אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
ועדת הכספים פסלה את התוכנית להגדלת ההטבות בביטוחי חובה לרכב צילום: שלום בר טל

ועדת הכספים פסלה את התוכנית להגדלת ההטבות בביטוחי חובה לרכב

האוצר ביקש להוזיל את ביטוחי החובה לנהגים שיעברו קורסים בנהיגה מתקדמת, לנהגים שיתקינו ברכבם מערכת לניטור של התנהגות הנהג ולנהגים שאינם נוסעים קילומטרים רבים מדי בשנה

13.09.2015, 14:44 | תומר הדר

תוכנית משרד האוצר להוזלת ביטוחי החובה טורפדה השבוע בוועדת הכספים. כפי שפורסם ב"כלכליסט", ועדת הכספים קיימה השבוע דיון בנושא הוזלת ביטוחי החובה לרכב. לפי החומר שהוצג בוועדה, ביקש האוצר להוזיל את ביטוחי החובה לרכב לנהגים שיעברו קורסים בנהיגה מתקדמת, לנהגים שיתקינו ברכבם מערכת לניטור של התנהגות הנהג ולנהגים שאינם נוסעים קילומטרים רבים מדי בשנה (ולכן חשופים פחות לסכנות בכביש).

קראו עוד בכלכליסט

כיום כל כלי רכב חייב בביטוח חובה על פי חוק. בשונה מביטוח מקיף אשר מכסה נזק לרכב, ביטוח חובה מכסה פגיעות גוף שעלולות להיגרם לנוסעים ברכב, לנוהג ברכב או להולכי רגל שהרכב עלול לפגוע בהם.

עד שנת 2001 נקבעו תעריפי ביטוח החובה לרכב באופן אחיד. ב-2001 בוטלה שיטת התעריפים הקבועים, ונקבע כי חברות הביטוח יגדירו את התעריפים. התעריפים מביאים בחשבון הן את מאפייני הנהג כמו גיל, מספר פסילות רישיון ומספר תאונות, והן את מאפייניו של כלי הרכב, כמו בטיחותו הנמדדת בהסתמך על מספר כריות האוויר בו - ואנשי האוצר ביקשו להוסיף השבוע את הפרמטרים החדשים כדוגמת מערכת הניטור, נושא הנסועה (מספר הקילומטרים השנתי) וההכשרה בנהיגה מתקדמת.

תאונת דרכים (ארכיון), צילום: שאטרסטוק תאונת דרכים (ארכיון) | צילום: שאטרסטוק תאונת דרכים (ארכיון), צילום: שאטרסטוק

אלא שכאמור, הדברים נפסלו בוועדה. כך, מערכת ניטור הנהיגה נפסלה משיקולים הנוגעים לפרטיות הנהג. נושא הקילומטראז' השנתי (הנסועה) נפסל מכיוון שמדובר בהטבה הצפויה לפגוע בתושבי הפריפריה, שנאלצים לנסוע יותר. גם נושא הענקת ההטבה למי שעבר קורס נהיגה מתקדמת נפסל בוועדה.

עם זאת, לפחות לרוכבי האופנועים יש תקווה: בשונה מהמאפיינים שהיו אמורים להוזיל את ביטוחי החובה לרכב, שנפסלו כולם, הוועדה אישרה להוסיף משתנים מצילי חיים לאופנועים, משתנים שלגביהם הייתה הסכמה ובהם: ABS, מערכת מניעת נעילת גלגלים, ASC, מערכת ייצוב אוטומטית לאופנועים, CBS, מערכת בלימה משולבת לאופנועים, EBA, מערכת עזר לבלימת חרום וכן TCS, מערכת בקרת משיכה. אלה יוזילו את ביטוחי החובה של האופנועים, בשיעור שיפורסם במהלך החודשים הקרובים.

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות

4 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

1.
הלןביסטים של מטרו עשו את העבודה...
את עודפי הכספים משלמים רוכבי דו-גלגלי עבור ביטוח נחות בפול של חברות הביטוח. חברות הביטוח יצרו מונופול ואף אחת לא מוכרת ביטוח חובה לדו-גלגלים. כדי לזכות בדמי הביטוח, עליהם שילמת מחיר מופקע, אתה חייב לתבוע את הפול ולנהל משפטים במשך שנים. מחיר שנת פוליסת ביטוח חובה לאופנוע שלי יקר יותר מפוליסה חמש שנתית לאופנוע ביפן.
cleareye  |  14.09.15