אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
הסדרי חנייה חדשים במרכזי הערים - פחות מכוניות, יותר אופניים ותחבורה ציבורית

הסדרי חנייה חדשים במרכזי הערים - פחות מכוניות, יותר אופניים ותחבורה ציבורית

התקנות החדשות קובעות גם תקן מינימלי של 100 מקומות חנייה לרכבים דו גלגליים בתחנות רכבת. בנוסף, כל מבנה מגורים יכלול מקום אחסון לאופניים בהיקף של לפחות זוג אחד לכל יחידת דיור

08.09.2015, 14:33 | ליאור גוטמן
המעבר של בעלי המכוניות לשימוש בתחבורה ציבורית עלול להיות מהיר יותר מהמתוכנן: המועצה הארצית לתכנון ובנייה, שבראשה עומד רו"ח אביגדור יצחקי, עדכנה היום (ג') בישיבתה את תקנות החנייה במרכזי הערים. לדברי משרד האוצר, אליו עברה הסמכות ממשרד הפנים, "מטרת העדכון היא לצמצם את היקף מקומות החנייה למגורים, מסחר ולתעסוקה באזורים העתידים להנות משירותי הרכבת קלה וממערכות הסעת המונים, ובכך לתמוך ולחזק את השימוש במערכות תחבורה ציבורית, לסייע בפתרון בעיית גודש תנועה במרכזי הערים, לתרום להתחדשות עירונית ולאיכות חיים עירונית, להעלות את רמת איכות האוויר, ולראשונה לתת גם מענה גם לכלי התחבורה הדו גלגליים"

קראו עוד בכלכליסט

מגרש חנייה מגרש חנייה מגרש חנייה

מאחורי ההסבר המלומד מתחבאת למעשה הודאה שתקנות החנייה במרכזי הערים לא עודכנו מאז שנת 1983, והן אינן תואמות את השינוים שחלו בתחבורה הציבורית או את הגידול שנרשם בשימוש בכלי רכב דו גלגליים. לפיכך, "התקנות החדשות, מתמקדות ביישובים בהם קיימת ו/או מתוכננת מערכת ציבורית להסעת המונים, וקובעות היקף חנייה מקסימלי מותר בקרבה למערכת הסעת ההמונים, הקטן משמעותית מההיקף הקבוע בתקנות שבתוקף, שכאמור הוא היקף מינימום. עוד נקבע כי מספר מקומות החנייה יקבעו על פי קרבתם לתחנות מערכות הסעת המונים". במילים אחרות, מספר מקומות החניה יגדל בקרבת הרכבת, תחנות האוטובוסים ותוואי הרכבת הקלה בתל אביב שנבנית בימים אלו, זאת על חשבון מספר מקומות החנייה שהיו פזורים עד היום ברחבי המטרופולינים.

במועצה הארצית מחדדים שבפעם הראשונה ישנה "התייחסות בתקנות גם למקומות חנייה לרכבים דו גלגליים (אופניים ואופנועים). התקנות קובעות תקן מינימלי של 100 מקומות חנייה לרכבים דו גלגליים בתחנות רכבת. בנוסף, כל מבנה מגורים יכלול מקום אחסון לאופניים בהיקף של לפחות זוג אחד לכל יחידת דיור".

במקביל, רכבת ישראל הודיעה על עלייה של 11.5% במספר הנוסעים מתחילת השנה (כ-35 מיליון בין ינואר לאוגוסט 2015), כאשר רק באוגוסט האחרון הגיע מספר הנסיעות בה לכ-4.8 מיליון, זינוק של 18% ביחס לאוגוסט 2014. יצוין שמתחילת אוגוסט החלה רכבת ישראל להפעיל עוד 14 רכבות ביום כדי להקל על ציבור הנכנסים והיוצאים ממטרופולין תל אביב, כך שלפי תוכנית החנייה החדשה מספר מקומות החנייה למכוניות ולכלי רכב דו גלגליים בתחנות הרכבת אמור לגדול משמעותית.

תגיות

6 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

3.
זה לא כדי לעודד אנשים להשתמש בתחבורה הציבורית (שלא מתפקדת בכלל)
אלא כדי למלא את קופות הרשויות המקומיות בתשלומי קנסות על חניה לא חוקית. כך - מקטינים את מספר מקומות החניה המינימאלי - ומאפשרים לרשויות המקומיות לפתוח חניונים בתשלום במקרה הטוב, או להתעלל באלו שצריכים למצוא מקום להחנות את כלי הרכב שלהם - ולגבות מהם קנסות בסכומי עתק. התחבורה הציבורית בישראל לא מתפקדת !!!!! התחבורה הציבורית בישראל איטית, לא מגיעה לכל המקומות, לא מפעילה מספיק אוטובוסים ורכבות, לא מתואמת בינה לבין עצמה. כך שמי שנוסע בתחבורה ציבורית צריך לקוות שהאוטובוס או הרכבת שתכנן שיגיעו, באמת יגיעו, צריך לבזבז הרבה יותר זמן, צריך לנסוע בצפיפות, צריך לחכות להחלפת אוטובוס/רכבת, וגם בחלק מהמקרים צריך להגיע אליהם ברגל או ברכב. בקיצור - שלא יעבדו עליכם. מטרת צמצום מקומות החניה היא אחת ויחידה - להכניס עוד מאות מיליונים לקופות הרשויות המקומיות.
08.09.15
2.
זה לא כדי לעודד אנשים להשתמש בתחבורה הציבורית (שלא מתפקדת בכלל)
אלא כדי למלא את קופות הרשויות המקומיות בתשלומי קנסות על חניה לא חוקית. כך - מקטינים את מספר מקומות החניה המינימאלי - ומאפשרים לרשויות המקומיות לפתוח חניונים בתשלום במקרה הטוב, או להתעלל באלו שצריכים למצוא מקום להחנות את כלי הרכב שלהם - ולגבות מהם קנסות בסכומי עתק. התחבורה הציבורית בישראל לא מתפקדת !!!!! התחבורה הציבורית בישראל איטית, לא מגיעה לכל המקומות, לא מפעילה מספיק אוטובוסים ורכבות, לא מתואמת בינה לבין עצמה. כך שמי שנוסע בתחבורה ציבורית צריך לקוות שהאוטובוס או הרכבת שתכנן שיגיעו, באמת יגיעו, צריך לבזבז הרבה יותר זמן, צריך לנסוע בצפיפות, צריך לחכות להחלפת אוטובוס/רכבת, וגם בחלק מהמקרים צריך להגיע אליהם ברגל או ברכב. בקיצור - שלא יעבדו עליכם. מטרת צמצום מקומות החניה היא אחת ויחידה - להכניס עוד מאות מיליונים לקופות הרשויות המקומיות.
08.09.15
לכל התגובות