אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
H&M תציע מיליון יורו למיחזור בגדי הרשת צילום: שאטרסטוק

H&M תציע מיליון יורו למיחזור בגדי הרשת

הרשת השבדית מציעה את הפרס עבור מי שיפתח שיטות חדשניות למיחזור בגדיה. הקמפיין מגיע כדי לחזק את המוניטין של החברה כבעלת אחריות חברתית מפותחת

25.08.2015, 11:53 | שירות כלכליסט

רשת H&M, משיקה קמפיין לעידוד המיחזור ולצמצום טביעת הרגל האקולוגית של החברה, וכן לחיזוק המוניטין שלה כחברה בעלת אחריות חברתית מפותחת. זאת על רקע המחסור בחומרי גלם.

מהלך זה מגיע בעקבות ביקורת קשה נגד תרבות הצריכה והבזבוז לה תורמים בין היתר, רשתות הלבוש הזול, שרואות גידול חד במכירות שלהם ברחבי העולם.

רשת H&M השבדית, שתשיק בשבוע הבא קולקציית ג'ינס מכותנה ממוחזרת, תציע פרס שנתי של 1 מיליון יורו (1.16 מיליון דולר) עבור מי שיפתח שיטות חדשניות למיחזור בגדיה, כך הודיע מנכ"ל החברה קארל-יוהאן פרסון.

סניף של H&M, צילום: בלומברג סניף של H&M | צילום: בלומברג סניף של H&M, צילום: בלומברג

"אין כיום חברה, בתחום האופנה המהירה או תחומים אחרים, היכולה להמשיך כמו שהיא כיום. הפוטנציאל הגדול ביותר הגלום בפרס הוא במציאת טכנולוגיות חדשות המאפשרות לנו למחזר את האריגים שבהם אנו משתמשים, ולשמור על איכות".

בעוד האוכלוסייה הגלובלית ממשיכה לגדול, קמעונאיות כגון H&M מודאגות לגבי הסיכויים של מחסור בכותנה בשל כך, שכן כותנה היא יבול הזקוק למידה משמעותית של השקיה והדברה.

השיטות הקיימות למחזור כותנה מפיקות אריגים באיכות ירודה ואין כיום דרך אפקטיבית למחזור בגדים העשויים מבדים מעורבים. על כן רוב הביגוד מגיע למטמנות אשפה.

יוהאן רוקסטרום, פרופסור למדעי הסביבה באוניברסיטת שטוקהולם וחבר בפאנל השופטים של הרשת עבור הפרס, אמר ל"גרדיאן" כי על תעשיית האופנה למצוא מודלים עסקיים העונים על המחסורים הגלובליים ההולכים ונוצרים.

"זהו אתגר גדול ל-H&M שסמלה המסחרי הוא ביגוד איכותי במחירים נגישים. אולם העובדה שהמחירים זולים משמעה שאנשים רוכשים בגדים ומשליכים אותם לפח, או שהם רוכשים יותר מדי בגדים".

הכנסותיה של הרשת הכפילו את עצמם ויותר מאז 2006 ועומדים כעת על 18.3 מיליארד דולר לשנה שהסתיימה בנובמבר, מה שממצב אותה כקמעונית האופנה השנייה בגודלה בעולם, אחרי אינדיטקס (Inditex) הספרדייה

תגיות