אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
מדוע תמיד מדלגים עליכם בקידום בעבודה צילום: שאטרסטוק

מדוע תמיד מדלגים עליכם בקידום בעבודה

אתם עובדים טובים ומקצועיים אך תמיד נשארים מאחור כאשר כל חבריכם לעבודה נעים קדימה? קבלו את הסיבות השכיחות לתופעה וגם דרכים לפתרון

03.09.2015, 14:34 | שירות כלכליסט
לאחר שנה או שנתיים באותו תפקיד, ולאחר שעמדתם בציפיות המקצועיות זה רק טבעי שתצפו לשלב הבא. קידום פירושו יותר אחריות, הזדמנות להוסיף עוד ערך ובמרבית המקרים העלאה בשכר. אך מה קורה אם אתם נשארים לעמוד במקום אך שמים לב שעובדים אחרים במשרדים משנים סטטוס? התסכול מתחיל להצטבר כשמבינים שדילגו עליכם ומנעו מכם הזדמנות לצמוח. באתר פאסט קומפני ראיינו שתי מנהלות כוח אדם שהסבירו מהן הסיבות השכיחות ביותר לכך שלא מקדמים עובד, והעניקו עצות כיצד להימנע מכך.

בעיה: האופן בו אתם נתפסים על ידי שאר העובדים

בעת קידום עובד לתפקיד שכולל יותר תחומי אחריות ועבודה צמודה יותר עם הדרג הגבוה, בחברות רבות לוקחים בחשבון את האופן שבו נתפס אותו עובד בקרב שאר העובדים בחברה. מנהלת כוח האדם שרון בראון מבורסון – מרסטלר ממליצה שתציגו עצמכם כמי שתורמים רבות לעבודה. "כשניגשים לתפקיד ניהול, חשוב שתעשו ככל יכולתכם, ותוודאו שאנשים תופסים אתכם כאדם שקל לגשת אליו וכמי שתורם למאמץ".

פתרון: הציגו עצמכם כמומחים

"אתם יכולים להיות אנשי מעשה יעילים ביותר, אך עליכם להיות הרבה יותר מכך. הדרך הטובה ביותר היא להציג עצמכם כמומחים", מייעצת בראון. "כשתהיה לכם ההזדמנות להציג את הידע והכישורים שלכם, בייחוד במסגרת קבוצתית, עליכם לנצל זאת. אל תפספסו הזדמנות לזרוק רעיונות וחלקו תובנות. הובילו סיעור מוחות ברגעים החשובים. אתם יכולים גם לתמוך ברעיונות שעולים, כך תראו שאתם עובדים טוב בקבוצה".

בעיה: נראות

"רבים חושבים שאם ישבו בשקט ויעשו את העבודה, אז הכל יהיה בסדר. אבל זה לא עובד ככה. עליכם להיות בולטים בחברה", מוסיפה לורן קול, מנהלת כוח אדם ב- Hill+Knowlton Strategies. "עליכם לוודא שאנשים מודעים להישגים שלכם. עליכם להיות מסוגלים לדבר על עצמכם ולפתח קשרים עם אנשים שונים בארגון. ההיכרות הזו עם חבריכם לעבודה, תאפשר לכם להבין חלקים שונים בעסק וכיצד המנהלים ושאר העובדים חושבים עליכם".

אם מדלגים עליכם בקידום, זה לא בהכרח מעיד על יכולותיכם המקצועיות, צילום: שאטרסטוק אם מדלגים עליכם בקידום, זה לא בהכרח מעיד על יכולותיכם המקצועיות | צילום: שאטרסטוק אם מדלגים עליכם בקידום, זה לא בהכרח מעיד על יכולותיכם המקצועיות, צילום: שאטרסטוק

פתרון: בניית מערכות יחסים

קול טוענת כי בניית מערכות יחסים חזקות היא צעד חשוב עבור אנשים המעוניינים להתקדם בעבודה. "זה טוב שיש בן ברית בחברה שיתמוך בכם ובעבודה שלכם כשאתם לא נמצאים בחדר", היא אומרת. "חשוב גם לטפח מערכות יחסים מחוץ לארגון. בניית רשת חזקה תעזור לכם גם בהמשך הקריירה".

בעיה: משאבים מוגבלים

כיום, אנשים מצפים לקבל קידום מהר יותר מאשר בעבר, מציינת בראון. אולם, בחלק מהחברות ייתכן שמאגר המשאבים מוגבל. "יתכן שיש חמישה אנשים במחלקות מסוימות שרוצים לקדם, אך התקציב לא מאפשר זאת, ולכן לפעמים מונעים קידום מחלק מהעובדים".

פתרון: מצאו את הזמן הנכון להציע

קול אומרת שכדאי להיות מודעים למצב הפיננסי של החברה. "נסו לעקוב אחר שמועות לגבי פיטורים, מיזוגים, הנהלה חדשה ומצב ההכנסות כדי לנסות ולהעריך האם החברה יכולה להרשות לעצמה לקדם אתכם. התזמון הוא הכי חשוב". זכרו, שאתם לא תמיד יודעים כל מה שקורה בחברה, ולכן זה לא בהכרח בשליטתכם אם יקדמו אתכם. עם זאת, קול מציעה לתעד את ההישגים שלכם, כך שבזמן הנכון תוכלו לדבר ולזכות להקשבה.

לפני שאתם מוותרים, חשבו על התרחישים הללו ונסו ליישם דרכים לחזק את הנוכחות שלכם בחברה. קחו את הקריירה בידיים שלכם וחפשו אחר הזדמנויות אחרות אם אתם חשים שאינכם מוערכים מספיק.

תגיות

12 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

8.
עוד סיבות קידום או לאי קידום
1) בעלי מקצוע מעולים יתקשו להתקדם משום שהממונה שלהם חושש לאבד אותם ואין לו עובד מספיק טוב שיוכל להכנס לנעליו של בעל המקצוע המעולה. מכאן המסקנה שכדי להתקדם צריך להיות עובד טוב אבל לא כזה שאין לו תחליף. 2) צריך להיות ביחסים אישיים טובים עם הסובבים אותך וביחוד עם המנהלים שלך. 3) אסור להאפיל על הממונים שלך מבחינה מיקצועית משום שהם יחששו למעמדם וימנעו לקדם אותך עקב כך. 4) תתנדב לקחת על עצמך מטלות ורצוי את אלו שנמצאות בפוקוס של ההנהלה. כך ההנהלה תכיר אותך והצלחה שלך תרשים אותם לטובה. 5) ודא שהממונים עליך יודעים על רצונך להתקדם. 6) במידה ואינך מקודם בפרק זמן סביר בחן אפשרות למלא תפקידים אחרים בארגון גם אם הם תפקידים רוחביים. 7) המנע מפליטות דברי הבל או שטות כך תשמור על פאסון של מועמד מתאים לניהול.
גד  |  03.09.15
לכל התגובות