בגרמניה ויפעיל בלם חירום פעם בעשור אם יהיה צורך ,אבל המטרה של הקדמה בסופו של דבר היא לגרום לאדם להתמקד בדברים חשובים יותר. תסיקו לבד.
אבי , הרצליה  |  25.08.15
4.
לאלון מ-1. תן לי להסביר לך.
מה שאתה והגיקיקים כמוך לא מבינים, זה שלאדם המאבד את פרנסתו הרבה יותר קל אחד מהשניים : 1. למות מרעב. 2. לקחת נשק ביד ולשדוד אותך ואת החכמולוגים כמוך,שיש להם תשובה לכל שאלה. אגב יבוא יום וגם המקצוע שלך יזרק לכלבים . נראה אם בגיל 50 תוכל ללמוד מקצוע שיתרום משהו לאנושות.
מבין עיניין  |  24.08.15
לכל התגובות