אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
תנובה תפיץ את מותג סלטי הגליל צילום: עמית שעל

תנובה תפיץ את מותג סלטי הגליל

לכלכליסט נודע שהיצרנית הגיעה להסכם עם מותג הסלטים שבבעלות זכי שלום מחצי חינם

26.08.2015, 08:43 | נורית קדוש

במקביל להתמודדות עם חדירת המותג הפרטי של שופרסל לתחומים שבשליטתה, פועלת תנובה להרחיב את פעילותה בשוק המזון. ל"כלכליסט" נודע כי החברה החלה להפיץ השבוע סדרת סלטים מצוננים תחת המותג "מעדני הגליל". מדובר בסלטים של חברת יד המלך שבבעלות זכי שלום מרשת חצי חינם, בהם חומוס מסוגים שונים ועם תוספות שונות, טחינה, כרוב אדום, מטבוחה, חצילים מסוגים שונים ופלפלים קלויים.

קראו עוד בכלכליסט

בשלב זה תפיץ תנובה את סדרת הסלטים בחנויות במגזר הפרטי הכוללות מינימרקטים גדולים, בחנויות נוחות ובמגזר הערבי. במהלך השנה החולפת ביצעה יד המלך פיילוט במסגרתו הפיצה את סדרת הסלטים החדשה למספר מינימרקטים באופן עצמאי. כעת היא הגיעה להבנות עם תנובה וחתמה עמה על הסכם הפצה במסגרתו ישווק המותג החדש למאות חנויות ברחבי הארץ. זהו מהלך שיש בו לתרום לרווחיות התפעולית של החברה, המפעילה במילא מערך הפצה מצונן ארצי עליו יועמסו מוצרים נוספים.

אריק שור, מנכ"ל תנובה, צילום: עמית שעל אריק שור, מנכ"ל תנובה | צילום: עמית שעל אריק שור, מנכ"ל תנובה, צילום: עמית שעל

עם זאת, לא מדובר במהלך שגרתי שכן תנובה הפיצה עד היום רק את מוצריה ומוצרי חברות בהן היא שותפה. יוצא הדופן היחיד היה פסטה נונה, שאינה בבעלותה ואותה החלה להפיץ לפני כשנתיים. זאת ועוד, נוכח העובדה שמותג הסלטים נמצא בבעלות קמעונאי הצעד עשוי להיתפס בענף הקמעונאות בהסתייגות.

תנובה אינה היחידה שפועלת להגדלת מגוון המוצרים המופצים על ידה. כפי שנחשף ב"כלכליסט" לפני כחצי שנה, זוגלובק החלה להפיץ את המיצים הסחוטים של פריניב בכל הארץ בעזרת משאיות החברה. החברה בוחנת בימים אלו אפשרות להעניק שירותי הפצה לחברות נוספות מתחום המזון המצונן או הקפוא, מהלך שיאפשר לה לצמצם את עלויות התפעול שלה.

במהלך השנה החולפת התמודדה תנובה, כמו שאר חברות המזון, עם האטה בצריכה שבאה לידי ביטוי בירידה של 1.7% במכירות כלל שוק המזון. תנובה נפגעה בשיעור חד יחסית, בין היתר בשל גודלה ובשל חזרה לפעילות מלאה של מחלבת טרה שהיתה לפני שנתיים במעבר למחלבה החדשה שהקימה בנתיבות וכתוצאה מכך התקשתה לייצר בהיקפים מלאים. בנוסף, מתמודדת תנובה עם כניסת שופרסל עם המותג הפרטי לתחומי החלב והבשר בהם תנובה שולטת. כיוון ששופרסל היא הלקוח הקמעונאי הגדול ביותר של תנובה, יש למהלך זה השפעה על מכירות החברה.

תגיות

7 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

5.
ל-1: מה כל כך איכותי במוצרים האלה?
כנראה שאין לך מודעות תזונתית... האם ראית פעם את רשימת המרכיבים במוצרים של "יד המלך"? 20% שומן במקרה הטוב, 50% חומוס בלבד, וכל מיני תוספות לא הכרחיות כדי לשמר את המוצר לנצח על המדף, כמו חומרים משמרים (לא אחד, אלא שניים!, ביניהם סודיום בנזואט הידוע לשמצה), ולקינוח גם מווסת חומציות. בקיצור, תבלה. אין להם לאן לרדל ממילא.
גג  |  26.08.15
4.
ל-1: מה כל כך איכותי במוצרים האלה?
כנראה שאין לך מודעות תזונתית... האם ראית פעם את רשימת המרכיבים במוצרים של "יד המלך"? 20% שומן במקרה הטוב, 50% חומוס בלבד, וכל מיני תוספות לא הכרחיות כדי לשמר את המוצר לנצח על המדף, כמו חומרים משמרים (לא אחד, אלא שניים!, ביניהם סודיום בנזואט הידוע לשמצה), ולקינוח גם מווסת חומציות. בקיצור, תבלה. אין להם לאן לרדל ממילא.
גג  |  26.08.15
3.
תפסיקו לעשות עוול לתנובה
תנובה זו חברה ישראלית כל המלעיזים למיניהם ראו איך רפי גינת מראה שתנובה לא משחקת אלא נותנת איכות מעולה ולא רק בדגים אלא בכל תחום במזון זה שזהבית כהן עשתה עליה סיבוב זה לא אומר שצריך למחוק אותה ולצערי אנשים מתעסקים בכסף הקטן איפה מחירי הנדל״ו החשמל הארנונה הגז המים גיבורים על 5 שקל נראה אתכם גיבורים על 1000 שקל ותחשבו על זה...אוהב את תנובה
איש טוב  |  26.08.15
לכל התגובות