אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
עמק הסיליקון מוטרד מגיוון: טוויטר תוסיף לכוח האדם נשים ומיעוטים

עמק הסיליקון מוטרד מגיוון: טוויטר תוסיף לכוח האדם נשים ומיעוטים

סגנית נשיא לענייני גיוון ג'נט ואן הויסן בבלוג של הרשת החברתית: "אנחנו רוצים שהרכב החברה ישקף את המגוון הרחב של המשתמשים בטוויטר"

01.09.2015, 07:48 | שירות כלכליסט

טוויטר שואפת להגדיל את שיעור הנשים המועסקות בחברה ובמקביל גם להרחיב את הייצוג של המיעוטים - כך לפי פרסום בבלוג של החברה השבוע.

קראו עוד בכלכליסט

על פי היעדים שהוקצו, בטוויטר מתכננים להעלות את שיעור הנשים ל־35% עוד השנה. מעבר לכך, המטרה היא שנשים יחלשו על 16% לפחות מהתפקידים בתחומים הטכנולוגיים ויהוו 25% מההנהלה. היעדים האלה מתייחסים ל־4,100 עובדי החברה ברחבי העולם.

בטוויטר בארה"ב שואפים במקביל להעלות את ייצוג המיעוטים ל־11% עד 2016, כשהם יחזיקו ב־9% מהתפקידים הטכנולוגיים וב־6% מתפקידי הניהול. "אנחנו רוצים שההרכב של החברה שלנו ישקף את המגוון הרחב של האנשים שמשתמשים בטוויטר", כתבה ג'נט ואן הויסן, סגנית נשיא לענייני גיוון והכללה בבלוג החברה. "כך נוכל לבנות מוצר שישרת בצורה טובה יותר אנשים ברחבי העולם".

על פי דו"ח שפרסמה טוויטר ביולי 2014, 27% ממשתמשיה הם ממוצא אפרו־אמריקאי לעומת 25% היספנים ו־21% לבנים. עוד עלה מהדו"ח כי נשים מהוות 30% מכוח העבודה, 59% מעובדי החברה הם לבנים, 29% ממוצא אסייתי ו־12% ממוצא אתני אחר. 49 עובדים בלבד מתוך 2,900 העובדים בארה"ב הם ממוצא אפרו־אמריקאי, ובדרג ההנהלה 72% לבנים, 24% ממוצא אסייתי ו־4% ממוצא אחר.

עם זאת, בטוויטר ציינו כי נרשמה התקדמות וכי ביולי האחרון ייצגו נשים 34% מכלל העובדים, בהן 22% בתפקידים ניהוליים ו־13% בתפקידים טכניים. מנגד, שיעור העובדים הלבנים נותר ללא שינוי - 59% - בעוד בדרג הניהולי 72% הם עדיין לבנים ו־28% ממוצא אסייתי. "המטרה שלנו היא לבנות חברה שנוכל להתגאות בה, שהיא יותר כוללנית ומגוונת", הוסיפה ואן הויסן. "עלינו לוודא שזהו מקום עבודה מעולה עבור עובדים חדשים וותיקים".

הגיוון בכוח התעסוקה הוא נושא המטריד את עמק הסיליקון בעת האחרונה. בממוצע, 70% מהעובדים בחברות טכנולוגיה הם גברים לבנים - כך לפי הדו"חות העדכניים ביותר שפרסמו חברות כמו טוויטר, אפל, פייסבוק וגוגל. בעקבות זאת, ביוני השיקה פייסבוק יוזמה המחייבת חלק מהחטיבות לכלול מועמד אחד לפחות ממוצא אתני בכל גיוס, בעוד גוגל התחייבה להשקיע 150 מיליון דולר בגיוון כוח העבודה שלה.

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות