אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
היעד של נת"ע: להפעיל את הקטע שיחבר בין יפו ובת-ים ברכבת הקלה עד 2018 הדמייה: נ.ת.ע

היעד של נת"ע: להפעיל את הקטע שיחבר בין יפו ובת-ים ברכבת הקלה עד 2018

בחברה שאחראית על הרכבת הקלה בת"א מעוניינים להפעיל עד סוף שנה זו את הקטע הדרומי של הרכבת - לפני סיום כלל העבודות ב-2021

06.09.2015, 21:47 | ליאור גוטמן

חברת נת"ע, שאחראית על פרויקט הרכבת הקלה בתל אביב (הקו האדום), צפויה לקלוט בארבע השנים הקרובות עד 20 קרונות רכבת חשמליים. זאת מתוך מכרז ענק לקליטת 90 קרונות שיפעילו את כל הקו. הסיבה לקליטת הקרונות המוקדמת נעוצה בעובדה שנת"ע שואפת להפעיל כבר בסוף 2018 חלק מקו הרכבת שנבנה היום - לפני סוף העבודות המתוכנן ל-2021. המקטע המדובר, שאמור להיפתח ראשון, הוא המקטע העילי בחלקו הדרומי של תוואי הקו האדום - זה שמחבר בין יפו ובת ים. 

קראו עוד בכלכליסט

לקראת ראש השנה אמורים משרדי התחבורה והאוצר להכריע בשאלה מי יהיה הזוכה הגדול במכרז הקרונות. המכרז המקורי יצא לדרכו ביוני 2014 ובהיקף של שני מיליארד שקל. מי שניגש למכרז היו חברות אלסטום (צרפת), קאף (CAF, ספרד), ווסלו (גרמניה), סטדלר (שוויץ) ו-CNR (סין). המכרז כולל אספקה של כ-90 קרונות עם אפשרות להגדלת המספר בעוד 30 קרונות בשלב מאוחר יותר. יצוין שספקי הקרונות של רכבת ישראל, סימנס ובומברדייה, בחרו שלא לגשת למכרז.

העבודות על הרכבת הקלה בתל אביב, צילום: יובל חן העבודות על הרכבת הקלה בתל אביב | צילום: יובל חן העבודות על הרכבת הקלה בתל אביב, צילום: יובל חן

בתחילת השנה ביקש משרד האוצר להקפיא את המכרזים בטענה שהם חייבים להיות מאוחדים עם מכרזי ההפעלה. בענף התחבורה היה מי שרמז שהמכרזים נוטים לטובת הסינים, אולם צוות בדיקה חיצוני שמינתה החשכ"לית מיכל עבאדי לא מצאה פגמים מהותיים במכרז, ועל כן ההערכות הן שבמידה והסינים הגישו את ההצעה הנמוכה ביותר הם יזכו לספק את הקרונות של הקו האדום.

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות

7 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

7.
כרגע אוגוסט 2017 בתי המלון בבת ים הופסק העבודה
יש מצב גם להחזיר את המצב לקדמותו הירוקים זכו במשפט העבודה הופסקה בכול בתי המלון בבת ים כולל 5026 הם מבקשים צו הריסה למלונות שכבר שלד מתנוסס לדעתי בעיר הכול הולך קשה גם בפרויקט תמא38 אין תזוזה מפלגות הדתיים לוחצות את ראש העיר לסגור בשבת את העסקים בטיילת לדעתי עירית תל אביב תעשה את בת ים לפח הזבל תעביר את המאגרים וערבי יפו לעיר זה האינטרסים
בוני  |  07.08.17
5.
להפעיל כבר עכשיו את הקו זה לא ממש רציני
צריך להרגיל את האנשים ליסוע ברכבת הקלה אבל לא מוקדם מדיי כדי שהיא לא תהפוך כישלון תודעתי. עדיף לחכות עוד שנה לוודא שהקו בטיחותי הקרונות באמת מוכנים, השירות טוב ואסטתי, והתחנה הבאה אחרי יפו כבר במרחק של לכל היותר שנה. כשזה קורה אז כדאי להפעיל, האם יהיו הרבה נוסעים מבת ים ליפו כנראה שלא, אבל אפשר בינתיים לאמן את הנהגים להריץ את הציוד, להתחיל לגייס כ"א. צריך שחברת דן תארגן 2-3 קוים משלימים מיפו למרכז תל אביב. המטרה היא שהקו הנכה הזה יהיה זמני ללא יותר מתקופה של שנה, ושכל שנה יתווספו לו בין תחנה אחת ל שתי תחנות, לאט לאט בגלל היעדים ויתתוספו עוד נוסעים עד שבעוד 5 שנים הוא יתחבר סופית למקטע המזרחי, כבר כמעט כל הציוד יעבוד, יהיו מספיק עובדים ומספיק נוסעים. לפתוח את הקו לפני סוף 2017 זה לא הצעה רצינית, שידחו את התוכניות שלהם בשנה והכל יזרום יותר טוב.
אסף , ניו דלהי  |  07.09.15
לכל התגובות