אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
תערוכת פרנקפורט 2015 נפתחת: פיתוי איטלקי, סראונד קולנועי ונעים בצוואר

תערוכת פרנקפורט 2015 נפתחת: פיתוי איטלקי, סראונד קולנועי ונעים בצוואר

אם לפני חמש שנים יצרני הרכב הציגו מכוניות חלומיות שלווא דווקא יוצרו, היום הם צריכים כסף ומהר. סוזוקי עממית יותר, ב.מ.וו יוקרתית יותר, אלפא שתחדיר את החברה לאמריקה, אינפיניטי שרוצה להצטרף למסיבת הג’יפונים ופרארי שחוסכת זיהום בלי להתפשר על המנוע. 9 רכבים, שיגיעו בקרוב לישראל, יוצגו בתערוכת הרכב בפרנקפורט שתיפתח בשבוע הבא

07.09.2015, 08:31 | תומר הדר

מרצדס S קלאס קבריולה

רכב המנהלים היוקרתי לראשונה עם גג פתוח

 

מרצדס נחשבת ליצרנית רכבי פרימיום שפרצה אל שוק ה"פרימיום־על", הטריטוריה של רולס רויס ובנטלי, באמצעות דגמים כמו ה־S קלאס מאיבאך. כעת מציגה מרצדס גרסה פתוחה של ה־S קלאס, מכונית המנהלים היוקרתית ביותר שלה. עד כה מרצדס מעולם לא הפשילה את גגה של ה־S קלאס, אך כעת היא משתמשת במוניטין שצבר הדגם כדי להתחרות בדגמי הקבריולה המפוארים בעולם.

בתפריט, מלבד השפע המסחרר של אביזרי יוקרה שכבר מותקנים ב־S קלאס הרגילה, גם מערכת העוטפת את צווארו של הנהג באוויר חם.

על התאוצה, בגרסה הבכירה, אחראי מנוע בנפח 5.5 ליטרים בעל צמד מגדשי טורבו, המפיק 577 כוחות סוס.

מרצדס S קלאס קבריולה מרצדס S קלאס קבריולה מרצדס S קלאס קבריולה

ב.מ.וו סדרה 7

מערכות סאונד ותאורה קולנועים ומחמם ידיים

 

ב.מ.וו סדרה 7 נחשבה מאז ומתמיד לשיא הפאר שהיצרנית הבווארית ידעה להציע, והדור החדש והשישי לא שונה.

מלבד היצע המנועים, הכולל מנוע בנזין בעל שמונה בוכנות וצמד מגדשי טורבו המפיק 450 כוחות סוס, מצוידת ה־7 החדשה ברשימה ארוכה של אביזרי נוחות כמו מושב הכולל מנגנון לחימום מסעדי הידיים. מערכת השמע, מתוצרת באוארס אנד וילקינס, מדמה סאונד של בית קולנוע וכוללת מערכת סראונד מתקדמת. התאורה הפנימית כוללת "שטיח אור" של תאורת LED בעוצמה משתנה, וגג זכוכית פנורמי בעל מנגנון תאורה המשתנה בין שישה צבעים. 

פרארי 488 ספיידר

מנוע קטן וחסכוני שמזנק ל־100 קמ"ש ב־3 שניות

 

פרארי ניצבת בפני דילמה קשה הקשורה בזיהום אוויר: כיום כל יצרני הרכב באשר הם צריכים לעמוד בתקנות זיהום שהולכות ומחמירות, ואלו שלא יעמדו בתקנות עד 2021 ייאלצו לחדול מפעילות. לכן נאלצה פרארי לצמצם את נפח מנועיה ולהמציא טכנולוגיות חדשות לחיסכון בדלק.

אחת הדוגמאות הבולטות היא ה־488 ספיידר החדשה, ש"מסתפקת" במנוע בנפח 3.9 ליטרים בעל שמונה בוכנות במקום מנוע בעל 12 בוכנות.

אך אל תטעו: בזכות מגדש טורבו המנוע מפיק 670 כוחות סוס, מספיק להזניק את הספיידר ל־100 קמ"ש בתוך שלוש שניות בלבד. אחרי ששבעה הילוכים בתיבת ההילוכים האוטומטית חלפו, המהירות המרבית תעמוד על 320 קמ"ש.

פרארי 488 ספיידר פרארי 488 ספיידר פרארי 488 ספיידר

אלפא רומיאו ג'ולייטה

הנעה אחורית וכפולה עבור השוק האמריקאי

 

אלפא רומיאו דשדשה במשך שנים מאחורי מתחרותיה בנוגע ליכולתה למשוך לקוחות של מותגים אחרים. כעת, לפני חדירה לשוק הרכב האמריקאי, מציגה אלפא רומיאו את הג'ולייטה, נשק יום הדין שאמור לשכנע בעלי ב.מ.וו ומרצדס לנטוש את הגרמניות לטובת איטלקייה חמת מזג.

בשונה מרוב מכוניות אלפא רומיאו שהוצגו בעשורים האחרונים, הג'ולייטה בעלת הנעה אחורית, כלומר כזו שכוח מנועה זורם אל גלגליה האחוריים, כנהוג בב.מ.וו ומרצדס. עוד לשמחת חובבי הנהיגה: גרסאותיה החזקות של הג'ולייטה יהיו גם בעלות מערכת הנעה כפולה ומנוע בעל שש בוכנות, שיפיק לא פחות מ־510 כוחות סוס באמצעות צמד מגדשי טורבו.

ביצועיה של פרארי, שסייעה בפיתוח המנוע הבכיר, ניכרים בדגם החדש של אלפא רומיאו: מאפס ל־100 קמ"ש בתוך 3.9 שניות, ועד למהירות מרבית של כמעט 300 קמ"ש.

אאודי A4

גרסה קלה ובטוחה יותר למשפחתית היוקרתית

 

למרות המגמה האירופית של מעבר לרכבי שטח, שוק המשפחתיות של יצרני רכבי היוקרה עדיין תוסס לא מעט הודות לנוכחותם בציי הרכב באירופה. כעת מציגה אאודי את הדור החדש של ה־A4, שתגיע בקרוב לישראל.

ה־A4 החדשה מבוססת על פלטפורמת MQB המודולרית של קונצרן פולקסווגן, שעליה מבוססות גם הגולף החדשה, סקודה אוקטביה החדשה ועוד. הפלטפורמה החדשה מציעה בסיס גלגלים ארוך ב־3 סנטימטרים מבסיס הדגם היוצא ומשקל קל בכ־120 ק"ג.

נפח מנוע גרסאות הבנזין יחל ב־1.4 ליטרים (150 כוחות סוס) ויגיע עד 2.0 ליטרים (190–252 כוחות סוס).

כנהוג בשוק רכבי הפרימיום, ה־A4 החדשה תצויד בשפע של מערכות בטיחות, החל בהתראה מפני סטייה מנתיב וכלה בבלימה אוטומטית בתנועה עירונית.

אאודי A4 אאודי A4 אאודי A4

קיה ספורטאז'

המנוע גדול יותר והעיצוב מעודן יותר

עם ההצלחה המקומית של קיה ספורטאז', שנכון לשלהי אוגוסט מחזיקה בתואר "רכב הכביש־שטח הנמכר ביותר בישראל", קשה להתווכח. מכירות הרכב גבוהות משל דגמים משפחתיים רבים, במיוחד עקב הצגת גרסה בסיסית, בעלת מנוע בנפח 1.6 ליטרים.

כעת חושפת קיה את הדור החדש של הספורטאז', שבדומה לדגם הנוכחי חולק מכלולים רבים עם רכב הכביש־שטח המקביל מבית יונדאי — במקרה הזה, טוסון. אף שקיה טרם פרסמה מפרט טכני מלא של הספורטאז' החדש, ניתן לשער שהוא יחלוק מנועים עם אחיו מבית יונדאי, כדוגמת מנוע ה־2.0 ליטרים. העיצוב החיצוני ממשיך את הקו המוכר של קיה: הרבה כרום, בעיקר בחזית, אך עם שימוש בקווים רכים ועגולים מאלה של הדגם היוצא.

אינפיניטי Q30

ג’יפון היברידי עם אפשרות להנעה כפולה

 

שוק הרכב האירופי נמצא בעיצומה של "מתקפת ג'יפונים", ועל פי תחזיות האנליסטים, עד 2020 מספרם באירופה יוכפל. מה שהחל בפלח השוק העממי עם ניסאן ג'וק עלה במהרה אל רכבי היוקרה, ויצרניות כדוגמת אאודי, ב.מ.וו, מרצדס ולקסוס החלו להציע ג'יפונים משלהן.

אינפיניטי היפנית, שעד כה הסתפקה במעמד של צופה מהצד, הפנימה את הצלחת הג'יפונים ומציגה כעת, באיחור מסוים, את ה־Q30 — המתחרה שלה בפלח השוק הסואן.

אינפיניטי לא חשפה את המפרט הטכני של ה־Q30, אך לפי פרסומיה הדגם החדש צפוי לכלול, לפחות בחלק מהגרסאות, מערכת הנעה היברידית ואף אפשרות למערכת הנעה כפולה.

 אינפיניטי Q30 אינפיניטי Q30  אינפיניטי Q30

סוזוקי באלנו

משחזרת את הלהיט הישן עם מנוע מוקטן

 

במהלך השנים האחרונות עברה סוזוקי היפנית מיצרנית מכוניות משפחתיות קומפקטיות ואפרוריות או רכבי שטח קטנים ועמידים, ליצרנית קרוס אוברים — רכבי כביש־שטח, או ג'יפונים כמו סוזוקי קרוס אובר וסוזוקי ויטארה החדשה, שכוונו בעיקר לשוק המשפחתי.

אלא שלצד הפריחה בשוק הג'יפונים, סוזוקי עדיין זקוקה לדגם משפחתי קטן שיאפשר להתמודד באירופה מול הסופר־מיני, ולכן מחיה שם ישן מדפי ההיסטוריה: הבאלנו.

החברה טרם חשפה את המפרט הטכני המלא של הבאלנו, אך על פי פרסומיה הדגם החדש יהיה מבוסס על פלטפורמה קלת משקל, שתאפשר שימוש במנוע קטן בעל נפח של ליטר אחד בלבד.

סוזוקי באלנו כבר זכתה בגרסתה הראשונה בשנות התשעים להצלחה בלתי מבוטלת בשוק הישראלי. לכשתשוב למחוזותינו במהלך השנה הבאה, צפויה סוזוקי לצייד את הבאלנו במנוע גדול יותר.

 סוזוקי באלנו סוזוקי באלנו  סוזוקי באלנו

אופל אסטרה

קלה מהדגם האחרון והמצליח ב־130 ק"ג

 

אופל, חטיבת הרכב הגרמנית של ג'נרל מוטורס, חושפת בתערוכת פרנקפורט את הדור החדש של האסטרה, הדגם המשפחתי הנמכר ביותר שלה.

על פי המפרטים שחשפה אופל, האסטרה החדשה תהיה קלה מהדגם המשווק כיום בארץ בכמעט 130 ק"ג. מדובר בהפחתת משקל ניכרת הנובעת משימוש בחומרים קלים בבניית השלדה והמנועים.

המנוע העיקרי, שכבר מוכר בחלקו מדגם האסטרה הנוכחי, הוא בעל נפח 1.4 ליטרים המפיק 145 כוחות סוס באמצעות מגדש טורבו. לצד מנוע זה יוצג גם מנוע דיזל בנפח 1.6 ליטרים.

כנהוג, המפרט האירופי של האסטרה מצויד במערכות שמתריעות מפני סטייה מנתיב, ובולמות את הרכב במקרי בלימת חירום בתנועה עירונית.

האסטרה משווקת כיום בעולם תחת כמה שמות כמו הולדן אסטרה באוסטרליה וביואיק בסין.

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות