אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
AVG מוכרת אתכם למפרסמים צילום: צילום מסך

AVG מוכרת אתכם למפרסמים

יצרנית אחת מתוכנת האנטי וירוס הפופולריות בעולם שינתה את תנאי השימוש שלה והודיעה שמעתה היא מרשה לעצמה למכור את המידע הפרטי של המשתמשים. בין השאר היא תנטר אחרי היסטוריית הגלישה שלכם ומילות חיפוש פופולריות

20.09.2015, 11:35 | רפאל קאהאן

חברת אבטחת המידע AVG, הידועה בעיקר בזכות תוכנות האנטי-וירוס שלה, שינתה לאחרונה את תקנון תנאי שימוש של כל מוצרי האבטחה שלה. באופן ספציפי, החברה הוסיפה סעיף המאפשר לה למכור לחברות פרסום צד-שלישי את המידע שהיא אוספת על המשתמשים שלה.

קראו עוד בכלכליסט

האנטי-וירוס של AVG זמין כרגע למערכת ההפעלה ווינדוס על כל גרסאותיה, ולמכשירי אנדרואיד. השינוי בתקנון מתייחס אך ורק לתוכנות החינמיות של AVG, שמוצעות למשתמשים במודל פרימיום - כלומר ללא תשלום, אבל עם גישה מוגבלת לשירותים מתקדמים ובליווי פרסומות של החברה. הרוב המוחלט של המשתמשים בתוכנות AVG בגרסה הבסיסית אינם משלמים, מה שכנראה גרם לחברה לחפש אפיקי הכנסות חדשים.

אנטי-וירוס AVG, צילום: צילום מסך אנטי-וירוס AVG | צילום: צילום מסך אנטי-וירוס AVG, צילום: צילום מסך

החברה פירטה באופן כללי מהו המידע שהיא מתכוונת להוון ולשתף עם חברות הפרסום - סוג האפליקציות המותקנות על המכשיר, הדגם הספציפי של המכשיר, שפות מותקנות ווד. החברה גם תתקין קבצי מעקב בתוך התוכנות שינטרו את השימוש באפליקציות וההתקנים וכן את היסטוריית הגלישה ומילות החיפוש הפופולריות. המידע ישמש את חברות הפרסום על מנת לבנות פרופיל אנונימי על המשתמשים. הכללים החדשים צפויים להיכנס לתוקף החל מה-15 לאוקטובר הקרוב.

תוכנת AVG נחשבת לבין שלוש האנטי-וירוסים החינמיים הפופולריים בעולם. היא גם נחשבת על ידי רוב המבקרים ומומחי האבטחה לאמינה יחסית. המהלך החדש של החברה עשוי להביא את שאר החברות הפועלות בתחום לבצע מהלכים דומים. כמעט כל יצרנית אנטי-וירוס בעולם משתמש במודל פרימיום, ואם המהלך של AVG ייצלח, לא מן הנמנע שהוא יאומץ באופן גורף כדרך לייצר הכנסות.

בינתיים לא נרשמו תלונות או מחאות יוצאות דופן בקרב המשתמשים - אך הסיבה לכך היא כנראה שהחברה לא עשתה מאמצים מיוחדים על מנת לעדכן את המשתמשים על המהלך החדש. אבל ניתן גם להניח כי מבחינת הציבור, מכירת המידע שלהם כבר הפך לנורמה.

בתגובה, החברה מסרה לוויירד UK שתנאי השימוש שונו על מנת לוודא שהמשתמשים יודעים על המהלך האסטרטגי החדש שלה, שבזכותו החברה "יכולה להרוויח כסף ממוצרים שהיא מעמידה לשימוש חופשי בקרב הציבור". בחברה גן טוענים שמשתמשים יכולים לבחור לבצע Opt-out מהתוכנית, והמשתמשים שיבחרו לא להשתתף באיסוף המידע לא יסבלו משום שינוי בתפעול של התוכנה.

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות