אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
חברות המדיה האמריקאיות ישקיעו בעשור הקרוב 150 מיליארד ד' בשידורי ספורט צילום מסך: espn.go.com

חברות המדיה האמריקאיות ישקיעו בעשור הקרוב 150 מיליארד ד' בשידורי ספורט

היחלשות הביקוש לטלוויזיה בכבלים מאיימת על תזרימי ההכנסות של החברות, אך קבוצות המדיה הגדולות ובהן וולט דיסני, קומקאסט, טיים וורנר וקבוצת פוקס ישלמו סכומי עתק כדי להתחרות על הצופים

07.09.2015, 16:59 | שירות כלכליסט

חברות המדיה יוציאו בעשור הקרוב 150 מיליארד דולר על זכויות השידור של משחקים, אף שהיחלשות הביקוש לטלוויזיה בכבלים מאיימת על תזרימי ההכנסות הנחוצים כדי לשלם על הזכויות הללו.

קראו עוד בכלכליסט

וולט דיסני, שבבעלותה ESPN ו-ABC, מחויבת להוציא 56 מיליארד דולר עד 2024, כולל החוזה שחידשו עם ה-NBA בסתיו האחרון, כך על פי נתונים שאספו בבלומברג.

כמו כן, חברת פוקס צפויה לשלם 48.6 מיליארד דולר על חוזים עם ליגות הפוטבול והבייסבול, שימשכו עד העשור הבא.

קומקאסט, שמחזיקה בזכויות לשידור האולימפיאדה עד 2032, תוציא 24.4 מיליארד דולר על ספורט.

טיים וורנר תוציא מעל 21 מיליארד דולר בעשור הקרוב, בעוד ש-CBS תוציא 10.2 מיליארד דולר לאורך אותה תקופה.

שידור ספורט ב-ESPN. חברות המדיה מתחרות על הצופים, צילום: Carl Court שידור ספורט ב-ESPN. חברות המדיה מתחרות על הצופים | צילום: Carl Court שידור ספורט ב-ESPN. חברות המדיה מתחרות על הצופים, צילום: Carl Court

אירועי ספורט בשידור חי הם אחת הסיבות העיקריות בגללן צרכנים ממשיכים לשלם על כבלים, לכן חברות המדיה מתחרות אחת בשנייה עבור הזכויות לשדר אירועים מסוג זה. באופן מסורתי אירועי ספורט מעלים את הרייטינג הנחשק על ידי המפרסמים ועוזרים לעלות את התשלומים שמשלמים מפעילי הערוצים בתשלום כמו קומקאסט או דירקט טי.וי לערוצים שהם מציעים.

עם זאת, הספורט לא עזר להגן על רשתות הטלוויזיה מירידה במספר המנויים. בו זמנית, הרייטינג "נופל בכל ענפי הספורט", אומר קנאן ונקטשוואר, אנליסט בברקליס.

בעוד שרשתות ספורט מייצרות הכנסה גבוהה יותר מפרסום, מכיוון שהתכנים שלהן נצפים בשידור חי, הן יהיו חשופות יותר אם אנשים ימשיכו לוותר על מנויים לערוצים בתשלום ויעדיפו לצפות דרך האינטרנט. רשתות רבות המתמקדות בספורט מייצרות את מרבית ההכנסה שלהן מתשלומים המבוססים על מספר המנויים לחבילות הכבלים או הלוויין. עם זאת, ברבעון האחרון, שירותי ערוצי טלוויזיה בתשלום רשמו את ירידה החדה ביותר במספר הלקוחות.

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות