אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
אפל בדרך לכבוש את שוק המחשוב הלביש צילום: נמרוד צוק

אפל בדרך לכבוש את שוק המחשוב הלביש

לפי נתוני IDC, החברה מכרה 3.6 מיליון שעונים חכמים ברבעון - שנייה רק לחברת פיטביט. הכנסותיה גבוהות יותר משל כל החברות בענף ביחד

28.08.2015, 17:46 | הראל עילם

הדו"ח האחרון של אפל לא כלל כל נתונים על היקף מכירות השעון החכם החדש של החברה, ולא מעט פרשנים החלו להביע דאגה שהמוצר נכשל - לפחות באופן יחסי - במכירות. אבל עכשיו חברת המחקר IDC משחררת את הדו"ח שלה על שוק המחשוב האישי, והתוצאות טובות למדי - אפל הצליחה כמתברר לבסס את עצמה כחברה השניה בגודלה בתעשייה, אחרי רבעון ומוצר אחד בלבד.

קראו עוד בכלכליסט

זאת הפעם הראשונה שחברת מחקר נחשבת משחררת הערכות מדויקות למכירות האפל ווטש. לפי IDC, אפל מכרה כ-3.6 מיליון יחידות מהשעון החכם שלה. מספר זה מתאים להערכות המעט יותר שמרניות שהתפרסמו לפני השקת המכשיר, אבל נופל מההערכות האופטימיות ביותר שדיברו על עד 6 מיליון מכשירים שימכרו.

בסך הכל, אומרת IDC, נמכרו כ-18.1 מיליון מכשירי מחשוב אישי. זוהי צמיחה מהירה במיוחד של 220% עבור שוק שבעבר אנליסטים מסויימים הביעו ספק לגביו. ראוי לציין שחברת המחקר כוללת במספר זה גם מוצרים כגון צמידי כושר, שהם זולים משמעותית משעון חכם מתקדם.

השעון החכם של אפל. מלכת ההכנסות בענף המחשוב הלביש, צילום: נמרוד צוק השעון החכם של אפל. מלכת ההכנסות בענף המחשוב הלביש | צילום: נמרוד צוק השעון החכם של אפל. מלכת ההכנסות בענף המחשוב הלביש, צילום: נמרוד צוק

החברה היחידה שמכרה יותר מכשירים מאפל היא פיטביט המוכרת, עם 4.4 מיליון מכשירים ונתח שוק של 24%. שיאומי הסינית, שרק השיקה לפני כשנה את המוצר הראשון שלה בקטגוריה, מכרה 3.1 מיליון מכשירים ומחזיקה ב-17%. הרבה אחריהן ניתן למצוא את גרמין, המייצרת צמידי כושר, וסמסונג, המייצרת שעונים חכמים, עם 3% כל אחת. מצבה של סמסונג מדאיג במיוחד והיא החברה היחידה שהיקף המכירות שלה ירדו השנה, מ-800 אלף ברבעון המקביל אשתקד ל-600 אלף ברבעון הנוכחי.

אבל הדו"ח היה חיובי אף יותר כלפי IDC ממה שניתן לראות במספרים היבשים. אפל הכניסה יותר כסף מכל שאר החברות ביחד, מכיוון ששעונים חכמים של החברה מגיעים עם תגית גבוהה משמעותית מהרוב המוחלט של כל המוצרים בקטגוריה. זאת במיוחד לאור כך שאפל מכרה מספר נאה של דגמי הפרימיום של השעון, המצופים בזהב ומחירם יכול להגיע ליותר מ-10 אלף דולר.

IDC הוסיפה כי בעוד שאפל היא החברה השנייה בגודלה בכלל שוק המחשוב הלביש, היא שולטת ביד רמה בשוק השעונים החכמים באופן ספציפי - ומכרה שני שליש מכל מוצרי "המחשוב החכם". החברה גם ציינה כי אפל ערוכה לקטוף מפיטביט בתוך רבעון או שניים את תואר החברה הגדולה בשוק. "פיטביט מוכרת רק מוצרי מחשוב לביש בסיסיים, קטגוריה שאנו מצפים שתאבד מחשיבותה בשנים הקורובת, ותשאיר את אפל להפוך למובילת התעשייה", אמר האנליסט ג'יטש אוברני.

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות