בלעדי לכלכליסט
אירוקה מפנה מדפים להכנסת מותגי יוקרה
רשת המשקפיים תצמצם את נוכחותם של מותגי הבית, ותתחיל לשווק באופן בלעדי את מותגי קרינג הצרפתית
קראו עוד בכלכליסט
התחרות העזה בענף המשקפיים ‑ שנגרמת מפתיחתן של רשתות חדשות, התחזקותה של רשת קרולינה למקה שמציעה משקפיים מוזלים והתגברות היבוא המקביל ‑ דורשת מרשתות המשקפיים לנקוט מהלכים לוגיסטיים ושיווקיים כדי להתמודד עם ירידת המחירים בשוק והשחיקה ברווחיות. על רקע כל אלה קבוצת אירוקה חתמה על חוזה לקבלת זיכיון בלעדי לשיווק מותגי המשקפיים של קונצרן האופנה הצרפתי קרינג (KERING), המחזיק בין היתר במותגי גוצ'י, סן לורן, בוטגה ונטה, אלכסנדר מקווין, סטלה מקרטני, טומס מאייר ובושרון. במקביל תצמצם הקבוצה את נוכחותם של מותגי הבית במדפי הרשת.
יבוא מותגי היוקרה ייעשה באמצעות הזרוע הסיטונאית של קבוצת אירוקה – חברת עינית, שכבר כיום מייצגת בישראל כמה ממותגי קונצרן ספילו האיטלקי. המהלך הנוכחי יגדיל את כוחה של עינית מול יבואנים רשמיים של מותגי יוקרה, ובעיקר מול לוקסאוטיקה ישראל, שמשווקים מותגים מובילים כגון פראדה, ג'ורג'יו ארמני, טורי בראץ, ריי באן ואחרים. לצורך התרחבות פעילות המותגים הבינלאומיים השקיעה אירוקה 2 מיליון שקל בהקמת חטיבה חדשה בשם primum eyewear, שתתמחה במותגי היוקרה של הקבוצה.
קבוצת אירוקה מגלגלת כיום כ־250 מיליון שקל בשנה, ולדברי אבי כהן, מנכ"ל אירוקה מזה חצי שנה, הצפי הוא שבתוך שלוש שנים יגדלו מכירות החברה, והיקף הפעילות של מותגי קרינג יגיע ל־40-30 מיליון שקל בשנה.
לפני שקיבלה את הזיכיון על מותגי קרינג, השקיעה אירוקה מאמצים בניסיון להפוך ליבואנית בלעדית של קבוצת ספילו. מקבוצת ספילו היא מייבאת כיום לא בבלעדיות שלושה מותגים: כריסטיאן דיור, סלין ופנדי.
לפי הערכות בשוק, ענף המשקפיים בישראל מוערך ב־1.2 מיליארד שקל בשנה.
2 תגובות לכתיבת תגובה