אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
זה קורקינט? זה סגוויי? לא! זה תלת־גלשן צילום: אוראל כהן

זה קורקינט? זה סגוויי? לא! זה תלת־גלשן

הכירו את הפיתוח הישראלי החדש שמאיים להשתלט על המדרכות: גלשן אדמה שיכול להגיע עד 30 קמ"ש

06.09.2015, 09:30 | רעות ברנע

אם גם אתם מרגישים כאילו בחודשים האחרונים אינכם יכולים לצאת לרחוב בלי להיות מוקפים בכלי רכב חשמליים קטנים למיניהם, חכו. זה עוד לא הסוף. אם הכל ילך כמתוכנן, בקרוב ייכנס לשוק שחקן חדש, ישראלי לגמרי - התלת־גלשן (TLT Board), שעל פיתוחו עמל כבר שבע שנים אייל אלוני, מהנדס מכונות חובב גלישה וכלי רכב.

"הרעיון המקורי עלה בעת לימודי הנדסת המכונות בטכניון", הוא מספר ל"כלכליסט". "חיפשתי פתרון להתנייד בתוך הקמפוס, משהו שיכול להיכנס איתך לתוך הכיתה. באותו זמן גם גלשתי בגלשני רוח וסנובורד, וניסיתי לחשוב על גלשן שיגלוש על האדמה".

הגלשן בפעולה, צילום: אוראל כהן הגלשן בפעולה | צילום: אוראל כהן הגלשן בפעולה, צילום: אוראל כהן

הרעיון המשיך ללוות את אלוני גם בתום הלימודים, כאשר התחיל לעבוד כמטיס מזל"טים בתעשייה האווירית, והוא התחיל לעבוד על הוצאתו לפועל.

 

טוסטוס חצוי לשניים

 

"היה לי יחסית הרבה זמן ומספיק כסף, וידעתי שזה רעיון מספיק נדיר שאף אחד אחר לא יחשוב עליו", הוא מספר. "בהתחלה הלכתי בכיוון של גלשן שיגלוש על החול — חתכתי טוסטוס לשניים, עיצבתי ברזלים והתחלתי לנסוע על רצועת החוף - וזה עלה על כל הציפיות שלי. הבנתי שאני יכול לנסוע איתו בשדה חרוש בלי ליפול בכלל. אחרי ארבע שנים הגעתי לנקודה שבה הבנתי שאני צריך לבחור: או להמשיך לעבוד כמהנדס או ללכת עם הפרויקט הזה. עזבתי את העבודה והתחלתי לחיות מהחסכונות".

אלוני והתלת־גלשן שלו. "הכל עשיתי בעצמי, בבית, בייצור פרטי", צילום: אוראל כהן אלוני והתלת־גלשן שלו. "הכל עשיתי בעצמי, בבית, בייצור פרטי" | צילום: אוראל כהן אלוני והתלת־גלשן שלו. "הכל עשיתי בעצמי, בבית, בייצור פרטי", צילום: אוראל כהן

ומאז אתה עובד על פיתוח הגלשן?

"בשלוש השנים האחרונות בניתי אחד ועוד אחד ועוד אחד — סך הכל 75 'תלתים'. כלי רכב זה דבר מורכב והוא צריך להיות נכון מכל ההיבטים. הכל עשיתי בעצמי, בבית, בייצור פרטי. לפני כשנה וחצי השתתפתי בתוכנית הטלוויזיה 'המיזם' של רשת, וזכיתי ב־100 אלף שקל. מאז בניתי עוד עשרות דגמים, ועכשיו אני בשלב שבו אני מנסה להפוך את התלת למוצר של ממש.

"בתור כלי רכב אני חושב שהוא כבר בשל, אבל עכשיו אני זקוק למימון. משום שלא פניתי למשקיעים ומיציתי את כל המקורות הכספיים שלי, אני פונה לעזרת המשקיעים המיידיים, שהם הלקוחות, במסגרת קמפיין מימון המונים באינדיגוגו (http://bit.ly/1Ktnzvf). כדי לייצר בסין אני צריך כמות מינימום של כמה מאות אז אני אומר לאנשים: 'בואו קנו תלת, ואז נוכל ללכת ולייצר אותו בשבילכם'. אני הולך לקראתם עוד צעד ואומר: 'בואו ותשתתפו כרגע רק בעלויות הכבדות של הייצור, בסכום של 350 דולר, ואת היתר, עוד 550 דולר, תשלמו לפני המשלוח'".

קל, קטן ונוח

 

מה הייחודיות של התלת מול כל כלי הרכב החשמליים האחרים?

"ראשית, זה כלי רכב קטן ששוקל 15 ק"ג, מה שהופך אותו לנוח לכל מי שרוצה להשתמש בו בעיר. זה לא כלי אקסטרימיסטי בהגדרתו, אף שצריך עבורו המון מיומניות של שיווי משקל ולמידה. הוא נותן את כל היתרונות, בלי הכובד של אופניים חשמליים או קורקינט חשמלי. אפשר להעלות אותו על אוטובוס או מעלית צפופה בלי לקפל, והכי חשוב — הוא נוסע ממש טוב, עד 30 קמ"ש, לא מפריע לו שיש בורות בכביש או חולות, ולא מתעייפים אחרי שנוהגים בו חצי שעה".

מה עם בטיחות? יש לכלי כזה תקנים?

"יש כוונה של משרד התחבורה לכלול אותו בתקן של הקורקינטים, אבל תהליכי החקיקה בכלים האלה לוקחים זמן. בכל מקרה, בניגוד לקורקינט ואופניים, זה כלי שדורש לימוד, ודווקא בגלל זה קשה סתם לעלות עליו ולנסוע בצורה מסוכנת. אז אני לא חושב שמחר בבוקר נתעורר וכל הרחובות יהיו מלאים תלתים שידרסו אתכם. בהתחלה הוא יתפקד ככלי שעשוע בפארקים ובמקומות פתוחים אחרים".

תגיות

15 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

14.
ניסיתי.. לא דומה לשום דבר, מטורף
ל 13 - אם יש כ"כ המצאות בתחום כנראה שיש צורך אמיתי.. אנשים לא ממציאים ועובדים כ"כ קשה (7 שנים!) בשביל משהו שלא נראה להם חיוני. יכול להיות שהפתרונות שהוצגו עד היום לא ענו על כל הצרכים ולכן אף אחד מהם לא תפס, וזה ימשיך ככה עד שיבוא המוצר הנכון שיתמודד עם כל הבעיות של קודמיו. כך היה וכך יהיה בכל התפתחות אנושית, שום המצאה לא נולדה מושלמת. הכי קל זה לכתוב תגובה קוטלת באינטרנט - מי שלא עושה לא טועה. ל 15 - מניסיון המשקל לא פקטור משמעותי מכיוון שאתה לא נדרש להרים אותו אף פעם הכי הרבה זה לקחת אותו כמו מזוודת טרולי, כל מזוודה ממוצעת שוקלת יותר..
בבילון , צפון  |  07.09.15
לכל התגובות