אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
הקילומטראז' השנתי של מכונית פרטית: 14.5 אלף קילומטר - פחות מחצי מרכב ליסינג צילום: יריב כץ

הקילומטראז' השנתי של מכונית פרטית: 14.5 אלף קילומטר - פחות מחצי מרכב ליסינג

לפי נתוני הלמ"ס לשנת 2014, רכב ליסינג נסע בממוצע מעל 30 אלף קילומטר, ועקף גם את הקילומטראז' הממוצע של רכב שכור. שיא בקילומטראז הכללי - בעיקר בשל עלייה במספר כלי הרכב

21.09.2015, 14:34 | תומר הדר

בשנת 2014 מכונית ליסינג נסעה בממוצע 30,600 קילומטר. מכונית פרטית, לעומת זאת, נסעה בשנה שעברה 14,500 קילומטר - פחות מחצי מן הקילומטראז' השנתי הממוצע של רכב הליסינג. כך עולה מנתונים שמפרסמת היום (ב') הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה (הלמ"ס), בנושא נסועה (קילומטראז') של מכוניות בישראל בשנה שעברה.

קראו עוד בכלכליסט

עוד עולה מנתוני הלמ"ס, שמכוניות ליסינג נסעו בשנה שעברה אפילו יותר מרכבים שכורים: ב-2014 הקילומטראז' הממוצע לרכב השכרה היה 28,700 קילומטר. עוד עולה מנתוני הלמ"ס, שנהגי ישראל נוסעים יותר מאי פעם: בשנת 2014 נסעו הישראלים בסך הכול כ-52 מיליארד קילומטר, כלומר עלייה של 2.3% ביחס לשנת 2013. העלייה בקילומטראז' הכולל נובעת בעיקר מעלייה במספר כלי הרכב בכבישי הארץ. שלא במפתיע, כלי רכב חדשים נוסעים יותר לפי נתוני הלמ"ס. הדבר נובע הן מן העובדה שרכבים ישנים אמינים פחות ולכן נוסעים פחות - והן מכיוון שרוב רכבי הליסינג הם מדגמים חדישים.

רכבי ליסינג (ארכיון), צילום: יריב כץ רכבי ליסינג (ארכיון) | צילום: יריב כץ רכבי ליסינג (ארכיון), צילום: יריב כץ

הנסועה השנתית הממוצעת של כלי רכב הולכת ופוחתת ככל ששנת העלייה לכביש מוקדמת יותר. לדוגמה, כלי רכב פרטי בקבוצת גיל 2-0 נסע בשנת 2014, 21.8 אלף ק"מ בממוצע, לעומת 17.2 אלף ק"מ בלבד בקבוצת גיל 6-3. הנסועה השנתית הממוצעת הולכת ופוחתת עד ל-4.3 אלף ק"מ בלבד לכלי רכב פרטי שגילו עולה על 30 שנה. עוד עולה מנתוני הלמ"ס שרכבים שמונעים בסולר וגז נוסעים יותר. כך, בשנת 2014, כלי רכב פרטיים המונעים בסולר נסעו בממוצע 25.4 אלף ק"מ וכלי רכב המונעים בגז נסעו 23.6 אלף ק"מ, לעומת 15.8 אלף ק"מ בממוצע שנסעו כלי רכב פרטיים המונעים בבנזין. גם משאיות בעלות משקל כולל גדול נוסעות יותר. ככל שמשקלה הכולל של המשאית גבוה יותר, כך הנסועה השנתית הממוצעת שלה גבוהה יותר. בשנת 2014, הנסועה השנתית הממוצעת של משאית סולר שמשקלה 34 טון ומעלה, הייתה 70.5 אלף ק"מ, יותר מפי שניים מהנסועה הממוצעת של משאית סולר שמשקלה 12.0-3.6 טון - 33.2 אלף ק"מ בלבד. הסיבה היא שמשאיות גדולות משמשות בעיקר להובלת סחורות בין ערים - ואילו משאיות קלות יותר משמשות למשימות חלוקה תוך עירוניות.

תגיות

19 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

17.
ל-15 - אני אוהב אנשים כמוך
בזכות אנשים כמוך שלוקחים רכב בליסינג דרך חברות כמו אלבר, ואחרי 18 חודשים מחליטים שהם בעצם רוצים רכב אחר במקום, ואז יוצא שאני לוקח את הרכב שאתה השתמשת בו, אני מוצא את עצמי חושב "זה ליסינג זה? המצב של הרכב מצוין ובקושי נסעו בו..." אז תודה!
שגיא , גבעתיים  |  29.09.15
16.
דווקא השנה עד עכשיו הורדתי בנסיעות! ממש ירדתי לתחתית!
מינואר עד עכשיו 11,000 ק"מ לאחר קיצוץ מסיבי בהוצאות דלק! משתדל פשוט לנסוע פחות כי כל נסיעה עולה הון תועפות היום! עם רכב שעושה 1:10 אם אתה נוסע 200 ק"מ אתה שם דלק בכמעט אותו מחיר בשנים קודמות לפני הקיצוצים הייתי נוסע 20,000 ק"מ ומעלה. אפילו הייתה שנה שבה נסעתי גם 30 אלף.. אם עלות הדלק הייתה הגיונית, כלומר באזור ה3-4 ש"ח הייתי חורש את הארץ! נסיעה מהצפון לאילת ב-300 ש"ח גג! אבל היום.. פשוט כואב! בכיס!
אני  |  26.09.15
לכל התגובות