אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
מנכ"ל פולקסווגן התפטר בצל שערוריית זיוף רמות הפליטה: "החברה צריכה התחלה חדשה" צילום: בלומברג

מנכ"ל פולקסווגן התפטר בצל שערוריית זיוף רמות הפליטה: "החברה צריכה התחלה חדשה"

לאחר ישיבה מתוחה של בעלי המניות המרכזיים של ענקית הרכב הגרמני, שבמהלכה הוטחו טענות קשות נגד מרטין וינטרקורן, הודיע המנכ"ל: "אני פורש". אתמול הודיעה פולקסווגן כי תקצה 6.5 מיליארד יורו לתיקון נזקי הפרשה והעריכה כי 11 מיליון כלי רכב מתוצרתה מעורבים בה. מניית החברה איבדה 35% תוך יומיים, אולם עולה היום ביותר מ-8%

23.09.2015, 19:17 | תומר הדר

מנכ"ל פולקסווגן העולמית מרטין וינטרקורן (68) התפטר הערב בצל שערוריית זיוף רמות הפליטה המזהמות מרכבי הדיזל שבה מעורב תאגיד הרכב הגרמני. בעקבות הפרשה, איבדה מניית החברה תוך יותר יותר מ-35% מערכה, אולם היום היא התאוששה ועלתה ביותר מ-8%. "פולקסווגן זקוקה להתחלה חדשה - גם במונחים של כוח אדם", אמר וינטרקורן לפני הערב. "אני מפנה את הדרך עבור ההתחלה החדשה הזו עם ההתפטרות שלי".

קראו עוד בכלכליסט

בהצהרה רשמית שמסר וינטרקורן לפני שעה קלה לתקשורת הוא אמר "אני המום מן האירועים האחרונים ויותר מכל, אני נחרד מן ההיקף של ההתנהלות הלקויה שככל הנראה התקיימה בקבוצת פולקסווגן". עוד ציין וינטרקורן: "כנשיא, אני מקבל אחריות לכל אי הסדירויות שנמצאו במנועי הדיזל ולכן דרשתי מן המועצה המפקחת של פולקסווגן להסכים על סיום כהונתי כנשיא הקבוצה. אני פועל בשם האינטרסים של החברה, וזאת למרות שאינני מודע לכל פעילות לא ראויה שנעשתה על ידי באופן אישי". עוד הוסיף וינטרקורן: "תמיד הונעתי על ידי רצוני לשרת את החברה הזו, במיוחד את לקוחותיה ועובדיה. פולקסווגן היתה ותמיד תהיה כל חיי. תהליך הבהרת המקרה חייב להימשך - זוהי הדרך היחידה לזכות באמון הציבור, אני משוכנע שפולקסווגן תתגבר על המשבר", אמר.

קו ייצור של פולקסווגן, צילום: רויטרס קו ייצור של פולקסווגן | צילום: רויטרס קו ייצור של פולקסווגן, צילום: רויטרס

התפטרותו של וינטרקורן בוצעה לאחר פגישת חירום שכינסו בעלי המניות הגדולים בענקית הרכב, ושבה השתתפו גם נציגים של ועדי העובדים הגדולים בחברה, שבמהלכה הוטחו בוינטרקורן טענות קשות ביחס לפרשה. בעלי המניות ניסו להבין במהלך הישיבה כיצד ניתן לחלץ את פולקסווגן מהבור שאליו נכנסה.

הפגישה יצאה לדרך לאחר שהרגולטורים בגרמניה הודיעו כי יחקרו האם החברה היתה מחויבת למסור מידע על הפרשה מוקדם יותר והאם העיכוב בכך היטה את המסחר במניית החברה, מה שעלול לסבך את פולקסווגן עוד יותר. הישיבה הערב היתה אמורה להיות ישיבת הכנה שגרתית לקראת ישיבת הדירקטוריון שתוכננה ליום שישי, במסגרתה היו החברים אמורים להאריך את כהונתו של וינטרקורן כמנכ"ל בשלוש שנים נוספות עד סוף 2018.

בישיבה השתתפו בעלי המניות המרכזיים בפולקסווגן, מ-Porsche-Piech ומדינת סקסוניה התחתונה, כמו גם נציגי עובדים. הקבוצה מתכנסת באופן קבוע לפני ישיבות דירקטוריון על מנת להכין הצעות החלטה. הפעם הישיבה נשאה אופי שונה, בשל החשיפה החמורה בשבוע שעבר בארה"ב, שלפיה פולקסווגן השתילה במכוניות הדיזל שלה רכיב אשר מסוגל להורות למכונית להפחית את כמות המזהמים שהיא פולטת, כאשר המכונית נמצאת בעיצומה של בדיקת זיהום האוויר השנתית (בדיקה שאינה שונה באופן מהותי מהבדיקות הנהוגות בישראל במבחן הרישוי).

אתמול הודיעה פולקסווגן כי תקצה 6.5 מיליארד יורו להוצאות הכרוכות בתיקון נזקי השערורייה. לפי הערכה שפרסמה החברה אתמול, כ-11 מיליון כלי רכב מתוצרתה בכל רחבי העולם מעורבים בפרשה. החברה עשויה להיקנס כתוצאה מכך ב-18 מיליארד דולר בארה"ב לבדה, אך בינתיים התרחבה החקירה נגד החברה גם למדינות אירופה. מניית החברה התאוששה היום במסחר בגרמניה לאחר יומיים בהם איבדה יותר מ-35% מערכה.

רק לאחרונה עמד וינטרקורן במרכז מאבק כוחות בהנהלת פולקסווגן כאשר הצליח לזכות בתמיכתו הגורפת של הדירקטוריון ולהביא להתפטרותו של פרדיננד פייך, יושב הראש הקודם של פולקסווגן. התפטרותו של וינטרקורן נמסרהה היום, לאחר שרק אתמול הכחישה פולקסווגן את גל השמועות אודות התפטרות צפויה של וינטרקורן. ביום שישי הקרוב תיחשף במועצת המנהלים של פולקסווגן זהות מחליפו של וינטרקורן - הצפוי ככל הנראה להיות מתיאס מולר, מנכ"ל חטיבת פורשה.

 

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות