אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
למרות הרפורמה הקווית: בזק גדלה ב-12% בהכנסות מאינטרנט צילום: יחיאל ינאי

למרות הרפורמה הקווית: בזק גדלה ב-12% בהכנסות מאינטרנט

הרפורמה נועדה להגביר את התחרות מול בזק בשוק האינטרנט - אך בינתיים החברה יוצאת ממנה מחוזקת. קבוצת בזק תחלק דיבידנד של 933 מיליון שקל עבור המחצית הראשונה של 2015. איחוד תוצאות יס תרם לעלייה של 16% בהכנסות ל-2.6 מיליארד שקל

31.08.2015, 09:40 | אופיר דור

קבוצת בזקרשמה הכנסות של 2.6 מיליארד שקל ברבעון השני של 2015, עלייה של 15.7% בהשוואה לרבעון מקביל אשתקד. כך עולה מדו"חות החברה שהתפרסמו הבוקר (ב').  

קראו עוד בכלכליסט

אולם העלייה נובעת בעיקר מהאיחוד המלא של תוצאות yes לאחר שבזק השלימה את רכישת 100% מחברת הלוויין. ללא האיחוד המלא, קבוצת בזק דווקא רשמה ירידה בהכנסות, בשיעור לא גבוה של 86 מיליון שקל.

בשורה התחתונה מדווחת בזק על ירידה של 40% ברווח הנקי של הקבוצה, שעמד על 482 מיליון שקל, לעומת 810 מיליון שקל ברבעון המקביל. אולם הצניחה ברווח נובעת מכך שברבעון המקביל רשמה בזק הכנסה חד-פעמית גדולה מאוד כתוצאה ממכירת אתר יד 2. בהשוואה לרבעון הראשון השנה רשמה בזק עלייה קלה של 19 מיליון שקל ברווח, שיעור של 4%.

הדירקטוריון של בזק המליץ על חלוקת דיבידנד בגובה 933 מיליון שקל עבור המחצית הראשונה של 2015. בכך ממשיכה בזק במדיניות האגרסיבית של חלוקת 100% מהרווח הנקי כדיבידנד חצי שנתי.

סטלה הנדלר, מנכ"לית בזק סטלה הנדלר, מנכ"לית בזק סטלה הנדלר, מנכ"לית בזק

בזק הקווית: עלייה של 3% בהכנסות

החברה המרכזית בקבוצה, בזק הקווית, רשמה הכנסות של 1.1 מיליארד שקל, עלייה של 3% בהשוואה לרבעון מקביל. העלייה נובעת מצמיחה של 12% בהכנסות משירותי אינטרנט לעומת ירידה של 4.6% בהכנסות מטלפוניה קווית. העלייה בהכנסות מאינטרנט מתרחשת על אף הרפורמה בשוק הקווי שאמורה היתה להגביר את התחרות של בזק בתחום זה.

בזק מדווחת על כך שנכון לסוף הרבעון השני נרשמו 78 אלף קווים סיטונאיים, אותם מוכרת החברה למתחרותיה שמשווקות אותם ללקוחות כחלק מהרפורמה בשוק הקווי. בזק רשמה בסך הכל עלייה של 28 אלף במספר קווי האינטרנט שלה. אולם הרפורמה נכנסה לשלב המשמעותי שלה רק ב-17 במאי, כלומר באמצע הרבעון השני ולכן את השפעתה המלאה אפשר יהיה לראות רק בהמשך.

ה-EBITDA של בזק הקווית הסתכם ב-842 מיליון שקל לעומת 643 מיליון ברבעון מקביל – עלייה של 30.9%. הצמיחה ב-EBITDA נובעת מעלייה ברווחי ההון שרשמה בזק ממכירת נדל"ן. בנוסף ברבעון המקביל אשתקד ביצעה בזק הפרשה גדולה לפרישת עובדים. בניכוי סעיפים חד-פעמיים אלו רשמה בזק EBITDA של 703 מיליון שקל, עלייה של 7%.

בעל השליטה בבזק שאול אלוביץ בעל השליטה בבזק שאול אלוביץ' | צילום: עמית שעל בעל השליטה בבזק שאול אלוביץ

פלאפון: עלייה של 1,000 במצבת המנויים, ירידה בהכנסות למנוי

הכנסות פלאפון הסתכמו ברבעון השני ב-721 מיליון שקל, ירידה של 14.5% כתוצאה מהפסקת ההתקשרות לאירוח HOT mobile בדצמבר 2014 (HOT עברה לשתף פעולה עם פרטנר) והמשך התחרות האגרסיבית בענף הגורמת לשחיקת מחירים.

ה-EBITDA של פלאפון עמד על 159 מיליון שקל לעומת 232 מיליון שקל ברבעון מקביל - ירידה של 31%. עיקר הירידה היא בשל סיום ההתקשרות עם HOT mobile ובנטרול אובדן ההכנסות ממנה, הירידה ב-EBITDA עומדת על 11.7%.

הבשורות הטובות עבור פלאפון היא עלייה של 1,000 לקוחות נטו ברבעון. עם זאת, ההכנסה החודשית הממוצעת ממנוי עמדה על 65 שקל לעומת 79 שקל ברבעון מקביל.

לדברי מנכ"ל פלאפון גיל שרון, "התחרות העזה בענף ממשיכה ואנו רואים המשך היקף ניודים גבוה מאוד בין החברות, דבר המביא להמשך שחיקת הכנסות, אשר פוצתה בחלקה על ידי הכנסות עונתיות מנדידה בינלאומית. גם ברבעון השני המשכנו להתמקד באסטרטגית שימור הלקוחות, תוך שמירה על נתח השוק והמשך התייעלות תפעולית. ברבעון הנוכחי ביצענו מספר מהלכים בהם חתימת עסקת רכישת פעילות YouPhone, שתאפשר לנו להגדיל את מצבת המנויים של החברה. בנוסף העמקנו את אחיזתנו בשוק הפריפייד והשקנו בסוף אפריל תוכניות שאפשרו לנו לגייס יותר מנויים ברבעון. בזכות מהלך זה הצלחנו לראשונה מזה מספר רבעונים לבלום את הנטישה".

 

גיל שרון, מנכ"ל פלאפון, צילום: אוראל כהן גיל שרון, מנכ"ל פלאפון | צילום: אוראל כהן גיל שרון, מנכ"ל פלאפון, צילום: אוראל כהן

בזק בינלאומי: המשך צמיחה בהכנסות

הכנסות בזק בינלאומי ברבעון השני גדלו ב-7% והסתכמו ב-391 מיליון שקל. בזק בינלאומי מדווחת על גידול בהכנסות ממכירת פתרונות תקשורת לעסקים, שירותי ענן מנוהלים ומגידול במכירת שירותי אינטרנט.

ה-EBITDA של בזק בינלאומי הסתכם ב-94 מיליון שקל, עלייה של 4.4%.

yes: עלייה של 4,000 מנויים

גם על רקע הכניסה של סלקום לשוק הטלוויזיה הרב-ערוצית בתחילת השנה, ממשיכה חברת הלוויין yes לצמוח בהכנסות. yes רשמה הכנסות של 439 מיליון שקל – עלייה של 2.7% לעומת רבעון מקביל. העלייה נובעת מהמשך הגידול של yes במספר המנויים.

החברה גדלה ב-4,000 מנויים ברבעון והגיעה ל-638 אלף מנויים. לעומת זאת ההכנסה הממוצעת מלקוח קטנה מ-234 שקל ברבעון השני אשתקד ל-230 שקל, ככל הנראה כתוצאה מהתחרות הגוברת בענף שמחייבת את החברה ליותר מבצעים. Yes רשמה גם עלייה של 7% ב-EBITDA ל-150 מיליון שקל.

רון אילון, מנכ"ל yes, אמר, כי "yes ממשיכה זה הרבעון התשיעי ברציפות במגמת הצמיחה במספר המנויים, זאת למרות מצב השוק המשתנה והרגולציה המפלה".

תגיות