אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
הכירו את M, הסייעת החכמה של פייסבוק

הכירו את M, הסייעת החכמה של פייסבוק

סירי, מאחוריך: הרשת החברתית חשפה אפליקציה שתדע להמליץ על תכנים, לבצע פעולות במכשיר ואף להזמין מוצרים עבור המשתמש. היא שולבה באפליקציית הצ'ט פייסבוק מסנג'ר ופעילה בשלב זה במסגרת פיילוט מוגבל בלבד

27.08.2015, 08:23 | שירות כלכליסט
פייסבוק ממשיכה לחדש ולהרחיב את יכולות האפליקציות העצמאיות שלה. אמש חשפה הרשת החברתית את M, סייעת חכמה שמשולבת באפליקציית המסנג'ר.

קראו עוד בכלכליסט

תוכלו לבקש מ-M לקבל המלצות על בתי עסק שונים, לבקש ממנה להזמין מקומות במסעדות או לקבל מידע על טיסות ובעתיד גם לבצע רכישות והעברות כספים עבורכם. לפי פייסבוק, M נשענת על נתוני חיפוש ועל מידע שהועבר בשיחות שלכם באפליקציית המסנג'ר - אך לא על מידע שפרסמתם ברשת החברתית.

M של פייסבוק M של פייסבוק M של פייסבוק

בניגוד לקורטנה המוצלחת של מיקרוסופט ולסירי של אפל וגוגל Now, מערכת M אינה מסוגלת לזהות דיבור טבעי ותלויה בהנחיות שמועברות בטקסט בלבד. אמנם מדובר בבחירה שתבטיח מענה מדויק יותר לשאילתות הגולשים, אך היא אינה שונה מהותית מחיפוש סטנדרטי בגוגל. יש להניח שבעתיד תוסיף פייסבוק יכולת זיהוי קולי ל-M.

פייסבוק אינה סומכת על האלגוריתם שלה שיפרש בעצמו את רצונותיכם: המערכת של M מגובה בעובדים אנושיים שמחפשים טרנדים ומגמות ומנטרים אותם ברמת המאקרו, מבלי להיכנס להנחיות שכתב משתמש ספציפי לתוכנה.

בשלב זה M פעילה במסגרת פיילוט מצומצם מאוד: לפי אתר אנגאדג'ט, היא זמינה רק לכמה מאות גולשים בסן פרנסיסקו ועדיין לא ידוע מתי יורחב הפיילוט. ואולם, פייסבוק משקיעה משאבים רבים באפליקציית המסנג'ר, שעתידה להפוך לכלי לאינטראקציה בין ארגונים ולקוחותיהם ולמקור רווח נוסף עבור הרשת החברתית.

תגיות