אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.

"פולקסווגן הודתה כי ביצעה מניפולציות בבדיקות הזיהום גם באירופה"

שר התחבורה של גרמניה: "כרגע לא ידוע בכמה כלי רכב מדובר"; במקביל פורסם כי פולקסווגן בארה"ב הזמינה עוד באפריל בעלי מכוניות כדי להתקין תוכנה שתבטיח את "האופטימיזציה ושיפור היעילות" של פליטות האגזוז

24.09.2015, 13:45 | שירות כלכליסט

"פולקסווגן הודתה כי ביצעה מניפולציות בבדיקות הזיהום גם באירופה" - כך אמר היום שר התחבורה של גרמניה, אלכסנדר דוברינדט. לדבריו, "נמסר לנו כי גם באירופה, כלי רכב עם מנועי דיזל של 1.6 ו-2 ליטר הושפעו מהמניפולציות האלה". הוא הוסיף כי לא ברור בכמה כלי רכב מדובר.

קראו עוד בכלכליסט

הפרשה התפוצצה לפני חמישה ימים, אז חשף ה"ניו יורק טיימס" כי הממשל האמריקאי הורה ליצרנית לבצע ריקול לכמעט חצי מיליון מכוניותעם מנועי דיזל - בהן בוצעה התקנה לא חוקית של תוכנה המזהה בדיקות זיהום ומקטינה באופן מלאכותי את פליטת המזהמים כדי שהמכוניות יעמדו בתקנים. בפועל, פליטת המזהמים היתה גבוהה עד כדי פי 40.

בתוך כך, סוכנות רויטרס חשפה היום כי באפריל 2015 שלחה פולקסווגן בארה"ב מכתבים לבעלי רכבי האאודי דיזל והודיעה להם על בעיית הפליטה ברכבים. החברה הורתה לבעלי המכוניות לקחת אותן לסוכנות - לשם התקנת תוכנה שתבטיח את "האופטימיזציה ושיפור היעילות" של פליטות האגזוז.

פולקסווגן לא הסבירה מדוע היא נוקטת צעדים אלו בתקווה לספק את דרישות הממשלה, ההופכת סקפטית יותר ויותר לגבי ההבדלים בין תוצאות מבחני הפליטה במעבדה לבין רמת הפליטה בפועל של רכבי הדיזל של פוקסווגן.

מרטין וינטרקורן מנכ"ל פולקסווגן הפורש, צילום: בלומברג מרטין וינטרקורן מנכ"ל פולקסווגן הפורש | צילום: בלומברג מרטין וינטרקורן מנכ"ל פולקסווגן הפורש, צילום: בלומברג

גורמים רשמיים בוועדה לזיהום אוויר של קליפורניה (California Air Resources Board) וה-EPA הסכימו בדצמבר 2014 לאפשר ריקול חופשי לרכבי הדיזל של החברה על מנת לתקן את הבעיה – כפי שטוענת החברה. הריקול הורחב בהדרגה לכל המדינה במהלך תקופה של חודשים.

ביום רביעי אמר דובר ועדת זיהום האוויר דייויד קלרגן, שהמכתבים הם חלק מהריקול. "זהו אחד הפתרונות שהם הציגו לנו כחלק מפתרון פוטנציאלי. זה לא עבד", אמר.

פולקסווגן, שבזמן הריקול לא הייתה נתונה לדרישה לספק הסבר מאחורי המהלך, סירבה להגיב. המחלוקת הגיעה לידיעת הציבור בשבוע שעבר לאחר שהחברה הודתה כי הטעתה בכוונה תחילה את הרשויות לגבי חידת הפליטות של רכבי הדיזל שלה.

במכתב הריקול נאמר לבעלי רכבי דיזל 2 ליטר מדגמים ספציפיים מהשנים 2010-2014 להגיע לסוכנויות כדי לבצע עדכון תוכנה כדי לתקן בעיה באורות החיווי.

"אם אורות החיווי ברכבכם נדלקים מסיבה כלשהי, רכבכם לא יעבור את מבדקי הפליטה במספר אזורים", נאמר במכתב שבו אף ציינה החברה כי במחוז קליפורניה יש לעדכן את התוכנה על מנת לחדש את רישיון הרכב.

"תוכנת ניהול המנוע שופרה כדי לאפשר את האופטימיזציה ואת היעילות של פליטות האגזוז", נאמר במכתב. לא פעם יצרניות רכבים מבקשים מבעלי רכבים לבצע עדכוני תוכנה ברכביהם.

על פי פולקסווגן, השערוריה שפרצה בעקבות הגילוי עלולה להשפיע על מיליון רכבים ברחבי העולם. החברה מגרמניה הפרישה 6.5 מיליארד יורו (7.3 מיליארד דולר) בחשבונותיה לרבעון השלישי לטיפול בבעיה.

משרד המשפטים פתח בחקירה פלילית נגד החברה ובשבע מדינות בארה"ב כבר הוגשו 25 תביעות ייצוגיות מאת בעלי רכבי הדיזל המדוברים של החברה.

תגיות

4 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

3.
וכך נגוזה האגדה על כך ש"אצל הגרמנים, מילה זה מילה ..."
רבים מהמקטרגים על הסביבה העסקית בישראל משננים את המנטרות על דיוק ואמינות בסביבה העסקית במערב אירופה (בניגוד לזו שבישראל). המציאות שונה לחלוטין. ההבדל העיקרי בין העסקים בגרמניה (באוסטריה המצב עוד יותר גרוע), אנגליה, איטליה וכו' לבין אלו שבישראל אינו אלא הבדל תדמיתי. ההבדל המהותי הוא שאצלנו יכולים לנסות ולעבוד עליך "בקטנה", אצלם יעשו בדיוק את אותו הדבר, אבל "בענק" ......
אלכס , מרכז  |  24.09.15