אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
למרות הבטחות משרד התחבורה: מצלמות הנת"צ באיילון יותאמו לאכיפת מהירות צילום: יובל חן

למרות הבטחות משרד התחבורה: מצלמות הנת"צ באיילון יותאמו לאכיפת מהירות

טיוטת הדרישות הטכניות למצלמות שמפרסם מכון התקנים, כוללת נתונים רבים הנוגעים ליכולתן לאכוף מהירות; לפי משרד התחבורה, "המצלמות ישמשו לאכיפת כלי רכב שאינם מורשים לנסוע בנת"צ"

11.09.2015, 08:15 | תומר הדר

למרות הצהרות משרד התחבורה, לפיהן המצלמות שהותקנו בנתיבי איילון ישמשו רק לאכיפת נוכחותם של רכבים שאינם מורשים לנסיעה בנתיב התחבורה הציבורית (נת"צ) - בפועל מצלמות אלה מתאימות גם לאכיפה של נסיעה במהירות מופרזת. כך עולה מטיוטת הדרישות הטכניות למצלמות הנת"צ שמפרסם מכון התקנים.

קראו עוד בכלכליסט

תו התקן כולל רשימה ארוכה ומפורטת של כל המאפיינים הטכניים של המצלמות, החל בטמפרטורות והלחות שבהן יוכלו לפעול - וכלה במאפיינים המדויקים של כל שימושי המצלמה. ללא תו תקן, לתמונות שמפיקה המצלמה אין כל תוקף משפטי. תו התקן עצמו צפוי לעלות לדיון ואישור תוך חודש.

בנתיבי התחבורה הציבורית שבנתיבי איילון כבר מותקנות זה כשבועיים מצלמות האכיפה החדשות על כמה גשרים; מדובר בתשע מצלמות גאטסו, זהות לאלה המשמשות בפרויקט א3 - שעברו "התאמה" לצורך אכיפת נסיעה בנתיב תחבורה ציבורית. במסגרת פרויקט א3, לפני המצלמה מותקנים בכביש צמד פסי מתכת במרחק של עשרות סנטימטרים זה מזה; הרכב חולף עליהם - ופרק הזמן שחלף בין הפס הראשון והשני משמש לחישוב מהירות הרכב. אם המהירות גבוהה מהמותר- הרכב מצולם אוטומטית.

נתיבי איילון, צילום: יריב כץ נתיבי איילון | צילום: יריב כץ נתיבי איילון, צילום: יריב כץ

המצלמות שמותקנות בנתיבי איילון עדיין אינן פעילות - מכיוון שעדין אין להן תו תקן ישראלי הנחוץ כאמור לפעילותן. על פי הודעתו הרשמית של משרד התחבורה מלפני מספר שבועות, "מצלמות האכיפה האוטומטיות שיוצבו בנתיבי התחבורה הציבורית ישמשו לאכיפת נסיעת כלי רכב שאינם מורשים לנסיעה בנתיב זה בלבד ולא ישמשו כלל לאכיפת מהירות או כל סוג אכיפה אחר". אלא שבניגוד להודעת משרד התחבורה, טיוטת תו התקן כוללת מידע שונה. לפי לשון הטיוטה: "יחידת הקצה מיועדת לגילוי אירוע מהירות, או אירוע נוכחות, או שניהם".

בטיוטה גם מפורט לפרטי פרטים אופן מדידת המהירות. כך, לדוגמה, בתקן המיועד ספציפית למצלמות אכיפת הנת"צ רשום כי בכל דו"ח שיונפק יצוין מיקומה של המצלמה. לצידו התאריך והשעה המדויקת שבה התרחש האירוע, וציון של מהירות הנסיעה ברמת דיוק גבוהה ביותר המסוגלת לתעד גם סטיות של קמ"ש אחד ומדידת זמן מדויקת של חלקיקי שניה (מדידת המהירות מבוססת על פרק זמן שלוקח למכונית לחלוף).

בנוסף, בטיוטה מפורטים נתונים רבים נוספים הנוגעים ליכולת מצלמות הנת"צ לאכוף מהירות. כך לדוגמה מצוין כי תחום המדידה יהיה בין מהירות של 25 קמ"ש למהירות של מעל 250 קמ"ש. בטיוטה מפורטת גם רמת הדיוק הנדרשת מן המצלמה (מותרת סטייה של עד שלושה אחוזים במהירות שמעל 100 קמ"ש).

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות



17 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

17.
הגיע הזמן וכל הכבוד, שיאכפו נהגים מופרעים
אבל צריך גם באותן המצלמות שיאכפו כל מי שנוסע לאט בנתיב אמצעי ושמאל מתחת ל 90 כי זה מרגיז שצריך לעקוף מימין שזה נוגד לחוק!!! באירופה, בהרבה מדינות בעולם אנשים עם שכל נוהגים יותר לאט רק בימין ועוקפים משמאל, כמו בני אדם, אצלינו זה לא, ובגלל זה צריך לאכוף גם את זה.
אזרח  |  14.09.15
16.
משטרה בכבישים-אין ולא יהיה גם, כי יש מצלמות ומשם עושים כסף
אכיפה איכותית מזמן כבר אין כאן במדינה, אני מסתובב ומשמתמש בכבישי הארץ המון ואני לא נתקל כמעט במשטרה שאוכפת עברות תנועה חמורות בכבישים, הכל הצגה אחת גדולה, כאילו ניידות משטרה ושוטרים אבל בפועל כלום. כל האכיפה היא עבירות שקל לאכוף. שוטרים עומדים במקומות מסוימים ועוצרים מכוניות שהנהג עבר "עברה, שמאוד קל לאכוף כמו נסיעה שלא בנתיב הימני. ו=או כל מיני שטויות למינהם כאשר העברות זה סתם סטטיסטיקה ותו לא.
אשקלוני  |  12.09.15
14.
מהירות מותרת באילון צפונה היא..... 70 קמ"ש בלבד!!!
נסעתי אתמול כדי לוודא שאיני טועה. כמעט בכל כניסה לאיילון צפון (החל ממחלף, חולות שם) ישנם שני תמרורים (אחד בכל צד) המעידים כי מהירות הנסיעה באיילון צפון היא לא אחרת מאשר 70 קמ"ש. 2-3 נתיבים + נת"צ, וכולם עד 70 קמ"ש, גם בשבת כשאתה עם עוד שני רכבים בכביש. אני מקווה שהמצלמות לפחות לא יצלמו במהירות 72 קמ"ש, כי אז כל הכביש יהיה תאונות של אלו העוצרים שניה לפני המצלמה ומיד ממשיכים לטוס. זו הסיבה האמיתית לתאונות האלו... חג שמח.
ירדן , הרצליה  |  12.09.15
לכל התגובות