אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
עליבאבא: הכתבה בברונ'ס מכילה עובדות שגויות צילום: רויטרס

עליבאבא: הכתבה בברונ'ס מכילה עובדות שגויות

ענקית הקמעונאות המקוונת מסין מגיבה לכתבה שבה צוין כי מניותיה יכולות לצנוח ב-50% מהרמות הנוכחיות

14.09.2015, 18:25 | שירות כלכליסט

כמעט שנה לאחר ההנפקה הראשונה לציבור הגדולה בהיסטוריה, קבוצת עליבאבא כבר התרגלה לשאלות נוקבות לגבי הקמתה. אולם, סיפורה של החברה כפי שפורסם במגזין ההשקעות המוביל ברונ'ס (Barron's) שבו צוין כי מניותיה של החברה יכולות לצנוח ב-50% מהרמות הנוכחיות, גרם לחברה הסופגת ביקורות לאחרונה עם צניחת המניה אל מתחת ל-68 דולר - להיכנס לפעולה.

קראו עוד בכלכליסט

עליבאבא פרסמה מכתב באתר הבית שלה ובו העלתה את מה שהיא רואה כחוסר עקביות בכתבה בברונ'ס, שבה נערכה השוואה בין מכפיל הרווח של החברה לאלו של חברות טכנולוגיה אחרות, נתח השוק של עליבאבא והוצאה ממוצעת ללקוח, בין השאר.

הנפקת עליבאבא, צילום: איי אף פי הנפקת עליבאבא | צילום: איי אף פי הנפקת עליבאבא, צילום: איי אף פי

ג'ים ווילקינסון, סגן-נשיא בכיר גלובלי לענייני תאגיד, כתב מכתב תגובה לעורך ברונ'ס אדווין פין: "השוואת מכפיל הרווח של עליבאבא לזה של איביי לא משקפת את המציאות שכן איביי לא פועלת בסין. יותר רלוונטי להשוות אותנו לחברות אינטרנט דומות בסין עצמה - מכפיל הרווח של טקסנט (Tencent) וביידו (Baidu) הינם 31 ו-24 בהתאמה".

לגבי הטענה שהחברה מאבדת מנתח השוק שלה, אמר וויקינסון "לאתרי טאובאו (TaoBao) וטימאל (Tmall) שלנו יש ביחד עמדת הובלה בלתי ניתנת לערעור בשוק הקמעונאות הדיגיטלית בסין. על פי iReasech, פעילות טימאל בתחום הצרכן הפרטי כפולה מזו של השחקנית הקרובה ביותר אלינו בשוק הסיני".

ולגבי רמת ההוצאות של לקוחות כל הפלטפורמות של עליבאבא, אמר ווילקינסון: "השוואת ההוצאה הממוצעת השנתית בעליבאבא מול ההוצאה הפרטית הממוצעת בסין לא תקפה. קונים המגיעים לפלטפורמות של עליבאבא מסגלים מוקדמים של טכנולוגיה, נוטים להיות אורבניים ובעלי הכנסה גבוהה מהממוצע. על כן לא ראוי להשוותם לנתון המתקבל על-ידי חלוקת הכלכלה הקמעונאית של סין כולה ב-1.3 מיליארד תושביה, הכוללים 600 מיליון תושבים באזורי כפר".

תגיות