אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
ווטסאפ הגיעה ל-900 מיליון משתמשים קבועים צילום: בלומברג

ווטסאפ הגיעה ל-900 מיליון משתמשים קבועים

אפליקציית הצ'ט שנרכשה בכ-19 מיליארד דולר בידי פייסבוק בדרכה לעקוף את הרשת החברתית. ואולם, על אף הצמיחה בפופולריות של ווטסאפ, עדיין לא ברור איך תוכל פייסבוק להרוויח ממנה כסף

06.09.2015, 13:46 | רפאל קאהאן

יאן קום ומארק צוקרברג יכולים להיות מרוצים: ווטסאפ, אפליקציית הצ'ט הפופולרית שהרשת החברתית רכשה בשנה שעברה עבור כ-19 מיליארד דולר הגיעה החודש לכ-900 מיליון משתמשים חודשיים פעילים. כך חשפה פייסבוק בפוסט שפרסמה בסוף השבוע. מספר משתמשים זה הופך את ווטסאפ לשירות הצ'ט הפופולרי ביותר בעולם.

קראו עוד בכלכליסט

במקום השני נמצאת אפליקציית מסנג'ר של פייסבוק עם כ-700 מיליון משתמשים חודשיים, במקום השלישי ניצבת WeChat הסינית עם 600 מיליון משתמשים. אחריה וייבר הישראלית לשעבר עם 236 מיליון משתמשים ו-Line היפנית עם 205 מיליון.

הגולשים מעדיפים את הצ הגולשים מעדיפים את הצ'ט של ווטסאפ על פני הצ'ט של פייסבוק | צילום: ניצן סדן הגולשים מעדיפים את הצ

ואולם, לא מדובר בהכרח בחדשות טובות עבור פייסבוק: לווטסאפ אין עדיין מודל כלכלי שיכניס כסף וחלק מעסקת הרכישה של אפליקציית הצ'ט כלל סעיף שאוסר על הצגת פרסומות. בשיחה עם משקיעים, ביקש צוקרברג מבעלי המניות להתאזר בסבלנות. לדבריו, פייסבוק מעוניינת לבדוק דרכים לייצר הכנסה מקישור של משתמשים עם בתי עסק. "השימוש בשירותים האלה והגידול האורגני באינטראקציה עם עסקים במסגרתם, יהפכו למכפיל עצום עבור ההיוון שלהם", אמר.

החשש של המשקיעים מוצדק: כאשר רכש צוקרברג את ווטסאפ, החברה הצהירה שלא רק שהיא תימנע מהצגת פרסומות, היא גם לא תגבה דמי מנוי.  קשה לראות משתמשים פרטיים משלמים עבור ניהול תכתובות בווטסאפ עם בתי עסק. כך שנראה כי הכוונה היא לייצר את ההכנסה מצד העסקים. אך גם עבורם, השימוש בפייסבוק או במדיות חברתיות אחרות כפלטורמת תקשורת מתבצעת ללא צורך בתשלום.

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות