אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
האוצר מקדם הנחות בביטוח חובה לרכב לממעטים לנהוג

האוצר מקדם הנחות בביטוח חובה לרכב לממעטים לנהוג

ועדת הכספים תבחן בשבוע הבא פרמטרים חדשים להורדת עלות הביטוח לרכב במטרה לעודד נהיגה בטוחה

01.09.2015, 08:28 | תומר הדר

ועדת הכספים תקיים בשבוע הבא דיון בנושא ביטוחי החובה לרכב והפרמטרים לחישוב עלותם. במסגרת הדיון יוצעו פרמטרים חדשים לקביעת גובה הביטוח, לרבות הנחות לנהגים מסוגים שונים במטרה לעודד בטיחות בכביש.

מן הנתונים עולה כי בין היתר יוענקו הטבות בביטוח החובה לרכב לנהגים שיעברו קורסים מיוחדים לנהיגה מתקדמת. מדובר בקורסים שמוצעים כיום לציבור הרחב על ידי מגוון גופים.

משה גפני משה גפני משה גפני

עלותם של קורסים אלה נעה בין מאות לאלפי שקלים בהתאם לסוג הקורס, והם מקנים לבוגריהם יכולת שליטה טובה יותר בכלי הרכב, מה שמוריד את מעורבותם בתאונות דרכים.

כיום כל כלי רכב חייב בביטוח חובה על פי חוק. בשונה מביטוח מקיף אשר מכסה נזק לרכב, ביטוח חובה מכסה פגיעות גוף שעלולות להיגרם לנוסעים ברכב, לנוהג ברכב או להולכי רגל שהרכב עלול לפגוע בהם. עד שנת 2001 נקבעו תעריפי ביטוח החובה לרכב באופן אחיד.

ב־2001 בוטלה שיטת התעריפים הקבועים, ונקבע כי חברות הביטוח יגדירו את התעריפים. התעריפים מביאים בחשבון הן את מאפייני הנהג כמו גיל, מספר פסילות רישיון ומספר תאונות, והן את מאפייניו של כלי הרכב, כמו בטיחותו הנמדדת בהסתמך על מספר כריות האוויר בו.

לצד ההנחות למשתתפים בקורסי נהיגה המתקדמים, האוצר מעוניין להעניק הטבות בביטוח החובה לרכב לנהגים שיתקינו ברכבם "קופסה ירוקה". מדובר בהתקן שמודד את מאפייני השימוש של הנהג ומשדר אותם אל מרכז בקרה, למשל כאשר הנהג בולם בחוזקה, מאיץ או נוסע במהירות גבוהה.

מעבר לכך, על פי המודל החדש יוענקו הנחות בביטוח החובה לנהגים בעלי נסועה נמוכה, כלומר נהגים שאינם נוסעים הרבה קילומטרים. הסיבה לכך היא שמבחינה סטטיסטית ככל ש"זמן החשיפה" של נהג על הכביש נמוך יותר, כך סיכויו להיות מעורב בתאונה קטנים.

פרמטר נוסף שמוצעים נוגע לכלי רכב דו־גלגליים, ולפיו יוענקו הנחות בביטוח החובה לאופנועים שמותקנות בהם מערכות בטיחות כמו מערכת ABS, מערכת למניעת נעילת גלגלים.

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות

7 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה